  • 61. Data: 2010-04-23 09:32:53
    Temat: Re: Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 15:00:18 +0000 (UTC), napisał(a):
    > Założyłem nowy wątek, bo w tamtym zrobiło się gęsto nie na temat.
    >
    > Mnie też zbulwersowało narzucenie przez Allegro przymusu pośrednictwa
    > finansowego. Przede wszystkim, w opisach swoich aukcji podaję, że nie
    > akceptuję narzuconej przez Allegro tej formy płatności i towar będzie wysłany
    > wyłącznie po wpłynięciu należności na moje konto.

    Boże, co za frustraci handlują na allegro? Odnoszę wrażenie, że ten szum o
    "Płacę z Allegro" robią przede wszystkim kombinatorzy którym nie bardzo
    pasuje to że nie mogą zwodzić klienta tekstem "przelew jeszcze nie dotarł na
    konto". Jakoś wielu porządnych sprzedawców już na długo przed wprowadzeniem
    "przymusowego" PzA zaznaczało tę opcję - masochiści czy co?

    Najzabawniejsze jest to, że ci pieniacze których mierzi fakt otrzymania kasy
    z PzA po dwóch dniach, nie mają absolutnie nic przeciwko otrzymywaniu kasy od
    poczty czy kurierów po tygodniu/na koniec miesiąca, udostępniając płatność
    przy odbiorze :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 62. Data: 2010-04-23 09:48:02
    Temat: Re: Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 09:50:52 +0200, P_ablo napisał(a):
    > Skoro masz karte to masz i konto. Skoro masz konto, to mozesz zrobic
    > przelew. Czy placenie za pomoca przelewu jest nienormalne?

    Nie jest, ale pieniądze przekazane przelewem nie docierają natychmiast.
    Sprzedawca nie wie czy naprawdę zapłaciłem, dopóki nie zobaczy pieniędzy na
    swoim koncie. Dzięki PzA wie od razu że zapłaciłem - bez różnicy czy
    płaciłem kartą czy przelewem. To że PzA umożliwia płatność kartą to miły
    efekt uboczny.

    > Oj bedzie bolalo, kiedy gdzies wyplyna numerki Twojej karty

    ... co jest DUŻO bardziej prawdopodobne przy płaceniu kartą w jakimkolwiek
    sklepie nie-internetowym.

    > i ktos kupi sobie za Twoje jakiego lapka w sklepie internetowym...

    I mnie to będzie walić, bo po prostu zgłoszę fraud i nie zapłacę tej kwoty.

    > Placenie karta jest ostatnia rzecza ktora nalezy robic w sieci...

    Bzdura taka że szkoda gadać :) Oczywiście powtarzana w kółko przez różnych
    "znaffcuff"...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 63. Data: 2010-04-23 09:51:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 14:51:34 +0200, qwerty napisał(a):
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hqp8nv$v2p$...@n...onet.pl...
    > Wygoda i ułatwienie dla sprzedawców jest dyskusyjna.

    Dla sprzedawców-kombinatorów to wszystko jest dyskusyjne.
    Normalny, uczciwy sprzedawca sobie ceni to że wie czy klient zapłacił za
    towar - a to że dostanie pieniądze do dwóch dni później zupełnie go nie
    obchodzi, bo nie jest gołodupcem który każdą sprzedaną rzecz musi najpierw
    kupić za pieniądze klienta.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 64. Data: 2010-04-23 10:18:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > obchodzi, bo nie jest gołodupcem który każdą sprzedaną rzecz musi najpierw

    Kupujący przelewa pieniądze poprzez PzA. Sprzedawca dostaje e-mail i widzi
    wpłatę w systemie allegro. Wysyła towar a sprzedawca anuluje przelew.

  • 65. Data: 2010-04-23 10:23:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 12:18, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Kupujący przelewa pieniądze poprzez PzA. Sprzedawca dostaje e-mail i
    > widzi wpłatę w systemie allegro. Wysyła towar a sprzedawca anuluje przelew.

    A jak chcesz anulować ten przelew? To już poszło i przepadło. Tak jak
    każda inna płatność.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 66. Data: 2010-04-23 10:36:39
    Od: BK <b...@g...com>

    On 22 Kwi, 21:58, tomekr <t...@n...pl> wrote:

    > To nadal jest wymuszanie po rednictwa finansowego, tym razem
    > Poczty/kurier w. Czyli nie ma mo liwo ci uzyskania pieni dzy bez
    > po rednik w.

    A jak jest przelew to posrednikiem jest bank. Co za...

    Rob dobior osobisty + gotowka - bedziesz mial bez posrednikow.

  • 67. Data: 2010-04-23 11:12:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 12:23:22 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
    > A jak chcesz anulować ten przelew? To już poszło i przepadło. Tak jak
    > każda inna płatność.

    Dokładnie, bzdura - nie da się cofnąć płatności przez PzA.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 68. Data: 2010-04-23 11:14:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
> [...]
    > kupiony przez klienta. Co zresztą jest sprzeczne z regulaminem allegro. W
    > przypadku sprzedawcy, który jakąś tam kwotę ma zamrożoną w towarze, jaką
    > różnice mu robi, czy pieniądze ma w postaci towaru, czy też przez dwa dni po
    > sprzedaży są one na koncie allegro? Ba - lepiej sprzedać towar i mieć
    > pieniądze po trzech dniach, niż go nie sprzedać i mieć pieniądze utopione w
    > towarze. Przy ciągłej sprzedaży jaką różnice robi, że pieniądze są z 3
    > dniowym opóźnieniem? Prowadząc handel normalne jest, że część pieniędzy jest

    Nie chodzi o dostanie pieniędzy 3 dni później, bo jakby ten pośrednik
    był bankiem i mógł tam mieć konto bankowe to by mi to zwisało, ważne
    jest że przymusowo pieniądze moje przetrzymuje 2 dni pośrednik nie
    będący bankiem, a posiadający te pieniądze u siebie i na tym zarabiający

    > Następny argument o konieczności posiadania kasy fiskalnej. Od wielu lat
    > kupuję na allegro i na palcach jednej ręki mółbym policzyć przypadki, gdy do
    > towaru nie otrzymałem paragonu. Wnioskuję z tego, że sprzedający i tak już
    > te kasy mają. Ale może wynika to z faktu, że kupuję u sprzedających, którzy
    > mają kilkaset, czy kilka tysięcy transakcji za sobą, a unikam tych co mają
    > tych transakcji kilkanaście.

    Ja mam kilkanaście tyś sprzedaży i nie mam kasy bo ta firma prowadzi
    tylko sprzedaż wysyłkową, bo normalny sprzedawca unika niepotrzebnych
    kosztów jak ich nie musi ponosić. Na innym koncie inna firma ma kasę i
    nie jest to problemem, ale dlatego że jest to powiązane z punktem
    fizycznym sprzedaży (jednak dlaczego nie korzystać z zwolnienia jakie
    daje prawo i unikać niepotrzebnych kosztów, bo to nie tylko koszt zakupu
    kasy 1500 zł po odliczeniach ale też koszt corocznej obsługi przez
    serwis z uprawnieniami i inne dodatki)

  • 69. Data: 2010-04-23 11:31:06
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Jacek Osiecki napisał:

> [...]
    > poczty czy kurierów po tygodniu/na koniec miesiąca, udostępniając płatność

    Jeśli ktoś po parodniowej dyskusji dalej nie rozumie, że nie chodzi o
    sam fakt istnienia takiej opcji ale o zmuszanie do niej sprzedających to
    zostaje mu rzeczywiście tylko wyzywanie innych od frustratów. (ja też
    już dawno miałem taką opcję zaznaczoną, ale też mi się nie podoba jej
    przymusowość, i kneblowanie ust sprzedającym co do zasad jej działania i
    zabranianie umieszczania takich informacji na aukcjach)

    wspomniałeś też o "że nie mogą zwodzić klienta tekstem "przelew jeszcze
    nie dotarł na konto".". Każdy sprzedawca który sprzedaje dużo spotkał
    się co roku parokrotnie z przysyłaniem do niego skanów przelewów,
    potwierdzeń i innych dokumentów świadczących o zapłacie pieniędzy,
    jednak tych pieniędzy na koncie nie zobaczył nigdy, niestety nie brakuje
    oszustów z obydwu stron transakcji, więc nie jest to żadne zwodzenie a
    po prostu przezorność spowodowana doświadczeniem życiowym (z tego też
    względu podoba mi się pza, ale wolałbym żeby allegro założyło sobie
    normalny bank a nie szemranego pośrednika)

  • 70. Data: 2010-04-23 11:40:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 13:14:45 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > jest że przymusowo pieniądze moje przetrzymuje 2 dni pośrednik nie
    > będący bankiem, a posiadający te pieniądze u siebie i na tym zarabiający

    Jakie to straszne! A gdy to samo robi poczta lub kurier to jakimś cudem Ci
    to nie przeszkadza?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944