  • 91. Data: 2010-04-30 10:38:48
    Temat: Re: Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: to <t...@a...xyz>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie miałeś nigdy do czynienia z podatkami (i rozróżnieniem: nie
    > podlega, zwolniony, stawka 0%),

    Miałem.

    > tudzież nigdy nie naciąłeś się na
    > "standardowy numer operatorów", w postaci zmiany umowy z wartości "nie
    > podlega" na "zero złotych",

    Nie miałem.

    > jak sądzę (ja się też nie naciąłem, ale to
    > przez to, że .prawo czytam :P) *PRAWNIE* to jest *ISTOTNA* różnica.
    > Niekoniecznie istotna *dziś*, dodajmy. Owa różnica (między NP, ZW a
    > 0%) praktycznie zawsze skutkuje "jutro". Jak w tym przypadku? -
    > jeszcze nie wiem ;)

    No ale faktury za 0 zł nie da się wystawić, a przynajmniej niedawno
    jeszcze się nie dało.

    --
    cokolwiek

  • 92. Data: 2010-04-30 10:51:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2010, cyklista wrote:

    > Jeśli rzeczywiście będzie tą gotówkę przyjmował przy odbiorze osobistym,

    Taka propozycja padła w cytacie :)

    > a tu
    > chodziło tylko o wyłaczenie PZA ale dalej wysyłanie i przelewy na konto

    Właśnie w tym jest problem - fakt, że przyjmowanie wpłaty na
    konto jest możliwe *tylko* *razem* z PZA, sprzedawca znajduje się na
    łasce klienta.

    [...cytaty]
    > Serwis prawny allegro ma inne zdanie i twierdzi że to nie jest problemem
    > i nie wyłącza tych przepisów, szkoda tylko że nie chcą tego dać na piśmie
    > z potwierdzeniem przez doradcę podatkowego.

    Otóż to.

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2010-04-30 12:56:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2010, to wrote:

    > Nie miałem.

    :)

    > No ale faktury za 0 zł nie da się wystawić, a przynajmniej niedawno
    > jeszcze się nie dało.

    Nie da się.
    Co nie zmienia faktu, iż wstawienie "ceny 0 zł" pachnie właśnie
    "podpuszczeniem operatorskim", omawianym kiedyś na grupie.
    Niemal na pewno z umowy (z allegro) wynika, że zmiana cen (po
    polsku: z 0zł na XXzł) jest obwarowana drastycznie mniejszymi
    ograniczeniami, niż zmiana zasad (wprowadzenie odpłatnosci 0 zł
    na przykład), więc poczekamy na efekty :)

    pzdr, Gotfryd