  • 1. Data: 2010-04-16 09:33:48
    Temat: Czy sędzia tak może
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przyszła do mnie spłakana znajoma.

    Od sędzi na rozprawie o alimenty (ojciec dziecka wyjechał do Holandii,
    znalazł sobie nową pannę i od tego momentu przestał płacić dobrowolnie i
    w ogóle interesować się dzieckiem) usłyszała, że powinna zostawić
    dziecko matce i zatrudnić się na pełny etat, to będzie więcej zarabiała.
    A że babcia pracuje? Niech się zwolni z pracy i opiekuje wnuczkiem.

    Dziewczyna usłyszała jeszcze parę innych uwag, np że się źle dzieckiem
    opiekuje, skoro mały jest ciągle chory (nie chcą go do żłóbka z tego
    powodu). Atopowe zapalenie skóry - to pewnie z brudu wg. opinii sędzi.
    Mniej na szminkę więcej na mydło itp komentarze.

    Każde próba wyjaśnień kończyła się ostrzeżeniem o karze za obrazę sądu.
    Dziewczyna w końcu się popłakała, co jeszcze pogorszyło sprawę. Sędzia
    krzyczała "proszę się natychmiast uspokoić, co to za histerie, pani jest
    nienormalna".

    Na koniec dowiedziała się, że i tak dopóki nie poda aktualnego adresu
    zamieszkania ojca dziecka w Holandii (facet jest ciągle zameldowany u
    swoich rodziców i bywa tam co 2-3 miesiące ale korespondencji nikt nie
    odbiera) to sąd sprawy ruszyć nie może.
    I nie, pani sędzie nie ma zamiary mówić powódce jak ma tego dokonać, to
    jej zmartwienie.

    Moja znajoma jest załamana.
    Czy sędzia może w ten sposób kogoś traktować?

    --
    Maddy

  • 2. Data: 2010-04-16 09:37:17
    Temat: Re: Czy sędzia tak może
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Moja znajoma jest załamana.
    > Czy sędzia może w ten sposób kogoś traktować?

    Witamy w Polsce - sędzia wszystko może.

    Konrad

  • 3. Data: 2010-04-16 09:37:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > w ogóle interesować się dzieckiem) usłyszała, że powinna zostawić
    > dziecko matce i zatrudnić się na pełny etat, to będzie więcej zarabiała.
    > A że babcia pracuje? Niech się zwolni z pracy i opiekuje wnuczkiem.

    A w jakiej wysokości alimentów żąda?

    > I nie, pani sędzie nie ma zamiary mówić powódce jak ma tego dokonać, to
    > jej zmartwienie.

    Zawnioskować o ustanowienie kuratora dla doręczeń?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-04-16 10:08:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-04-2010 11:37, Liwiusz pisze:

    > A w jakiej wysokości alimentów żąda?

    Poprosiła o 1 tys zł, bo tyle płacił facet, zanim mu się odwidziało.
    Ale w obecnej sytuacji i połowa ją ucieszy.

    > Zawnioskować o ustanowienie kuratora dla doręczeń?

    O dzięki.
    Dziewczyna nie ma na adwokata, skorzystała z jakiejś darmowej porady
    prawnej w jakiejś fundacji, ale tam straszne kolejki, nie wiadomo kiedy
    się dopcha do prawnika drugi raz.

    Czy sąd ma obowiązek takiego kuratora ustanowić?

    Sprawa o tyle ważna, ze bez zasądzonych alimentów nie dostanie zasiłku
    rodzinnego i nie ma szans na zaliczkę alimentacyjną.
    A tu jej grożą, że zawiesza sprawę dopóki adresu taty nie poda.

    --
    Maddy

  • 5. Data: 2010-04-16 10:14:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > Moja znajoma jest załamana.
    > Czy sędzia może w ten sposób kogoś traktować?

    Sędzia to święta krowa i może wszystko. Niestety.

    Póki kiedyś nie trafi na kogoś, kto załamie się "w drugą stronę" i w
    berserkerskim szale zmasakruje taką świętą krowę.

  • 6. Data: 2010-04-16 10:19:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Poprosiła o 1 tys zł, bo tyle płacił facet, zanim mu się odwidziało.
    > Ale w obecnej sytuacji i połowa ją ucieszy.

    Pytam się, bo nieraz kobietom się wydaje, że one mogą nic nie robić, a
    mąż ma dziecko utrzymać i jeszcze je.

    1000zł to dużo. Standardowo oznaczałoby to, że koszt utrzymania
    dziecka wynosi 2000zł. To ogromna suma. Nieraz cała rodzina utrzymuje
    się za tyle. Nawet wziąwszy pod uwagę, że matce, z uwagi na jej osobiste
    starania w wychowaniu, należy się więcej niż połowa, żądanie kwoty
    1000zł wymaga bardzo uważnego przyjrzenia się ponoszonym kosztom.

    Być może właśnie tak duże żądania są powodem sugestii sądu, aby matka
    również "wzięła się do roboty"? Ponadto jak ktoś rozpłakał się na
    rozprawie, zwłaszcza jeśli była to kobieta, to obiektywność osądu całej
    sytuacji jest już zerowa, więc pozostałbym ostrożny w krytyce sędziego.

    > Czy sąd ma obowiązek takiego kuratora ustanowić?

    Trudno mówić, aby sąd miał jakikolwiek obowiązek.

    > Sprawa o tyle ważna, ze bez zasądzonych alimentów nie dostanie zasiłku
    > rodzinnego i nie ma szans na zaliczkę alimentacyjną.
    > A tu jej grożą, że zawiesza sprawę dopóki adresu taty nie poda.

    Życie...

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-04-16 10:27:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > zamieszkania ojca dziecka w Holandii (facet jest ciągle zameldowany u
    > swoich rodziców i bywa tam co 2-3 miesiące ale korespondencji nikt nie

    Prawie prawdę powiedziała.

    > I nie, pani sędzie nie ma zamiary mówić powódce jak ma tego dokonać, to
    > jej zmartwienie.

    I prawdę powiedziała.

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2010-04-16 10:43:12
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 16.04.2010 12:19, Liwiusz pisze:
> [...]
    > starania w wychowaniu, należy się więcej niż połowa, żądanie kwoty
    > 1000zł wymaga bardzo uważnego przyjrzenia się ponoszonym kosztom.

    Śmiałeś w ogóle pomyśleć o tym, że facet ma łożyć tylko 50% kosztów
    utrzymania dziecka? Przecież normalne (*) jest, że ma łożyć 100% z
    kawałkiem.

    * - sarkazm. Ale niestety wielu kobietom w głowie się nie mieści, że
    koszty utrzymania dziecka powinny być podzielone.

    --
    live_evil

  • 9. Data: 2010-04-16 10:49:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnson wrote:

    > Prawie prawdę powiedziała.

    > I prawdę powiedziała.

    To hasło w zestawieniu z pouczeniami że ma się wziąć do roboty jest
    trochę nie teges. Niech się pani sędzia zdecyduje - sądzi czy bawi w
    doradcę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-04-16 11:08:21
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości
> [...]

    Na TVN jest taki program "Uwaga". Ja bym do nich napisał. I do innych
    telewizji też.
    Niejedną tego typu sprawę już ruszyli.