  • Date: Fri, 25 Jul 2008 15:59:33 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Babcia - szal finansowy (dlugie)

    edo.z pisze:

    > Ha, i tutaj wychodzi, że jednak nie ma podstaw do ubezwłasnowolnienia.
    > Jest sprytna i przebiegła. Ponadto dzisiaj pseudo-banki pożyczają jak

    Spryt i przebiegłość nie wyklucza choroby psychicznej uzasadniającej
    ubezwłasnowolnienie.

    Tylko gdyby to przeszło, to dopiero trzeba będzie ją pilnować!

    [ciach]

    > Zgadza się. I faktem jest, że to prawo ma wartość.

    Owszem. To była uwaga formalna.

    > Ha, nad tym się głowi cała jej rodzina... A babcia milczy jak prawdziwy
    > agent 007...

    Ćpa? Na Rydzyka oddała?

    [ciach]

    > Czyli co, do prokuratury i przed sąd? Co wtedy? Jakie niesie to
    > konsekwencje?

    Jak wierzyciel się skapnie, że dłużnik zagrożony niewypłacalnością
    kombinuje, jak się wyzbyć majątku, to ściga przez sąd jako oskarżyciel
    prywatny.

    > No tak, art. 527 K.C. - ale to już względem kupującego i bank musi
    > udowodnić, że wiedział, w jakim celu jest zawierana transakcja, tak?

    Bank stać na dobrych prawników.

    [ciach]

    > Dlaczego? Te pożyczki nie mają pokrycia, oni je udzielili na wysokim
    > ryzyku. Jak przedstawi się, że jest ich w sumie 6-ciu w kolejce i
    > zrozumieja marne szanse odzyskania - czemu nie spróbować?

    Jest emerytura, jest majątek, są spadkobiercy... Bank poczeka.

    > Tak, tylko że nie na babcie... Jej nikt normalny nie da żadnego kredytu...

    Dlaczego? Nie ma zdolności do żadnego dodatkowego, ale może mieć
    zdolność na hipoteczny konsolidacyjny (na spłacenie tego, co ma).

    > I co w takim razie. Mam powiadomić prokuraturę? Co dalej w takim wypadku?

    A co, to ty jesteś tym bankiem? ;)

    > Ma 50% prawa. Drugie 50% ma jej syn, w spadku po jej mężu. jej połowy to
    > 85000PLN - nie zaspokoją z tego swoich wszystkich roszczeń.

    Może tak, może nie. Ceny nieruchomości są różne.

    > No właśnie - chora psychicznie nie jest. Umysł ostry jak żyleta...

    Choroba psychiczna nie wyklucza "ostrego" umysłu. I vice versa.