  • 31. Data: 2010-02-05 17:58:55
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 15:49:17 -0000, pmlb napisał(a):

    > Poza tym, nie jeden strajk a cala fala strajkow. Doszlo do tego, ze
    > niedobory byly tak potezne, z powodu strajkow, ze Solidarnosc jako jeden z
    > postulatow zarzadala wprowadzenia reglamentacji rzywnosci w obawie, ze
    > przeluzajace srtajki dobprowadza do totalnego zera w sklepach a co za tym
    > idzie, ludzie sami wroca do pracy...
    > Jeszcze raz ci napisze: ja to pamietam!

    A za co powieszono Wawrzeckeigo w 1956? Kto zeżarł tą kiełbasę, którą za
    łapówy wysyłał do sklepów, skoro wcale jej nie brakowało? Dlaczego
    robotnicy sprowokowali władzuchnę do strzelania w Gdyni w grudniu 1970.
    Czemu wyszli na ulice w Radomiu w 1976? Skoro półki uginały się od towarów,
    to po co chciano podnieść ceny o dziesiątki, a czasem setki procent?
    Ten system był całkowitą fikcją, która nie miała prawa działać. Towar
    pojawiał się tylko wtedy, gdy pożyczono za granicą trochę kasy i rzucono do
    sklepów. W żadnym kraju na świecie system socjalistyczny nie przetrwał. Te,
    które jeszcze działają ledwo zipią po odcięciu od cycka z ZSRR.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 32. Data: 2010-02-05 18:03:34
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 15:53:14 -0000, pmlb napisał(a):

    > Bzdura!
    > Jakie pernamentne braki!
    > Strajki wybuchy z powodow politycznych, a nie gospodarczych - kurde jak to
    > ludzie szybko zapominaja...

    Sam jesteś bzdura! Wiesz co to jest?

    1. Zalegalizowanie niezależnych od partii i pracodawców związków
    zawodowych.
    2. Zagwarantowanie prawa do strajku.
    3. Przestrzeganie zagwarantowanej w Konstytucji PRL wolności słowa,
    druku i publikacji.
    4. Przywrócenie do poprzednich praw ludzi zwolnionych z pracy po
    strajkach w 1970 i 1976 i studentów wydalonych z uczelni za przekonania,
    zniesienie represji za przekonania.
    5. Podanie w środkach masowego przekazu informacji o utworzeniu MKS oraz
    opublikowanie jego żądań.
    6. Podjęcie realnych działań wyprowadzających kraj z kryzysu.
    7. Wypłacenie strajkującym zarobków za strajk, jak za urlop
    wypoczynkowy, z funduszu Centralnej Rady Związków Zawodowych (CRZZ).
    8. Podniesienie zasadniczej płacy o 2 tys. zł.
    9. Zagwarantowanie wzrostu płac równolegle do wzrostu cen.
    10. Realizowanie pełnego zaopatrzenia rynku. Eksport wyłącznie nadwyżek.
    11. Zniesienie cen komercyjnych oraz sprzedaży za dewizy w tzw. eksporcie
    wewnętrznym.
    12. Wprowadzenie zasady doboru kadry kierowniczej na zasadach
    kwalifikacji, a nie przynależności partyjnej oraz zniesienie przywilejów
    Milicji Obywatelskiej, Służby Bezpieczeństwa i aparatu partyjnego.
    13. Wprowadzenie bonów żywnościowych na mięso.
    14. Obniżenie wieku emerytalnego - dla kobiet do 50 lat, dla mężczyzn do
    55, lub zapewnienie emerytur po przepracowaniu w PRL 30 lat dla kobiet i 35
    dla mężczyzn.
    15. Zrównanie rent i emerytur starego portfela.
    16. Poprawienie warunków pracy służby zdrowia.
    17. Zapewnienie odpowiedniej ilości miejsc w żłobkach i przedszkolach.
    18. Wprowadzenie płatnych urlopów macierzyńskich przez 3 lata.
    19. Skrócenie czasu oczekiwania na mieszkania.
    20. Podniesienie diety z 40 do 100 złotych i dodatku za rozłąkę.
    21. Wprowadzenie wszystkich sobót wolnych od pracy.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 33. Data: 2010-02-05 18:45:50
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-05 19:03, Użytkownik Przemysław Bernat napisał:

> [...]
    > wewnętrznym.
    > 13. Wprowadzenie bonów żywnościowych na mięso.

    To co zostawiłem to są żądania zapełnienia sklepów towarem.
    Gdyby nie permanentne braki towarów takich żądań by nie było.
    Prawda ? czy może znowu jakiś kretyn będzie cytował stare
    bajki Urbana ?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-02-06 00:18:23
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-05 18:58, Przemysław Bernat pisze:

> [...]
    > sklepów. W żadnym kraju na świecie system socjalistyczny nie przetrwał. Te,
    > które jeszcze działają ledwo zipią po odcięciu od cycka z ZSRR.

    A nasza polska dobra szyneczka była w tym czasie eksportowana do USA.
    Tam mieli wyżerke, a Polacy zdychali.

    --
    animka

  • 35. Data: 2010-02-06 01:41:00
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> wrote in message

> [...]
    > które jeszcze działają ledwo zipią po odcięciu od cycka z ZSRR.

    A nasza polska dobra szyneczka była w tym czasie eksportowana do USA.

    Kto zdychal?
    Czy za PRL-u zmarl ktos z glodu?
    Czy za PRL-u ludzie chodzili glodni? Dzis wiem, ze tak ale za PRL-u bylo to
    nierelane!
    Jak tylko by cos takiego bylo to RWE juz by o tym trabila na caly swiat, ze
    w Polsce ludzie gloduja...

  • 36. Data: 2010-02-06 01:43:57
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> wrote in message

    > Żartujesz, prawda?

    Nie pytam serio - co brakowalo w latach 70-siatych w sklepach.
    Bo ja czytam dzis mase mitow na temat tamtego okresu i sie zastanawim jak ja
    przezylem te glodym, braki w sklepach, jak przeli moi znajomi i ok 40 mln
    ludzi, jak to przezyla...

    > R- Co pamięta rok wprowadzenia kartek na cukier i wygląd sklepów.

    Jakie kartki na cukier?
    Wprowadzono talony jesli juz!
    Talony byly na znizkowy cukier, cukier w cenach komercyjnych (nazewnictwo
    oryginalne) bylo pod dostakiem.
    Majac talon lupowalo sie cukier za grosze, po to byly talony bna cukier w
    czasie ogolnoswiatowego kryzysu na ten produkt a nie, ze go brakowalo...
    Co jeszcze?

  • 37. Data: 2010-02-06 01:57:03
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Co Ty piii, piii
    > ozreczytaj moze w jakiejś bibliotece, postulaty

    No polecam:
[...]
    (kryzys spowodowany miesiecznymi strajkami ok 80% zakladow w kraju -
    przypominam)
[...]
    (domaganie sie zakazu eksportu w czasie strajkow, kiedy w sklepach byly
    niedobory - nie chodzilo o calkowity zakaz eksportu bo nawet solidarnosc
    zdawala sobie z tego sprawe, ze eksport jest bardzo potrzebny)
    11. Zniesienie cen komercyjnych oraz sprzedaży za dewizy w tzw. eksporcie
    wewnętrznym.
    (kolejny przyklad na "braki" - solidarnosc domaga sie w tym punkcie
    jednoznacznie obnizki cen, jak juz pisalem, wowaczas wszystko oplacalo sie
    kupowac bo bylo tanie - na niektore produkty byly talny na ktore kupowalo
    sie za poldarmo - np. cukier!)
[...]
    (paniczny akt desperacji solidarnosci! Kiedy sklepy miesne byly gole, rynek
    kwitl! Masarze sprzedawali na rynku po cenach komercyjnych dzis zwanych
    rynkowych, zbijali na tym fortune, korzystajac ze strajkow sami jezdzili na
    rynki - o tym w solidarnosci wrzalo i to mogla byc przyczyna rozpadu
    solidarnosci od srodka -psolidarnosc zaczela sie dzielic na radykalow i
    ludzi chcacych normalizacji, wprowadzenie kartek na mieso mialo ograniczyc
    spekulacjie i dac po rowno kazdemu miesa)
    14. Obniżenie wieku emerytalnego - dla kobiet do 50 lat, dla mężczyzn do 55,
    lub zapewnienie emerytur po przepracowaniu w PRL 30 lat dla kobiet i 35 dla
    mężczyzn.
    (hmmm..... a to ciekawy postulat zwlaszcza dzis kiedy Balcerowicz, Boni
    Kaczynski sa aza zwiekzeniem wieku emerytalnego...)
    15. Zrównanie rent i emerytur starego portfela.
    (to mozna pominac, bo ten postulat dotyczyl wylacznie sprawy ktora sama sie
    zakonczyla kilkanascie miesiecy pozniej)
[...]

    Fajne nie:)))
    A teraz przygladnicie sie przywodcom solidarnosci, ile z tego dzis jest
    aktualne?

    > bo przed strajkami 80 co ci w sklepie
    >

    > Tobue nic? Pełne półki mięsa były, wędlin i wszystkiego dostatku.

    Nie brakowalo miesa i wedlin w latach 70-siatych.
    Owszem byly dni bezmiesne ale to mialo inne uzasadnienie, w latach
    70-siatych nie kazdy sklep mial warunki do przechowywania miesa i wedlin
    przez pare dni. Zwlaszcza tak bylo podczas swiat, gdzie bylo wolne od pracy,
    woednlina w sklepie bez chlodni by sie zepsula w 3 dni, zwlaszcza w lecie.
    Im wiecej chlodni w sklepach tym mniej bylo dni bezmiesnych. A;e mowie, nie
    bic piany ale spokojnie to przemyslec. Powiem na koniec tak, zle nie bylo!

    > Bo taka była ekonomia za Gierka, i m.in dlatego musiało to paść z hukiem

    Bzdura, nic nie padlo z hukiem!
    Napisz mi co zbankrutowalo?

    > W Poracy jak ktos nie mial bulki czy chleba z
    >
    > Jasne. nie mają na chleb -niech jedzą bułki

    Zrozum takie czasy byly, ze robotnik chcial swieze najlepiej cieple pieczywo
    przed praca kupic, nik nie chcial pieczywa z wieczora...

  • 38. Data: 2010-02-06 02:05:01
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message

    > To co zostawiłem to są żądania zapełnienia sklepów towarem.
    > Gdyby nie permanentne braki towarów takich żądań by nie było.
    > Prawda ? czy może znowu jakiś kretyn będzie cytował stare
    > bajki Urbana ?

    Ales glupi.
    3 postulaty z 21 dotycza spraw sklepowych.
    Na miejscu 1. nie ma postulatu :chleba i pracy:)))
    Ale do sprawy, wez wczuj sie w tamte dni, postulaty powstaly po miesiacach
    strajkow! Rzoumiesz!
    Jak dzis przez 2 miesiace nie bedzie pracowac 80% zakladow i transportu co
    co ci w sklepie zostnaie?
    pk. 10 - to wolanie solidarnosci by w dniach strajkow kiedy polki w sklepach
    puste, zatrzymac eksport i skierowac go do sklepow. Rzoumiesz?
    punkt.11 dostczyl by wiecej towaru mailo doplaty panstwa jak np. cukier.
    punkt 13. to ograniczenie spekulantow. Kiedy strajki sie zaczely zaklady
    miesne staly, transport stal, na bazarze miales mnostwo miesa prosto od
    rzeznika czy masarza... naturanie w wolnorynkoych cenach...
    Jesli dla ciebie to podstawa straku te trzy punkty to dzis powinna byc
    rewolucja w Posce!
    Bo dzis punktem nr jeden byl by: chleba i pracy!
    W tamtych postulatach punktem nr 1. bylo zalegalizowanie zwiazkow zawodowych
    a wiec cos czego dzis nie chcecie:)))
    punkt nr. 2 zagwarantowanie prawa do strajku! hehehehe
    punkt nr. 3 Wolnosc slowa
    pierwsze 3 punkty baranku to polityczne sprawy. Widac gospodarczo zle nie
    bylo, skoro na 21 postul;atow sa w 3 punktach zawarte postulaty o bierzacych
    sprawach.

  • 39. Data: 2010-02-06 07:02:59
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-06 03:05, Użytkownik pmlb napisał:

> [...]
    > pierwsze 3 punkty baranku to polityczne sprawy. Widac gospodarczo zle
    > nie bylo, skoro na 21 postul;atow sa w 3 punktach zawarte postulaty o

    Sam jesteś głupi. Skoro ludzie już się zorganizowali przeciw
    czerwonej hołocie to dlaczego mieli by się ograniczać tylko
    do postulatów "sklepowych" ?
    Fakt istnienia tych postulatów jednak dowodzi że braki w zaopatrzeniu
    sklepów istniały.
    Jak ktoś tak jak ty kupował w sklepach specjalnych tzw. "za
    żółtymi firankami" to dzisiaj sięgając pamięcią wstecz widzi
    pełne półki i towar tańszy do którego dopłacało państwo.
    Bo musiała dopłacać do grupy nieproduktywnych nierobów
    których jedynym zajęciem było umacnianie władzy ludowej.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2010-02-06 13:04:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Sam jesteś głupi

    Kiepski argument w dyskusji.

> [...]
    > Bo musiała dopłacać do grupy nieproduktywnych nierobów
    > których jedynym zajęciem było umacnianie władzy ludowej.

    Zapominasz, ze gospodarka za Gierka wywrocila sie dlatego,
    ze po Radomiu wycofano sie z podwyzek cen zachowujac w dalszym
    ciagu inflacyjne rozwiazania gospodarcze. Ideologia nie miala
    tu nic do rzeczy, bo w tej chwili takie inflacyjne rozwiazania
    realizuje np. administracja Obamy drukujac puste dolary.

    Strajki byly juz tylko ostatnim akordem upadku gospodarczego,
    ktory byl spowodowany nadmierna spolegliwoscia spoleczna.
    Darmozjady na tzw. 'ukrytym bezrobociu' byly w stanie wykonczyc
    kazda gospodarke. Ideologia zas nie pozwalala jedynie, aby bylo
    oficjalne bezrobocie. Obecna sytuacja spoleczno-gospodarcza
    Polski nie odbiega specjalnie od tamtego schematu poza jednym
    szczegolem: znaczacy procent gospodarki pracuje dla obcych
    wlacicieli. A ludzie nie zauwazaja, jak potworne zadluzenie
    generuje utrzymywany przez kolejne rzady karnawal. Przezeramy
    obecnie dochody wlasnych dzieci i wnukow.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek