  • 1. Data: 2010-04-16 07:30:17
    Temat: Szantażyści wyłudzają kasę od szkół, jak się bronić?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    fspaniałe Ministerstwo dostarczało kiedyś do szkół pracownie z domeną
    Active Deirectory o nazwach w stylu sbsmen.edu.pl albo sbsmenis.edu.pl,
    jednak nie wykupili tych domen w DNSach. Oczywiście nazwa domenowa
    Active Directory ma się nijak do nazw DNSowych od strony technicznej,
    jednak szkoły dostają teraz pisma wzywające do płacenia abonamentu 60zł
    rocznie za samo używanie takiej nazwy wewnątrz Active Directory, bo
    Sprytna Firma Z Krakowa wykupiła te domeny dnsowe i bredzi, że to jedno
    z drugim ma coś wspólnego.

    Zmiana nazwy domeny AD nie jest możliwa technicznie, więc część szkół
    ulega.

    Jak dla mnie jest to granda i oszustwo i to na skalę całego kraju. A
    SFZK się ładnie urządziła, bo 60zł rocznie od iluśtam szkół tylko za to,
    że wewnątrz szkoły domena AD nazywa się tak samo, jak ich domena DNSowa,
    to niezły biznes.

    Co o tym sądzicie od strony prawnej? Czy można jakoś zapobiegać takim
    działaniom?
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-04-16 08:10:13
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > to niezły biznes.
    >
    > Co o tym sądzicie od strony prawnej? Czy można jakoś zapobiegać takim

    Moim zdaniem. Olać żądania firmy 2pe.pl.

  • 3. Data: 2010-04-16 08:26:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
> [...]
    > to niezły biznes.
    >
    > Co o tym sądzicie od strony prawnej? Czy można jakoś zapobiegać takim

    Olać kompletnie. Żądania oszustów nie mają ŻADNEJ podstawy prawnej.
    Domenę można sobie wewnętrznie nazwać nawet obama, hollywood, microsoft
    i nic nikomu do tego.

    A jak ktoś ma sporo czasu i się nudzi to odwiedzić z takim pismem
    młodego, dopiero rozpoczynającego karierę prokuratora i rzucić
    mu sprawę na pożarcie ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-04-16 08:43:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Active Directory ma się nijak do nazw DNSowych od strony technicznej,

    Właściwie ma, ale tylko w sieci lokalnej.

> [...]
    > to niezły biznes.

    > Co o tym sądzicie od strony prawnej? Czy można jakoś zapobiegać takim

    Wytłumaczyć matołkom, którzy zapłacili, że padli ofiarą oszustów, a
    następnie zorganizować wszystkie zainteresowane szkoły i wysłać je do
    prokuratury.

    W moim prywatnym intranecie mogę sobie ustawiać domeny, jakie tylko chcę
    i nikomu nic do tego.

  • 5. Data: 2010-04-16 09:24:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-16 10:26, Jacek_P pisze:
    > Olać kompletnie. Żądania oszustów nie mają ŻADNEJ podstawy prawnej.
    > Domenę można sobie wewnętrznie nazwać nawet obama, hollywood, microsoft
    > i nic nikomu do tego.

    Ja olewam, ale część szkół w polsce płaci ten haracz i to za moje
    pieniądze, prawdaż? Więc chciałbym jakoś zadziałać, żeby przestali
    szantażować szkoły.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-04-16 10:22:19
    Temat: Re: Szantazysci wyludzaja kase od szkól, jak sie bronic?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <hq9ac6$ngf$1@news.onet.pl>, n...@s...pl says...>

    > Ja olewam, ale czesc szkól w polsce placi ten haracz i to za moje
    > pieniadze, prawdaz? Wiec chcialbym jakos zadzialac, zeby przestali
    > szantazowac szkoly.

    Zglos podejzenie popelnienia przestepstwa do prokuratury.

  • 7. Data: 2010-04-16 14:48:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ja olewam, ale część szkół w polsce płaci ten haracz i to za moje
    > pieniądze, prawdaż? Więc chciałbym jakoś zadziałać, żeby przestali
    > szantażować szkoły.

    temat znany i zdaje sie ze kuratoria wyslaly juz pisma do szkol na ten
    temat.

  • 8. Data: 2010-04-16 21:52:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hq93m9$4kp$1@news.onet.pl...

    > Sprytna Firma Z Krakowa wykupiła te domeny dnsowe i bredzi, że to jedno
    > z drugim ma coś wspólnego.

    A możesz choćby na priv wysłać nazwę i adres tej sprytnej firmy? Masz adres
    antyspamowy, więc nie mogłem napisać wprost.

  • 9. Data: 2010-04-16 21:59:52
    Od: adas <p...@a...w.stopce>

    Osóbka znana jako Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    w <hq9ac6$ngf$1@news.onet.pl> wystukała:

    > Ja olewam, ale część szkół w polsce płaci ten haracz i to za moje
    > pieniądze, prawdaż? Więc chciałbym jakoś zadziałać, żeby przestali
    > szantażować szkoły.

    Żeby tylko 60 PLN rocznie to bym się cieszył :( (no i wtedy o tę kasę
    można powalczyć, ale - patrz niżej)
    Ty myślisz, że tylko na to ich naciągają? A choćby Wiedza i Praktyka?
    Że nie wspomnę o kursach i szkoleniach

    pozdrawiam
    --
    Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl
    Na pytanie *Która godzina?* chciałem zainstalować rdate...

  • 10. Data: 2010-04-17 07:06:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-16 23:52, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    >
    > A możesz choćby na priv wysłać nazwę i adres tej sprytnej firmy? Masz
    > adres antyspamowy, więc nie mogłem napisać wprost.

    Wystarczy zrobić whois sbsmen.edu.pl :D

    Polska Poczta Elektroniczna SA
    Azot 2
    43-600 Jaworzno

    W sumie z tym krakowem to źle luknąłem, bo rejestratorem jest NetArt z
    krakowa, a PPE jest faktycznie z Jaworzna.

    Wyguglałem na szybko:
    http://sbsmen.edu.pl/pytania.htm
    http://prawo.vagla.pl/node/8786

    A tu nawet ministerstwo bredzi o konieczności reinstalacji serwerów:

    http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&v
    iew=article&id=1042%3Akomunikat-ministerstwa-edukacj
    i-narodowej-w-sprawie-dziaa-podjtych-przez-spok-pols
    ka-poczta-edukacyjna-sa&catid=97%3Aedukacja-informat
    yczna-i-medialna&Itemid=134

    Owszem, piszą o intranecie, ale niektórzy nauczyciele panikują że jak
    ich serwer ma dostęp do internetu, to już pozamiatane i trzeba płacić
    albo reinstalować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek