  • 91. Data: 2010-02-07 16:34:49
    Temat: Rozdwojenie jaźni?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:lr0enzc1k33g$.t7sidpxpatl2$.dlg@40tude.net Przemysław
    Bernat <p...@w...pl> pisze:

    Zastanawiam (choć bez przesadnej ciekawości) się czy to właśnie ono jest
    odpowiedzialne za to, że pmlb pisze swoje opowieści raz jako facet, raz jako
    baba.
    Dziwne.

    --
    Jotte

  • 92. Data: 2010-02-07 16:34:54
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-06 14:12, pmlb pisze:

    > Dla przykladu podam ci, ze tona wegla kosztowala flaszke wodki;)) dzis
    > tona wegla to ok 700zl ile musisz na to butelek uzbierac?

    No i doprosiłeś się:

    http://finanse.wp.pl/kat,98674,title,Tesknisz-za-PRL
    -przeczytaj-o-ile-wszystko-zdrozalo,wid,11926666,wia
    domosc.html

    --
    spp

  • 93. Data: 2010-02-07 16:37:21
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> wrote in message
    W dniu 2010-02-07 16:54, pmlb pisze:

    > "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> wrote in message

    > Dlaczego pogardliwie? Wtedy nie było do wyboru lepszych i czekałam z
    > talonami na to właśnie.
    >
    > A jakie byly wowczas lepsze?

    Nie napisałam, ze czekałam na lepsze, bo przecież lepszego nie było.
    Każdy łapał to co jest i to był ten luksus tamtych czasów.

    TV kolorowa w latach 70-siatych to raczkowanie tej technologi.
    Nie bylo lepszego, gorszego.
    TV kupowane na tak zwanym zachodzie w Polsce odbieraly wylacznie jako tel.
    czarno bilay z powodu innego systemu kodowania kolorow. Amerykanskie
    telewizory i Japonskie juz wogoloe by kolorow nie pokazaly w europie,
    jeszcze inny system kodowania kolorow:))
    Przerabianie modolow dekodowania bylo za drogie (wyjatek francja ktora miala
    ten sam system co Polska) A do tego byly gluche:) Fonia tez byla na innych
    czestotliwosciach:)
    W Polsce byl OIRT na zachodzie CCIR (wyjatek francja) Wiec trudno tu jest
    mowic o "wyborze".
    Koniec lat 70-siatych to nadal technologia oparta o lampy czy w Polsce, ZSRR
    czy w USA...

  • 94. Data: 2010-02-07 16:42:15
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    W dniu 2010-02-07 16:55, pmlb pisze:

    > Ps. podaj rok! bo to ma zasadnicze znaczenie.
    > ps2. jakie talony na TV? W ktorym roku?

    Który rok to nie pamiętam, ale tak ok. stanu wojennego.
    ---------

    Okolice Stanu Wojennego nalezy wylaczyc z dyskusji, jak 80% zakladow w tym
    transport stoi pare miesiecy, to trudno domagac sie od wladz by polki byly
    pelne...
    PS.
    Ja pamietam talony na buty w 1981 roku lub na przelomie (zima) 1980-1981
    wlasnie z powodu przestojow zakladow obuwniczych. Na TV nie pamietam... Moze
    dlatego, ze nigdy tv maniakiem nie bylem:) Mnie bardziej krecilo radio:) i
    to zostalo mi do dzis:)
    Natomiast chcialem napisac o pewnej ciekawostce jak juz przy tv kolorowych
    jestesmy i radiach - heheh
    w Latach 80-0siatych bardzo popularne byly koncerty zwane: stereo i w
    kolorze, polegalo to na tym, ze w tv kolorwym ogladalo sie koncert a
    sluchalo w radio w stereo:)) To chyba pierwsza ogolno krajowa emisja
    programu sterefonicznego w europie:))

  • 95. Data: 2010-02-07 16:43:48
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2010 16:21:43 -0000, pmlb napisał(a):

    > Ja ci napisalem zrodlo, moje informacjie o Korei pochodza ze stron CIA i
    > kilku innych agend zajmujacych sie ocenianiem stanu danego kraju.

    Link?

    > Na youtub masz setki filmow kreconych przez turystow - (byle nie filmy na
    > zlecenie) takie amatorskie. Zobacz.

    Link?

    > C. I. A.

    Link?

    > Poczytaj o tym troche bo masz zerowe pojecie.

    Podaj linki. A wcześniej poczytaj o dobrobycie w KRLD, bo chyba nie masz o
    tym bladego pojęcia:

    http://www.polska-azja.pl/2010/01/09/nicolas-levi-po
    lscy-zwolennicy-kim-jong-ila-to-pozyteczni-idioci/
    http://www.polska-azja.pl/2009/05/17/korea-polnocna-
    oboz-przetrwania/
    http://www.polska-azja.pl/2009/08/07/clinton-w-pheni
    anie/

    Tu koreańskie dziecko mdlejące z przejedzenia:
    http://patrz.pl/filmy/korea-polnocna-filmowana-ukryt
    a-kamera

    http://www.youtube.com/watch?v=SuzWaSYXwEQ
    http://www.youtube.com/watch?v=h9HyNO2UZOY

    Jak myślisz? To wszystko są kłamstwa, by oczernić koreańskiego przwódcę?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 96. Data: 2010-02-07 16:44:11
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2010 16:23:33 -0000, pmlb napisał(a):

    > Potem sprawdz na stronach CIA co sie o tym panstwoe pisze...

    Link?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 97. Data: 2010-02-07 17:01:40
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    z.googlegroups.com...

    > Do pewnego stopnia masz racje. Najgorsza byla epoka do 1956 bo
    > umacniano wladze ludowa, a Polska byla jeszcze potwronie zniszczona
    > wojna. Za Gomulki tez bylo zle [chociaz juz deko lepiej pod wzgleden
    > praw czlowieka i mordow politycznych]

    Mordy w latach 50-siatych i 60-siatych polityczne byly na calym swiecie, nr.
    1 to USA i tak zwane "polowanie na czarownice"

    > ale ekonomicznie bylismy dalej
    > trzecim swiatem zwlaszcza, ze ekipa Gomulki zuplenie nie byla
    > zainteresowana rozwojem czegokolwiek innego niz przemysl ciezki.

    Bzdura.
    Przemysl ciezki to podstawa! To byl bardzo dobrty ruch rzadu. Pamietaj, ze
    kraj byl zniszczony 5 letnia totalna wojna, przez polske przeszly dwa fronty
    z zachodu na wschod i ze wschodu na zachod.
    Polska budowala przemysl ciezki bo przemysl ciezlki zapewnial
    samowystarczalnosc.
    W Polsce prowadzono elektryfikcje na nbiespotykana do ta skle (pisze o
    polce) do polowy lat 70-siatych prad docieral do 99% gospodarstw domowych!
    O szkolnictwie nawet nie pisze, bo nastapila likwidacja anafabetyzmu nieomal
    do zera.
    Piszesz o roku 1956 to zaledwie 11 lat po wojnie... zobacz dzis, mija
    nieomal 21 lat od upadku PRL-u i co? I sie cofamy....
    Zaden kraj trzeciego swiata nie pozwolil by sobie na takie inwestycjie, wiec
    bez przesady.

    > Problemy byly nie tylko z art. spozywczymi ale masakryczne problemy
    > byly z potrzebami wyzszego rzedu [meble, agd/rtv, ubrania]. To co bylo
    > na rynku to byly prowizorki, zapchajdzury i gaszenie pozarow.

    Bzdura, bylo to lokalnie i w pewnych momentach, owszem po wojnie byl glod,
    ale nie bedziemy chyba mowic o latach Bieruta i dzialan jeszcze zbrojnych
    band.
    Wysilek podjety przez narod przywracal polske do zycia. I to bradzo
    skutecznie. Podejrzewam, ze jak by po II wojnie byly rzady takie jak po 1989
    roku to do dzis nie odbudowano by 50% kraju z braku oplacalnosci...

> [...]
    > pozwolily na rozwoj gospodarki, w gospodarstwach domowych pojawily sie
    > samochody, sprzet rtv czy agd. Nie zmienia to jednak dwoch
    > podstawowych rzeczy: dalej w wielu dziedzinach bylismy zacofani
    > [wynikalo to glownie z tego, ze technika bloku wschodniego w zakresie
    > "niemilitarnym" czyli samochody, agd, rtv, ubrania ect. ect. byly
    > marna kopia mysli technologicznej z zachodu] a centralne zarzadzanie
    > wszystkim i wszystkimi pchalo nas ku przepasci. Centralne planowanie
    > na dluzsza mete zawodzilo bo nie wszystko dalo sie zaplanowac.

    Kolejny mit IPN-owski - zacofanie PRL-u...
    Polska za czasowe PRL-u nie byla krajem zacofanym, moze tuz po II wojnie
    swiatowej.
    Sprzet Radiowy Polski uchodzil za najlepszy w europie, samochody - to bledy
    decydentow bo same konstrukcjie byly bardzo dobre - poszukaj Syrena 110. W
    swoim czasie Polonez byl uznany za njabezpieczniejszy samochod w europie.
    Polska potrafila w ciagu 10 lat od zakonczenia wojny produkowac seryjnie
    samochody! Od 1989 roku do dzis -21 lat i polska nie produkuje
    samochodow....
    Ubranie - przemysl tekstylny byl jednym z poteznieszych w europie, cala Lodz
    to byla jedna wielka rewia mody na tamte czasy. I nie byly to kopie
    technologi zachodnich. Ale wlsne mysli konstrukcyjne.
    To wlasnie okres nowej polski po 1989 roku to tandeta i zamykanie fabryk na
    zecz galeri handlowych.
    Wiec nie pierdziel tu o tandetnych kpiach, bo tandete to masz dzis we
    wszystkim co widzisz w Polsce poczawszy od art. spozywczych a ana ciuchach i
    agd konczac.
    Takiej tandety za PRL-u nie robiono.

    > Wielu ludziom za Gierka sie podobalo - mieli co jesc, mieli malego
    > fiata i dostali mieszkanie w wielkiej plycie. Zapewne dla wiekszosci
    > spoleczenstwa to jest maks czego oczekiwali od zycia. To, ze nie mozna
    > bylo swobodnie podrozowac, swobodnie sie wypowiadac ect. ect. nie
    > przeszkadzalo az tak wielu ludziom.

    Swobodnie podrozowac? A kto ci bronil? Pierwsze slysze bym mial problem z
    jazda do Szczecina, Gdnaska, Zakopanego...
    A co dzis jest celem mlodych? Mieszkanie juz nie? samochod juz nie? Aha dzis
    szczytem mazen mldego maluzenstwa jest miec prace od switu do nocy 6 dni w
    tygodniu za 1500 na reke...

    > Jak sie Gierek konczyl [kredyty Gierka] dopadly nas lata 80, ktore
    > byly tak fatalne, ze brakowalo wszystkiego i wszystkim.

    Bo byly strajki - kapujesz ta zalezniosc?
    Nie pracujesz nie masz.
    To tak ja dzis wymawiasz bezrobotnemu, ze cos chce a nie pracuje.

    > Jednak to co nas rozni od tamtych czasow [chociaz teraz nasz system w
    > wielu dziedzinach funkcjonuje troche jak za Gierka, bo na kredyt] to
    > jest wieksza wolnosc. Tym ktorzy potrafia z tego korzystac to sie
    > podoba, ale jest duzy % ludzi, ktorzy woleli jak wladza wszystko
    > ustalila i zaplanowala, a oni mieli fiacika i mieszkanie - i luz
    > (niezaleznie od kosztow spolecznych, ekonomicznych i politycznych).
    > Niestety caly czas obciaza nas socjal podobych rozmiarow.

    Jaka wolnosc w czym? Chyba jedynie to, ze masz paszport w domu... poza tym o
    jakiej wolnosci mowisz?

    > Teraz mam tyle fajnie, ze moge wybudowac dom jaki chce, pracowac gdzie
    > chce, kupic co chce. Jak mi sie cos nie podoba moge zawsze gdzies
    > wyjechac. Jak mi czegos brakuje moge sobie to sam sprowadzic.

    Dokladnie tak samo bylo za PRL-u! Nikt nigdy za czasowe PRL-u cie nie
    przywiazywal do danej pracy czy do miejsca zamieszkania. Pozwolenie na
    budowe bylo tak samo ciezko dostac jak dzis, kupic dom za kase bmogles
    zawsze! Bylo nawet taniej. Wyjechac tez mogles. Jak czegos brakowalo, to tez
    mogles sprwadzic - naprawde nie bylo z tym problemu!!! Tylko napisz, czego
    nie bylo w latach 70-siatych w Polsce co trzeba bylo sprwoadzac? Potrafrisz
    znales taki towar, ktorego odpowiednika nie znalazles w Polsce?
    (problem w tym, ze dzis nic w polsce sie nie produkuje i moze to dzis
    musisz cos sprwadzac...)

    > Samodzielni i aktywni maja teraz latwiej. Ludzie bierni znacznie
    > gorzej.

    Aktywni mieli tez bardzo dobrze za PRL-u... wierz mi bo wiem co pisze:)))
    Nawet lepiej niz dzis bo pewne wspolczyniki, przeliczniki byly
    rewelacyjne:))) hehe

  • 98. Data: 2010-02-07 17:29:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Lut, 18:01, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > Mordy w latach 50-siatych i 60-siatych polityczne byly na calym swiecie, nr.
    > 1 to USA i tak zwane "polowanie na czarownice"

    I to w jakis sposob naszych zamordowanych ma pocieszyc? Czy ich
    rodziny?
    Super - nastepnym razem na jak bede na cmentarzu to im powiem, zeby
    sie nie martwili, ze Pan Beton na internecie mowil, ze w innych
    krajach tez mordowali. Ze Bierut, Stalin i Gomulka byli przeciez oki
    bo przemysl ciezki i produkcja zbrojeniowa mialy nam zapewnic dobrobyt
    i samowystarczalnosc.

    Do reszty postu sie nie odniose - jestes po prostu betonem i reliktem
    przeszlosci, do ktorego nie trafia zadne argumenty. Uparles sie, ze
    masz patent na nieomylnosc - tylko ty masz racje, tylko twoje
    [pseudo]fakty nie wymagaja podawania zrodel i linkow, tylko ty zyles
    w prl i tylko ty wiesz jak bylo na prawde. Reszta z nas to po prostu
    dekle wychownai prez IPN ;)

  • 99. Data: 2010-02-07 17:57:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pmlb p...@d...com ...

    ---------
    > TV kolorowa w latach 70-siatych to raczkowanie tej technologi.

    Macie jakis problem z poprawnym cytowaniem swoich wypowiedzi?

  • 100. Data: 2010-02-07 21:48:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Bernat napisal:
    > Opowiedz o choć jednej nowince, która nie była żywcem zerżnięta z czegoś
    > zachodniego. To, że potrafiliśmy kupić od Francuzów linie technologiczne i
    > kopiować na nich procesory Intela, wcale nie robiło z nas lidera
    > technologicznego.

    No to moze cos z przemyslu: fabryki kwasu siarkowego, w zakresie budowy
    ktorych Polska byla swiatowym liderem; ciezka synteza chemiczna m.in.
    kauczuku syntetycznego. Nota bene: polskie czasopismo 'Polimery' jest chyba
    jedynym POLSKOJEZYCZNYM czasopismem indeksowanym przez ISI.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek