eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 181. Data: 2015-08-26 11:29:39
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 11:25, zdumiony pisze:

    > Twoim zdaniem właściciel Amber Gold czy Grobelny nie powinni trafić do
    > więzienia?

    Za nietrafione inwestycje - nie. Za oszukiwanie ludzi - tak.

    --
    Liwiusz

  • 182. Data: 2015-08-26 11:56:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-26 10:30, Andrzej Lawa wrote:

    > Raczej: bezwładny.

    Każdy układ dynamiczny ma jakąś skończoną bezwładność. Pytanie czy jest
    stabilny czy się rozbiega. Istniejące fizycznie są _na_ogół_ stabilne.

    > Nie chwytasz sedna. Zmiany naturalne, o ile nie są spowodowane gwałtowną
    > katastrofą, są dość powolne.

    No i?

    > My powodujemy stosunkowo gwałtowną zmianę. To pierwszy problem.

    A w czym dokładnie ten problem jest?

    > Drugim problemem jest nie to, że zagrożone są misie polarne czy jakieś
    > rzadkie motyle, tylko nasza cywilizacja, która jest cholernie wrażliwa
    > na nawet dość drobne zmiany.

    Jest wrażliwa. I dlatego zwykle im cieplej było, tym lepiej się nasza
    cywilizacja rozwijała.

    > Ekosystem się dostosuje do zmian - może parę gatunków wyginie, parę
    > nowych powstanie. Ale dla ludzkości nawet krótkotrwała (kilkadziesiąt
    > lat) i względnie lokalna "awaria" dostaw żywności do rejonu aktualnie
    > niemającego z tym problemów spowoduje nieproporcjonalnie wielką katastrofę.

    Dla ludzkości? Może dla lokalsów. Dla ludzkości liczy się czy
    _globalnie_ jesteśmy w stanie się wyżywić.

    > Cóż, klimat Marsa i Wenus też są stabilne ;->

    No są - od dłuższego czasu. Podobnie jak Ziemi.

    > Primo: pisałem o MALUTKIEJ MARŻY. Firmy mają z reguły dość duże marże.

    A skąd pomysł, że klimat ma działać na małej marży? Jakby dział na małej
    i _niezmiennej_, to zgodnie z twoją analogią, już dawno by zbankrutował.

    > Secundo: nie upadają? no popatrz...
    > Znaczy się ta fala plajt i ratowania z pieniędzy podatników różnych
    > biznesów to było tylko takie... złudzenie?

    A kogo ratujemy? Bo coś mi się widzi, że nie tych co na małej marży
    jadą. Podobnie jak z klimatem;)

    > Wenus ma 2x wyższą stałą słoneczną i brak pola magnetycznego.

    No i? Stała słoneczna to jedno, gazy cieplarniane to drugie.

    > I zgadzam się, że o klimacie nie wiemy wszystkiego... niemniej jednak
    > (1) przesłanki względem antropogenicznych zmian klimatycznych są bardzo
    > mocne, a poza tym (2) skoro nie znasz dokładnie mechanizmu to może
    > jednak lepiej byłoby starać się jak najmniej nań wpływać na oślep czy
    > wręcz losowo?

    Ja wolałbym, żeby decyzja dotyczące światowej gospodarki nie były
    podejmowane na podstawie domysłów. Jeszcze raz. Nikt nie przeczy, że CO2
    jest gazem cieplarnianym. Nikt nie przeczy, że klimat się ociepla.
    Uważam tylko, że te model są mocno niedoskonałe. Już kiedyś
    postulowałem. Weźmy model, wystartujmy milion lat temu i zobaczmy czy po
    milionie się będzie z grubsza zgadzało z teraźniejszością. Zwolennik
    homoglobcia pod imieniem Staniak, twierdził, że tak nie wolno, bo... w
    sumie sam nie wiem - podobno danech nie mamy z przeszłości. Znaczy że
    ten model co wyprodukowali jest wiarygodniejszy od danych archiwalnych,
    co to naukowcy jakoś tam wygrzebali. Zajeżdza religią.

    > "Nie wiem, jak to działa, więc nic złego się nie stanie jak wrzucę tam
    > swoje śmieci", tak?

    Jak masz śmieci, to musisz coś z nimi zrobić.

    Shrek.

  • 183. Data: 2015-08-26 15:04:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-26 10:41, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale raczej nie tak, jak myślisz - chodzi o uniknięcie ogromnych strat,
    > jakie spowodowałaby konieczność globalnej reorganizacji całego rolnictwa
    > czy przenoszenia dużych ośrodków ludności.
    >
    > To ludzka cywilizacja jest najbardziej wrażliwa na takie zmiany.

    Tak wrażliwa, że zawsze jak było ciepło to się zaczynała lepiej rozwijać:P

    Shrek

  • 184. Data: 2015-08-26 15:29:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-26 11:11, Liwiusz wrote:

    > Wolny rynek to stan faktyczny, a nie dogmat.

    To teraz wymień kraje, gdzie taki stan faktyczny istnieje:P

    Shrek.

  • 185. Data: 2015-08-26 15:33:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 15:29, Shrek pisze:

    > To teraz wymień kraje, gdzie taki stan faktyczny istnieje:P

    A gdzie istnieje metr?

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2015-08-26 16:15:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-26 15:33, Liwiusz wrote:

    > A gdzie istnieje metr?

    Pod Paryżem lub na mojej miarce w skrzynce z narzędziami.

    Czyli wolny rynek jest stanem faktycznym, tylko nie istnieje. Niezłe -
    za dużo z tym stanem faktycznym zjechałeś do poziomu Faktu... prasowego:)

    Shrek.

  • 187. Data: 2015-08-26 16:18:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 16:15, Shrek pisze:

    > Pod Paryżem

    No widzisz, jest jakiś wzór. Tak jak z wolnym rynkiem - czyli stanem,
    gdzie o wyborach gospodarczych decydują wyłącznie strony transakcji.

    > lub na mojej miarce w skrzynce z narzędziami.

    To tylko podróbka metra :)

    > Czyli wolny rynek jest stanem faktycznym, tylko nie istnieje. Niezłe -
    > za dużo z tym stanem faktycznym zjechałeś do poziomu Faktu... prasowego:)

    Kiepsko zmyślasz.

    --
    Liwiusz

  • 188. Data: 2015-08-26 16:37:37
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 26.08.2015 o 16:18, Liwiusz pisze:
    > No widzisz, jest jakiś wzór. Tak jak z wolnym rynkiem - czyli stanem,
    > gdzie o wyborach gospodarczych decydują wyłącznie strony transakcji.

    A teraz udowodnij że ten stan jest stanem pożądanym

  • 189. Data: 2015-08-26 16:50:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 16:37, zdumiony pisze:

    > A teraz udowodnij że ten stan jest stanem pożądanym

    Tobie na pewno nie udowodnię, bo mało rozumiesz, natomiast ogólnie każdy
    normalny się zgodzi, że lepiej będzie, jak sam będzie decydował co i
    gdzie kupić lub z kim zawrzeć umowę.

    Uwaga - jeśli sam nie potrafisz dokonywać wyborów - nie musisz ich
    zakazywać innym - wystarczy, że sam się ubezwłasnowolnisz.

    --
    Liwiusz

  • 190. Data: 2015-08-26 17:01:22
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 26.08.2015 o 16:50, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Uwaga - jeśli sam nie potrafisz dokonywać wyborów - nie musisz ich
    > zakazywać innym - wystarczy, że sam się ubezwłasnowolnisz.

    Widać ześ jeszcze nie zaczął prawdziwego życia i myślisz dogmatami. A w
    realu gdy się chce zawrzeć umowę z bankiem lub pracodawcą, to lepiej
    wiedzieć że umowa ta jest zgodna z prawem, a nie taka jaką druga strona
    zechce wymyśleć i nie będzie tam kruczków typu zostania dożywotnim
    niewolnikiem. W twoim korwinowskim świecie gdy ktoś byłby ofiarą takiego
    podstępu to skończona ofiara, która nie dość dobrze czyta co podpisuje,
    niech żyją silni i bezwzględni! Ale nie każdy jest prawnikiem i tobie
    też może się takie coś przydarzyć. Zgodności umów z prawem mogą bać się
    tylko ci, którzy chcą innych wykorzystać.