  • 51. Data: 2008-07-25 10:17:15
    Temat: Re: Babcia - szal finansowy (dlugie)
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 21:58:35 +0200, edo.z napisał(a):

    > Eurobank już w ogóle poleciał, bo dał jej 32000 PLN do 2012...
    > Jak banki w takich rozmowach mogą się zachować (tzn. jakie paragrafy
    > mogą wyciągnąć)? Na co się przygotować?

    Pomijając kwestię porad i złotego środka na całą sytuację ...
    Co babcia zrobiła z całą tą kasą?

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 52. Data: 2008-07-25 10:20:42
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 21:58:46 +0200, Animka napisał(a):

    > Żeby ukraść babci mieszkanie.
    > A tak swoją droga to ktoś ma bardzo bujną wyobraźnię. Żaden bank nie da
    > kredytu jak ktoś jest już zadłużony w innym banku. Sprawdzana jest
    > zdolność kredytowa zanim bank wyda decyzję.

    Teoretyzujesz i nic więcej. Idź do banku i zobacz jakie ssanie jest na
    kredyty. Banki podniosły jedynie poprzeczkę w kredytach hipotecznych.
    Gotówkowe=konsumpcyjne są nadal najpowszechniejszymi i łatwo dostępnymi
    kredytami. Wystarczy dowód miesięcznych poborów tudzież odcinek emerytury
    babci.

    --
    ===Tomy===

    "Nigdy nie kłóć się z głupcem.
    Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu,
    a potem pokona doświadczeniem."

  • 53. Data: 2008-07-25 12:38:54
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > W kwestii formalnej: LOKATORA nie wolno tak wot wyrzucać na bruk.
    > AFAIR & AFAIK ta zasad NIE DOTYCZY właściciela!

    W ktorym momencie osoba ktorej "zlicytuja mieszkanie" przestaje byc jego
    wlascicielem?

    Przeciez jezeli ochrona nie dotyczy wlasciciela, to latwiej bylo by najpierw
    eksmitowac a pozniej licytowac. A robi sie zdaje na odwrot.

    Powaznie pytam.

    sz.

  • 54. Data: 2008-07-25 13:50:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > ????????????????????????????????????

    Art.300 KK
    § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości, udaremnia
    lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa,
    ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo
    uszkadza składniki swojego majątku,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Art. 297 KK

  • 55. Data: 2008-07-25 13:59:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    edo.z pisze:

    > Ha, i tutaj wychodzi, że jednak nie ma podstaw do ubezwłasnowolnienia.
    > Jest sprytna i przebiegła. Ponadto dzisiaj pseudo-banki pożyczają jak

    Spryt i przebiegłość nie wyklucza choroby psychicznej uzasadniającej
    ubezwłasnowolnienie.

    Tylko gdyby to przeszło, to dopiero trzeba będzie ją pilnować!

    [ciach]

    > Zgadza się. I faktem jest, że to prawo ma wartość.

    Owszem. To była uwaga formalna.

    > Ha, nad tym się głowi cała jej rodzina... A babcia milczy jak prawdziwy
    > agent 007...

    Ćpa? Na Rydzyka oddała?

    [ciach]

    > Czyli co, do prokuratury i przed sąd? Co wtedy? Jakie niesie to
    > konsekwencje?

    Jak wierzyciel się skapnie, że dłużnik zagrożony niewypłacalnością
    kombinuje, jak się wyzbyć majątku, to ściga przez sąd jako oskarżyciel
    prywatny.

    > No tak, art. 527 K.C. - ale to już względem kupującego i bank musi
    > udowodnić, że wiedział, w jakim celu jest zawierana transakcja, tak?

    Bank stać na dobrych prawników.

    [ciach]

    > Dlaczego? Te pożyczki nie mają pokrycia, oni je udzielili na wysokim
    > ryzyku. Jak przedstawi się, że jest ich w sumie 6-ciu w kolejce i
    > zrozumieja marne szanse odzyskania - czemu nie spróbować?

    Jest emerytura, jest majątek, są spadkobiercy... Bank poczeka.

    > Tak, tylko że nie na babcie... Jej nikt normalny nie da żadnego kredytu...

    Dlaczego? Nie ma zdolności do żadnego dodatkowego, ale może mieć
    zdolność na hipoteczny konsolidacyjny (na spłacenie tego, co ma).

    > I co w takim razie. Mam powiadomić prokuraturę? Co dalej w takim wypadku?

    A co, to ty jesteś tym bankiem? ;)

    > Ma 50% prawa. Drugie 50% ma jej syn, w spadku po jej mężu. jej połowy to
    > 85000PLN - nie zaspokoją z tego swoich wszystkich roszczeń.

    Może tak, może nie. Ceny nieruchomości są różne.

    > No właśnie - chora psychicznie nie jest. Umysł ostry jak żyleta...

    Choroba psychiczna nie wyklucza "ostrego" umysłu. I vice versa.

  • 56. Data: 2008-07-25 14:10:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "edo.z" <e...@o...pl> napisał

    > Można to podeprzeć jakimiś przepisami?

    Dz.U. 1998 Nr 162 poz. 1118
    Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
    Art. 140.
    1. Potrącenia, o których mowa w art. 139, mogą być dokonywane,
    z zastrzeżeniem art. 141, w następujących granicach:
    1) świadczeń alimentacyjnych, o których mowa w art. 139 ust. 1
    pkt 3 - do wysokości 60% świadczenia;
    2) należności egzekwowanych związanych z:
    a) odpłatnością za pobyt w domach pomocy społecznej,
    b) odpłatnością za pobyt w zakładach opiekuńczo-leczniczych,
    c) odpłatnością za pobyt w zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych,
    do wysokości 50% świadczenia;
    3) innych egzekwowanych należności - do wysokości 25% świadczenia.

    Tu wchodzi w rachubę ten ostatni punkt.

    Nic się nie zmienia.

  • 57. Data: 2008-07-25 14:20:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "edo.z" <e...@o...pl> napisał

    > Niestety, z pieniędzmi nie wiadomo co się stało, na pewno nie
    > zostały zainwestowane w żadne wyposażenie
    > lub inne tego typu rzeczy -po prostu nie ma po nich śladu.

    Sprawdź czy aby nie poszły na konto jakiejś rozgłośni radiowej
    czy organizacji charytatywnej. Gdyby z tych pieniędzy zrobiła
    darowiznę to można by myśleć o ich odzyskaniu od obdarowanego.

  • 58. Data: 2008-07-25 16:47:57
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]

    Co więcej odrzucenie może być nieskuteczne:

    Art. 1024. § 1. Jeżeli spadkobierca odrzucił spadek z pokrzywdzeniem
    wierzycieli, każdy z wierzycieli, którego wierzytelność istniała w chwili
    odrzucenia spadku, może żądać, ażeby odrzucenie spadku zostało uznane za
    bezskuteczne w stosunku do niego według przepisów o ochronie wierzycieli w
    razie niewypłacalności dłużnika.

    IMHO jedyną skuteczną możliwością "odcięcia" się od długu "babci" jest
    zrzeczenie się dziedziczenia po niej jeszcze za jej życia

  • 59. Data: 2008-07-25 17:30:45
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-25 11:36 szerszen napisał/a:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > sadze ze jestes trollem

    vice versa

    --
    animka

  • 60. Data: 2008-07-25 21:06:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2008, edo.z wrote:

    > Nie chodzi absolutnie o podarowanie - zdaję sobie sprawę z bezsensowności
    > takiego działania. Chodzi o udostępnienie starszej Pani do dyspozycji kwoty
    > przynależnej synowi ze sprzedaży mieszkania.

    Czyli darowizny na nią.
    Popatrz na to FORMALNIE - nie ma czegoś takiego jak "udostępnienie
    kwoty". ALbo depozyt, albo darowizna, albo co innego ;)

    > Dlaczego. Sprzedane, pożyczkobiorca nie ma *nic* oprócz emerytury.

    Przedstawiałeś to tak, że rozumiałem iż UJAWNIA się fakt, że
    "syn pomoże". Albo podobnie.

    Ale dobra. Teraz poczepiam się tego co opisujesz, wskazując co
    IMVHO jest niekoniecznie dobrym pomysłem. Przypominam: prawnikiem
    nie jestem.

    > Kasa ze sprzedaży zaginęła.

    Ale jeśli kupił syn to skarga pauliańska (co powie, że nie wiedział
    w jakich okolicznosciach kupuje??) a jak kto inny to babcia do paki, tak?
    Ale przyjmujemy na wiarę, że "kasa zaginęła" i jedziemy dalej.

    > Czy możesz mi to bardziej wyklarować?

    Tak, opisałeś w 1. poście tak, ze rozumiałem iż chcesz "zorganizować"
    sprzedaż mieszkania i *powiedzieć* bankom, że syn "się dołoży"!

    > Intencją jest nie robienie żadnych przekrętów, tylko spłacenie pożyczek.

    "A pieniądze skąd będą? - syn da. To syn tu podpisze, to na dole fontem
    1 pica jest nieważne" ;)

    > Babcia i jej syn sprzedają komuś mieszkanie, babcia bierze swoje 50%, syn
    > swoje. Syn w tej operacji jest nietykalny dla banków, tak?
    > Babcia ma gotówkę, którą zakopuje w ogródku do zakończenia negocjacji.
    > I teraz idzie i mówi. Nie mam nic. Jest was 6-ciu, łączenie na 4500/m-c do
    > mojej 1900 emerytury. Mogę wam spłacić sam kapitał

    "Niech babcia tu podpisze że babcia może".
    Albo nagranie dwoma dyktafonami :>

    A o tym jak się później ustali JAK babcia chciała spłacić, skoro twierdzi
    że pieniędzy nie ma, to już Ci napisali: bank stać na dobrych prawników.
    Teraz co - babica będzie z synem?
    Smok niechcący zamiatając ogonem może przy okazji syna, za jedno źle
    powiedziane słowo, posłać również za kratki. Za współudział, za matactwo,
    za fałszywe zeznania.... czy ja wiem za co...
    Dlaczego? z powodu PODEJRZENIA że mógł odnieść korzyść.
    "is fecit, cui prodest". Oczywiście za podejrzenie się nie wsadza,
    idzie o ew. zaplątanie się w słowach. Niby po co się "dokłada", skoro
    mówi że to "nie jego dług"? Widać coś kręci :> Może trzyma tę kasę,
    co to *podobno* zaginęła, a "mamy nagranie że babcia jednak MOŻE
    zapłacić"?
    Wcale nie mam na myśli tego że na rozprawie odmówi zeznań :]

    > Chcecie, zgłaszajcie do prokuratury - pewnie i tak nie dożyję wyroku. Hmm?

    Tego nie wiemy.
    Zauważ, że mamy siedmiu graczy, z których sześciu będzie wiedziało, że
    "kto pierwszy ten lepszy" - przy dobrym zagraniu SWÓJ dług dostanie,
    a innych będzie miał w poważaniu. Jego nie będzie obchodzić, że inni
    nie dostaną NIC. (siódmy to babcia rzecz jasna :))
    Taki problem ("wyścigu po dług"), aby wierzyciele w ogóle zechcieli
    działać RAZEM (a nie przeciw sobie) rozwiązuje zasadniczo prawo
    upadłościowe. Rozwiązuje przez "zawieszenie" tego wyścigu i zmuszenie
    wierzycieli do poujawniania co kto chce.
    Tego jako "szary obywatel" nie wymusisz. Przy 100 kzł całkiem
    możliwy jest dosłowny wyścig samochodami do sądu :> (z pozwem).
    Jak rozumiem rozumiesz że chwilowo upadłość nie jest dostępna przy
    bankructwie innym niż gospodarcze (związana z działalnością gospodarczą).
    Czyli tygrys i lew mogą zostać podraźnieni tym, że jakaś hiena wyrwała
    im spod nosa "swoją część" - razem z odsetkami. Co teraz?

    pzdr, Gotfryd