  • 1. Data: 2010-04-16 08:51:13
    Temat: podbieraczek :D
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Taka dobra wiadomość i cisza?

    http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Pobieraczekpl-uk
    arany-przez-UOKiK,wid,12147572,wiadomosc.html?_ticrs
    n=5&ticaid=59ffa

    W skrócie: naciągaczom z "Podbieraczka" UOKiK dobrał się do d*.*y i
    przywalił prawie ćwierć miliona kary. Plus nałożył na nich obowiązek
    czytelniejszego opisania warunków korzystania.

    Póki co strona Podbieraczka nie działa :D

    Chociaż i tak główni sprawcy dawno dali dyla i zliczają zyski z frajerów :(

  • 2. Data: 2010-04-16 09:12:38
    Temat: Re: podbieraczek :D
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Apr 2010 10:51:13 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Póki co strona Podbieraczka nie działa :D

    Jak sobie skreślisz zbyteczne "d" to zadziała ;-)
    A temat jest stary.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-04-16 09:21:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    olgierd pisze:

    > Jak sobie skreślisz zbyteczne "d" to zadziała ;-)

    Ooops...

    > A temat jest stary.

    Tutaj nikt jeszcze nie wspominał.

    Chyba... ;)

  • 4. Data: 2010-04-17 22:56:21
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Pobieraczekpl-uk
    arany-przez-UOKiK,wid,12147572,wiadomosc.html?_ticrs
    n=5&ticaid=59ffa

    > W skrócie: naciągaczom z "Podbieraczka" UOKiK dobrał się do d*.*y i

    W artykule jest taki fragment:

    "- jesteś niepełnoletni i rejestrując się skłamałeś co do swojego wieku, a
    sprzedawca żąda zapłaty za produkt lub usługę - jeżeli twój rodzic lub
    opiekun nie wyraził zgody na transakcję, z tak zawartej umowy powinien
    zrezygnować, o czym należy niezwłocznie powiadomić przedsiębiorcę;"

    Czy osoba niepełnoletnia i to bez upoważnienia opiekuna jest w stanie
    zawrzeć
    wiążącą strony umowę? To na czym polega taka niepełnoletność?

    Ja wiem, że zakup w sklepie też jest jakąś umową kupna-sprzedaży ale czy
    dziecko może zawrzeć
    dowolną umowę? Nawet przedszkolak?

  • 5. Data: 2010-04-19 11:57:18
    Od: Daniel Lisewski <l...@g...pl>

    W dniu 2010-04-18 00:56, Zygmunt pisze:

    > Ja wiem, ?e zakup w sklepie te? jest jak?? umow? kupna-sprzeda?y ale czy
    > dziecko mo?e zawrze?
    > dowoln? umow?? Nawet przedszkolak?

    Przedszkolak nie. Ograniczoną zdolność do czynności prawnych nabiera
    dopiero trzynastolatek.

    "Dziecko do ukończenia 13 roku życia w ogóle nie posiada zdolności do
    czynności prawnych, nabywa ją dopiero gdy przekroczy ten wiek. Stąd też
    osoby poniżej 13 roku życia nie mogą ponosić ani odpowiedzialności
    cywilnej, ani karnej.

    Po przekroczeniu tej granicy wieku dziecko nabywa zdolność do czynności
    prawnych w ograniczonym zakresie. Oznacza to, że osoby w wieku od 13 do
    18 lat mogą samodzielnie podejmować tylko niektóre ściśle określone
    czynności, pozostałe zaś mogą dokonywać tylko za zgodę swych
    przedstawicieli ustawowych, którymi są najczęściej rodzice.

    Stosownie do art. 20 Kodeksu cywilnego osoba ograniczona w zdolności do
    czynności prawnych może bez zgody przedstawiciela ustawowego zawierać
    umowy należące do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących
    sprawach życia codziennego, np. zakupić mleko czy zeszyt. Osoba
    ograniczona w zdolności do czynności prawnych może też bez zgody
    przedstawiciela ustawowego rozporządzać swoim zarobkiem, chyba że sąd
    opiekuńczy z ważnych powodów inaczej postanowi (art. 21 K.c.). Chodzi tu
    o zarobek ze stosunku pracy, ale także ze świadczenia innych usług, np.
    w ramach przygotowania do zawodu, prac sezonowych, dorywczych, z tytułu
    udziału w konkursach, zawodach sportowych, z tytułu należności za
    zebrane grzyby, ze stypendium itp."

    Źródło :
    http://www.eporady24.plzdolnosc_do_czynnosci_prawnyc
    h,artykuly,4,58,267.html

    Lisior

  • 6. Data: 2010-04-19 12:29:04
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 13:57:18 +0200, Daniel Lisewski napisał(a):

> [...]
    > czynności prawnych, nabywa ją dopiero gdy przekroczy ten wiek. Stąd też
    > osoby poniżej 13 roku życia nie mogą ponosić ani odpowiedzialności

    Ech, ogólnie to prawda, ale wniosek ("stąd też") do bani.