-
Wadliwe wykonanie dzieła: czy zamawiający musi je odebrać?
00:41 20.03.2015
Przyjmijmy, że wykonawca dzieła wykonał je wadliwie – urządzenie ma wady fizyczne, które zostały dostrzeżone przez zamawiającego jeszcze przed odbiorem dzieła. Wykonawca jednak domaga się od zamawiającego, aby dzieło odebrał. Co w takiej sytuacji powinien zrobić zamawiający? Czy ...
-
Czy przedłużona gwarancja się opłaca?
13:53 17.03.2015
Dopłacamy 20 procent ceny towaru, zyskując w ten sposób przedłużenie gwarancji na kolejne dwa, czy trzy lata. Tego typu propozycję wysuwa obecnie wielu sprzedawców. Czy warto ją rozważyć? Wiele zależy od warunków proponowanych przez gwarantów. W niektórych przypadkach są one bez ...
-
Znak Energy Star uregulowany ustawą
20:26 10.03.2015
Doprecyzowanie obowiązujących przepisów dotyczących systemu kontroli produktów wykorzystujących energię oraz wprowadzenie regulacji dotyczących realizacji wspólnotowego programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych „Energy Star” zakłada przyjęty dziś przez ...
-
Sklep internetowy: nowe obowiązki informacyjne
00:20 05.03.2015
Ustawa o prawach konsumenta w art. 17 wprowadza nowe obowiązki informacyjne, jakie musi spełnić przedsiębiorca zawierając z konsumentami umowy przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przed wejściem w życie nowej ustawy tak zawierane umowy nie miały swojej regulacji w tym ...
-
Inspekcja Handlowa przebadała produkty naturalne i tradycyjne
15:20 03.03.2015
Domowy, wiejskie jadło, staropolski. Kupując produkty opatrzone takimi napisami, mamy nadzieję, że zainwestowaliśmy w produkt wytworzony z naturalnych składników i pozbawiony całej gamy substancji dodatkowych. Czy rzeczywiście? Okazuje się, że pewności co do uczciwości producentów ...
-
Masz sklep na Facebooku? Nie łam prawa!
11:26 24.02.2015
30 miliardów dolarów - tej kwoty ma sięgnąć w bieżącym roku wartość globalnych obrotów sprzedaży dokonywanej poprzez media społecznościowe. O potencjale drzemiącym w social mediach nie trzeba zatem chyba nikogo przekonywać. Decydując się na sprzedaż poprzez serwis ...
-
Polubowny sąd konsumencki czyli tanio i szybko
10:46 13.02.2015
Wymagania klientów rosną, a wraz z nimi gotowość do reklamowania towarów. Rośnie też świadomość dotycząca praw konsumentów z których korzystamy coraz częściej. Ale czy naprawdę robimy to dobrze? Wiele osób otrzymując negatywne rozpatrzenie reklamacji odpuszcza albo przeciwnie – ...
-
Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców?
11:12 06.02.2015
Z dniem 25 grudnia 2014 r. weszły w życie istotne zmiany w zakresie obowiązków ciążących na przedsiębiorcach zawierających umowy sprzedaży z konsumentami wynikające z ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta. Wymagają one wprowadzenia istotnych zmian w regulaminach sklepów ...
-
Prawo konsumenckie: zmiany w e-commerce w 10 krokach
00:25 20.01.2015
Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź jakie zmiany musisz wprowadzić na stronie i w regulaminie w związku z nowym prawem konsumenckim.
-
Ferie zimowe 2015: o tym pamiętaj ruszając w podróż
00:44 17.01.2015
Zbliżają się ferie zimowe – czas, który wiele osób poświęci na podbój europejskich stoków. W związku z tym warto mieć na uwadze trudności, jakie mogą spotkać nas podczas podróży. Co zrobić, gdy zaginie nasza torba podróżna? Czego możemy oczekiwać w związku z opóźnieniem ...
-
Pozew zbiorowy w Polsce: co jest jego słabością?
00:35 15.01.2015
Największą słabością pozwów zbiorowych w Polsce jest podzielenie postępowania na część formalną i część merytoryczną. Ten podział wydłuża postępowanie o co najmniej rok. Pełnomocnicy przedsiębiorców koncentrują się na udowadnianiu, że sprawa z punktu widzenia formalnego nie ...
-
Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad
15:10 14.01.2015
Możliwość żądania już przy pierwszej reklamacji obniżenia ceny lub – jeżeli wada jest istotna – odstąpienia od umowy, brak możliwości nieustannych napraw przez przedsiębiorcę tego samego towaru, czy też przedłużony okres domniemania istnienia wady to tylko niektóre ze zmian w ...
-
Większe prawa konsumenta
11:16 13.01.2015
W dniu 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827, dalej „ustawa”). Podstawowym celem ustawy jest dostosowanie polskiego porządku prawnego do przepisów Unii Europejskiej dotyczących umów zawieranych z konsumentami ...
-
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
00:36 12.01.2015
Pod koniec minionego roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Czy oznacza to dla nas rewolucję? Nie do końca. Stare prawo zostaje jeszcze przez jakiś czas z nami. Nowe przepisy będziemy stosować dopiero do umów zawieranych od 25 grudnia, dlatego zwroty lub reklamacje grudniowych ...
-
Łatwiejsza upadłość konsumencka
20:48 07.01.2015
Od początku roku osoby prywatne, które stały się niewypłacalne, mogą łatwiej poddać się tzw. upadłości konsumenckiej. W ostatnim dniu roku 2014 weszła w życie nowelizacja Prawa upadłościowego i naprawczego, ułatwiająca znacznie w stosunku do stanu poprzedniego przeprowadzenie ...
-
E-konsument lepiej chroniony
12:50 05.01.2015
Więcej czasu na odstąpienie od umowy, prawo do rzetelnej i pełnej informacji, jasne zasady ponoszenia kosztów związanych z odesłaniem towaru. To tylko niektóre prawa umożliwiające większą ochronę kupujących w sieci.
-
Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach
00:30 04.01.2015
"Towar przeceniony nie podlega reklamacji". Niemal każdy z nas spotkał się z tak sformułowaną informacją. Warto wiedzieć, że tego rodzaju ograniczenie nie jest zgodne z prawem - reklamować możemy każdą rzecz, nawet przecenioną. Nieco inaczej jest w przypadku zwrotów - w tym przypadku ...
-
Kupujesz w sieci? Nowa ustawa konsumencka już obowiązuje
11:39 02.01.2015
Od 25 grudnia minionego roku obowiązują nowe przepisy regulujące obrót w handlu internetowym. Zasadniczą zmianą wprowadzoną przez znowelizowaną ustawę konsumencką jest rozszerzenie uprawnień kupujących. Na jej mocy wydłuża się m.in. okres na odstąpienie od zakupu, konsumentom ...
-
Fajerwerki - zachowaj ostrożność
11:37 30.12.2014
Przed czterema laty w tragicznym wypadku w Moszczenicy koło Chojnic zginął 46-letni mężczyzna. Do wydarzenia doszło w noc sylwestrową, a za nieszczęście odpowiedzialny był wybuch petardy. Chociaż grono przeciwników strzelania sylwestrowego rokrocznie się rozrasta, ciągle bardzo wiele ...
-
Większe prawa dla klientów e-sklepów
22:56 27.12.2014
W pierwszy dzień Świąt, 25 grudnia 2014 roku, weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Nowe przepisy m.in. wdrażają unijną dyrektywę o prawach konsumentów z 25 października 2011 r. Ustawa zwiększa ochronę konsumentów oraz wprowadza regulacje korzystne dla przedsiębiorców. Ustawa ...
-
Ograniczony zwrot towaru już od 25 grudnia
00:41 20.12.2014
Jak wynika z badań aż 38 proc. Polaków nie korzysta z prawa do zwrotu towarów zakupionych w Internecie. Tłumaczą to najczęściej koniecznością zapłaty za ich odesłanie, skomplikowanymi procedurami czy brakiem czasu. Warto jednak wiedzieć, że takie prawo nie zawsze im przysługuje. Już ...
-
Tania żywność źle oznakowana. Od dziś nowe etykiety
01:15 13.12.2014
Inspekcja Handlowa przyjrzała się produktom spożywczym z najniższej półki cenowej. Kontrolę przeprowadzono w trzech grupach produktów: świeżym mięsie, przetworach mięsnych oraz mleku i przetworach mlecznych. Wielokrotnie zastrzeżenia inspektorów wzbudziły nieprawidłowości w ...
-
Umowa na odległość - usługi finansowe
00:55 10.12.2014
Poniższy artykuł to już ostatnia publikacja przedstawiająca czekające nas zmiany w porządku prawnym, wprowadzane wchodzącą w życie w dniu 25 grudnia 2014 r. Ustawą o prawach konsumenta (zwana dalej „Ustawą”). Tym, razem o zasadach i trybie zawierania z konsumentem umowy na ...
-
Zabawki dla dzieci. 1/3 wzbudza zastrzeżenia
01:10 06.12.2014
Wybieraj produkty dostosowane do wieku, odnajdź znak CE na opakowaniu, przeczytaj dokładnie widniejące na nim informacje - radzi konsumentom Inspekcja Handlowa, która jak co roku skontrolowała zabawki oraz inne produkty, które trafiają w ręce najmłodszych Polaków.
-
Nowa ustawa konsumencka czyli small business bez ochrony?
09:42 05.12.2014
25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta, która zwiększa ochronę osób prywatnych przy umowach zawieranych zarówno w lokalu przedsiębiorstwa, np. w sklepie, jak i na odległość, a więc przez internet lub telefon. Nowe przepisy jednak nie obejmują małych przedsiębiorców ...