  • 1. Data: 2008-07-24 12:07:56
    Temat: wymiana skrzynek pocztowych
    Od: "pytajnik" <z...@s...pl>

    Mam dwa pytania dotyczące wymiany skrzynek pocztowych:
    1. Na wsiach i na niektórych wygnajewach stoją przy drogach takie
    niebieskie skrzynki pocztowe, czy one też będą wymieniane? O ile w
    budynkach za stan skrzynek odpowiada administrator, to te na wsiach
    należą chyba bezpośrednio do poczty. W takim razie czy wieśniacy będą
    pozbawieni korespondencji od niezależnych operatorów pocztowych?
    2. W wielu budynkach wciąż są stare skrzynki, niektóre nawet sprzed 30
    lat, na pewno nie zdążą z wymianą, czy administraje będą płacić jakieś
    kary za niedotrzymanie terminu, a może termin wymiany zostanie
    przedłużony, tak samo jak było z dowodami?

  • 2. Data: 2008-07-24 12:48:59
    Temat: Re: wymiana skrzynek pocztowych
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    .news.neostrada.pl
    użytkownik *pytajnik* napisał(a):

> [...]
    > kary za niedotrzymanie terminu, a może termin wymiany zostanie
    > przedłużony, tak samo jak było z dowodami?

    Tak abstrahując powiem tylko, że te stare skrzynki (zwłaszcza te ze skosem)
    w blokach były najlepsze. Co z tego, że teraz każdy operator pocztowy będzie
    miał do nich dostęp, kiedy np. ja złożyłem oświadczenie na poczcie, że nie
    życzę sobie otrzymywać druków bezadresowych i w ten sposób byłem wolny od
    śmieci i ich wyrzucania. W tych nowych, każdy ch... może do nich wrzucić
    każde g... a i korespondecję wyciągnąć z nich bez otwierania żaden problem.

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2008-07-24 15:36:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 24 lipiec 2008 14:07
    (autor pytajnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g69rg7$l39$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > kary za niedotrzymanie terminu, a może termin wymiany zostanie
    > przedłużony, tak samo jak było z dowodami?

    mam nadzieję, że nie i że sama likwidacja skrzynek się przeciągnie jeszcze z
    20 lat. Co za debil to wymyślił, to nie wiem....

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-07-24 16:28:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > mam nadzieję, że nie i że sama likwidacja skrzynek się przeciągnie jeszcze z
    > 20 lat. Co za debil to wymyślił, to nie wiem....

    No faktycznie.

    W końcu nic nie stoi na przeszkodzie by za 2 lata rozdać klucze główne
    do skrzynek pocztowych na ulicy albo lepiej po prostu powiesić ten klucz
    na sznurku obok skrzynki.
    W końcu nie wiadomo ilu operatorów pocztowych będzie chciało doręczyć
    list komuś w Twojej klatce, operacja rozdawania kluczy może być nie dość
    skuteczna a takie rozwiąznie jest prostem, skuteczne i tanie - sznurek
    może być z odzysku, np. stare sznurowadło.

    Same plusy!

    Co za debil wymyślił że nasza ukochana, jedyna, naznaczona
    martyrologicznie Poczta Polska ma mieć jakąś konkurencję!!!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-07-24 16:34:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Big Jack" <a...@b...zz> wrote
> [...]
    > wyrzucania. W tych nowych, każdy ch... może do nich wrzucić każde g... a i
    > korespondecję wyciągnąć z nich bez otwierania żaden problem.

    Też widzę ten problem. Zero ochrony konsumenta. Skrzynki przed niczym nie
    chronią, a są usługi takie jak polecony wrzucany do skrzynki ze skutkiem
    doręczenia...
    To nie lepiej byłoby zrobić pełną konkurencję, z wyjątkiem ostatniego
    poziomu-doręczeń. A na nim zostawić jedną firmę wyłanianą co jakiś czas w
    drodze przetargu organizowanym przez samorząd.
    Brak problemu z wymianą i używaniem skrzynek.

  • 6. Data: 2008-07-24 19:32:35
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Ja mam skrytkę pocztową na poczcie i przekierowałem sobie zgodnie z
    regulaminem wszystkie listy z adresu domowego do skrytki, ale niestety, nad
    czym ubolewam, dotyczy to tylko Poczty, alternatywni operatorzy pchają mi
    do skrzynki wszystko co tam mają razem z tą blachą lub notesami...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 7. Data: 2008-07-24 20:46:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 24 lipiec 2008 18:28
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6aamp$smk$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No faktycznie.
    > W końcu nic nie stoi na przeszkodzie by za 2 lata rozdać klucze główne
    > do skrzynek pocztowych na ulicy albo lepiej po prostu powiesić ten klucz
    > na sznurku obok skrzynki.

    A po co rozdawać klucze? Koniecznie wszyscy wokoło muszą mieć dostęp do
    mojej korespondencji oraz prawo do zaśmiecania mi życia?

    > W końcu nie wiadomo ilu operatorów pocztowych będzie chciało doręczyć
    > list komuś w Twojej klatce,

    A co mnie to obchodzi? Jak chcą, niech sobie wieszają swoje skrzynki albo
    niech donoszą do drzwi. Ja sobie nie życzę, żeby moja korespondencja leżała
    na wierzchu oraz żeby śmieciarze mieli prawo mi podrzucać skrzynki.

    > Co za debil wymyślił że nasza ukochana, jedyna, naznaczona
    > martyrologicznie Poczta Polska ma mieć jakąś konkurencję!!!

    No więc właśnie... Powszechna dostępność usług pocztowych jest wg mnie dość
    kluczowa dla społeczeństwa i nie powinno się jej likwidować wot tak, żeby
    zrobić dobrze kilku właścicielom firm kurierskich. A o społeczeństwie już
    nikt nie pomyśli ;(

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-07-24 20:47:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 24 lipiec 2008 21:32
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6alck$9vs$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > nad czym ubolewam, dotyczy to tylko Poczty, alternatywni operatorzy pchają
    > mi do skrzynki wszystko co tam mają razem z tą blachą lub notesami...

    I będzie coraz gorzej. Kasiaści właściciele firm kurierskich sobie
    wylobbowali zmiany, a człowiekami już się nikt nie przejmuje ;(

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-07-25 05:55:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 22:47:33 +0200, Tristan napisał(a):

    > I będzie coraz gorzej. Kasiaści właściciele firm kurierskich sobie
    > wylobbowali zmiany, a człowiekami już się nikt nie przejmuje ;(

    a więcej szczegółów ?

  • 10. Data: 2008-07-25 06:34:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 25 lipiec 2008 07:55
    wasz znak: <g6bpsn$put$1@inews.gazeta.pl>):

    > a więcej szczegółów ?

    Ale w jakim zakresie? Nie znam szczegółów lobbowania, ale
    różne ,,niezależne'' przecie coraz głośniej krzyczą, żeby pocztę udupić...
    I pewnie się im uda :(

    --
    Tristan