  • 71. Data: 2010-04-23 11:41:00
    Temat: Re: Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Jacek Osiecki napisał:

    > Dokładnie, bzdura - nie da się cofnąć płatności przez PzA.
    >
    > Pozdrawiam,

    Do chwili przelania przelewu do twojego banku, allegro i jego pośrednik
    mogą te pieniądze cofnąć, kto im tego zabroni? A ty możesz sobie wtedy
    wystąpić na drogę cywilną i za 2-3 lata uzyskać je z powrotem.

  • 72. Data: 2010-04-23 11:48:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 13:41, cyklista pisze:
    > Do chwili przelania przelewu do twojego banku, allegro i jego pośrednik
    > mogą te pieniądze cofnąć, kto im tego zabroni? A ty możesz sobie wtedy
    > wystąpić na drogę cywilną i za 2-3 lata uzyskać je z powrotem.

    No ale teorie spiskowe to nie ta grupa :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 73. Data: 2010-04-23 11:50:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 13:14, cyklista pisze:
    > Ja mam kilkanaście tyś sprzedaży i nie mam kasy bo ta firma prowadzi
    > tylko sprzedaż wysyłkową, bo normalny sprzedawca unika niepotrzebnych
    > kosztów jak ich nie musi ponosić. Na innym koncie inna firma ma kasę i
    > nie jest to problemem, ale dlatego że jest to powiązane z punktem
    > fizycznym sprzedaży (jednak dlaczego nie korzystać z zwolnienia jakie
    > daje prawo i unikać niepotrzebnych kosztów, bo to nie tylko koszt zakupu
    > kasy 1500 zł po odliczeniach ale też koszt corocznej obsługi przez
    > serwis z uprawnieniami i inne dodatki)

    I taniej ci robić te wszystkie hakuna-matata z przelewami niż kupić kasę
    i mieć święty spokój? Zwłaszcza, że są tańsze niż 3000 netto.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 74. Data: 2010-04-23 12:02:14
    Temat: Re: Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 13:31:06 +0200, cyklista napisał(a):

    > Jeśli ktoś po parodniowej dyskusji dalej nie rozumie, że nie chodzi o
    > sam fakt istnienia takiej opcji ale o zmuszanie do niej sprzedających to
    > zostaje mu rzeczywiście tylko wyzywanie innych od frustratów. (ja też
    > już dawno miałem taką opcję zaznaczoną, ale też mi się nie podoba jej
    > przymusowość, i kneblowanie ust sprzedającym co do zasad jej działania i
    > zabranianie umieszczania takich informacji na aukcjach)

    Nie ma przymusu sprzedawania przez allegro. Że kiedyś nie było przymusowe?
    Cóż, nikt nie obiecywał że wszystko zawsze będzie takie samo...

> [...]
    > nie dotarł na konto".". Każdy sprzedawca który sprzedaje dużo spotkał
    > się co roku parokrotnie z przysyłaniem do niego skanów przelewów,
    > potwierdzeń i innych dokumentów świadczących o zapłacie pieniędzy,
    > jednak tych pieniędzy na koncie nie zobaczył nigdy, niestety nie brakuje
    > oszustów z obydwu stron transakcji, więc nie jest to żadne zwodzenie a
    > po prostu przezorność spowodowana doświadczeniem życiowym (z tego też
    > względu podoba mi się pza, ale wolałbym żeby allegro założyło sobie
    > normalny bank a nie szemranego pośrednika)

    Mam na myśli sytuację z opóźnianiem wysyłki mimo że przelew dotarł. To, że
    nikt nie chce wysyłać na podstawie skanów/potwierdzeń itp. to nic dziwnego -
    dlatego właśnie PzA jest takie fajne (bo wiadomo czy klient zapłacił).

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 75. Data: 2010-04-23 12:11:48
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > No ale teorie spiskowe to nie ta grupa :D

    TO grupa prawna, więc czy istnieją jakakolwiek prawna przeszkoda w
    cofnięciu tych pieniędzy?, i czy w jakikolwiek prawny sposób możesz na
    to szybko zareagować?.

    Już w ciągu tego krótkiego czasu miałem parę przypadków nie przelewania
    pieniędzy, dopiero po kilkukrotnych upomnieniach pojawiały się magicznie
    w zestawieniach jako przelane parę dni wcześniej (oczywiście na konto
    dotarły dopiero 2 dni po robieniu rabanu). W kontaktach z bankiem przez
    5 lat tylko raz była taka sytuacja, i od razu miałem przeprosiny za
    opóźnienie z wyjaśnieniem powodu, ale to jest bank a nie pośrednik.
    Gdybym sobie nie sprawdzał zestawień teoretycznie zakończonych z
    wypłaconymi to bym mógł jeszcze długo czekać na te pieniądze, albo wcale
    ich nie otrzymać gdybym przesyłki już posłał i nie sprawdzał potem
    przelewów na konto.

  • 76. Data: 2010-04-23 12:13:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    > Jakie to straszne! A gdy to samo robi poczta lub kurier to jakimś cudem Ci
    > to nie przeszkadza?

    Mi to nie przeszkadza bo nie ja nie wysyłam kurierami ani z pobraniem,
    ale siało możesz sobie poczytać na forum sprzedawców jakie to kurierzy
    odstawiają numery i jak ciężko od nich pieniądze odzyskać (a to ten sam
    poziom pośrednika co allegro, nie są bankiem i możesz im tylko wytoczyć
    proces cywilny)

  • 77. Data: 2010-04-23 12:15:21
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    > I taniej ci robić te wszystkie hakuna-matata z przelewami niż kupić kasę
    > i mieć święty spokój? Zwłaszcza, że są tańsze niż 3000 netto.

    Kasa to nie jest święty spokój, tylko dodatkowy obowiązek. Przelewy
    bezpośrednio na rachunek nie są żadnym problemem i nie przysparzają mi
    codziennej dodatkowej roboty.

  • 78. Data: 2010-04-23 12:19:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 14:11:48 +0200, cyklista napisał(a):
    > TO grupa prawna, więc czy istnieją jakakolwiek prawna przeszkoda w
    > cofnięciu tych pieniędzy?, i czy w jakikolwiek prawny sposób możesz na
    > to szybko zareagować?.

    Tak samo nie ma przeszkody prawnej by bank powiedział "mamy awarię, ze
    względów bezpieczeństwa wyłączony zostaje dostęp przez internet i
    telefoniczny, karty płatnicze zostały zdezaktywowane. Pieniądze można bez
    problemu odebrać w naszej siedzibie w Łodzi".
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 79. Data: 2010-04-23 12:20:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 14:13:55 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > odstawiają numery i jak ciężko od nich pieniądze odzyskać (a to ten sam
    > poziom pośrednika co allegro, nie są bankiem i możesz im tylko wytoczyć

    A bankowi jaki - karny? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 80. Data: 2010-04-23 18:16:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "tomekr" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Do takich transakcji nie potrzebujesz Allegro. Lepiej kupować w sklepie
    > internetowym (taniej o "prowizję Allegro"). Allegro jest dobre do rzeczy
    > używanych, rzadkich lub szczególnych okazji (czasami trafiają tam
    > wyprzedaże itp.). Oczywiście jak pragniesz kupić towar kradziony lub
    > podróbkę to jest właściwe miejsce :-)

    Ale teorię wydumałeś, od ręki mogę Ci podać kilku sprzedawców, którzy handlują na
    allegro, a do tego mają własne sklepy on-line i ceny na ich aukcjach allegro są
    niższe, niż w ich sklepach. Nie wiem dlaczego tak jest, ale jest to dosyć częsta
    przypadłość - nie wnikam i kupuję tam gdzie taniej dla mnie.

    > Np. do komputera z zasady nie kupuję na Allegro dysku twardego (część
    > krytyczna dla bezpieczeństwa danych), podczas gdy karty graficzne
    > kupowałem praktycznie wszystkie.

    LOL. Dysk twardy cholernie trudno uszkodzić podczas transportu o ile jest
    odpowiednio zabezpieczony, prędzej w sklepie sprzedadzą Ci twardy, który inny klient
    zrzucił z półki. A już w mm to na pewno bym twardego nie kupił, biorąc pod uwagę jak
    są one eksponowane.