  • 1. Data: 2021-03-28 09:56:18
    Temat: wycofanie się z zawartej ustnej umowy
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Czy wycofanie się z zawartej ustnej umowy dot. kupna mieszkania może
    wiązać się z jakimiś konsekwencjami? Jeśli tak, to jakimi?

    Umowa została zawarta pod wpływ emocji. Było to oświadczenie woli
    nabycia nieruchomości. Nie wiem czy to jest umowa od strony prawnej, ale
    nie lubię sobie robić z gęby cholewy i jest mi zwyczajnie głupio, że
    palnąłem coś co było -- teraz tak to oceniam -- nie do końca
    przemyślane. Decyzja uruchomiła pewien początkowy ciąg zdarzeń z którymi
    wiążą się koszty. Niewielkie na tym etapie, ale jednak.

    Czy wystarczy zwykłe "przepraszam", wyjaśnienie sprawy, pokrycie kosztów
    i kwaśny smak w ustach, że "nie powinienem był ulegać emocjom"?czy też
    mogą być jakieś konsekwencje prawne na tak wczesnym etapie?

    Krystek

  • 2. Data: 2021-03-28 10:25:05
    Temat: Re: wycofanie się z zawartej ustnej umowy
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://dziennikprawniczy.pl/umowa-przedwstepna-sprz
    edazy-nieruchomosci-jaka-forma/
    https://mfiles.pl/pl/index.php/Umowa_przedwstępna
    https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/zp/article/
    view/737/763

    -----

  • 3. Data: 2021-03-28 11:45:06
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 28.03.2021 10:25, ąćęłńóśźż wrote:
    > https://dziennikprawniczy.pl/umowa-przedwstepna-sprz
> [...]

    Doprecyzuję. Umowa przedwstępna ma być zawarta w formie notarialnej.
    Jeszcze nie jest przygotowana. To co zrobiłem to ustnie się umówiłem, że
    taką umowę przedwstępną chcę podpisać w formie notarialnej.

    Krystek

  • 4. Data: 2021-03-28 12:25:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Doprecyzuję:
    Dostałeś wędkę.
    Po rybę idź do rybnego (kancelarii).

    -----

  • 5. Data: 2021-03-28 12:27:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2021 o 09:56, Krystek pisze:
    > Czy wystarczy zwykłe "przepraszam", wyjaśnienie sprawy, pokrycie kosztów
    > i kwaśny smak w ustach, że "nie powinienem był ulegać emocjom"?czy też
    > mogą być jakieś konsekwencje prawne na tak wczesnym etapie?

    Pozostaje kwestia dowodowa. Skoro umawialiście się ustnie, to jak
    stwierdzić treść umowy? Po za tym, umowę dotyczącą nieruchomości - nawet
    przedwstępną - dla jej ważności trzeba zawrzeć przed notariuszem.
    Reasumując, to żadnych konsekwencji poza moralnymi ona nie niesie.

    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-03-28 12:36:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    cyt.: Robert "Znam Się Na Wszystkim" Tomasik.

    -----

  • 7. Data: 2021-03-28 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pozostaje kwestia dowodowa. Skoro umawialiście się ustnie, to jak
    > stwierdzić treść umowy?

    A jak ma nagraną rozmowe?

    > Po za tym, umowę dotyczącą nieruchomości -
    > nawet przedwstępną - dla jej ważności trzeba zawrzeć przed
    > notariuszem. Reasumując, to żadnych konsekwencji poza moralnymi
    > ona nie niesie.

    No to w jakim sensie "pozostaje kwestia dowodowa"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 8. Data: 2021-03-29 10:07:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A sam sie znasz?
    Bo Robert ostatnio studiuje KC, ale to studia zawile i dlugie.

    A z twoich linkow:
    "Zasadniczym celem umowy przedwstępnej jest stworzenie stanu pewności,
    że umowa definitywna zostanie zawarta. "

    No jak, skoro powszechnie wymaga jej bank, celem udzielenia kredytu, a
    przeciez moze nie udzielic.

    Tak wiec nie wiadomo co oni za umowe zawarli, bo zakup mieszkania
    wymaga formy notarialnej, nie wiadomo na co sie umowili, nie wiadomo
    czy jakies kary umowne przewidzieli.

    J.

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

  • 9. Data: 2021-03-29 15:59:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2021 o 22:59, Budzik pisze:

    > A jak ma nagraną rozmowe?

    To dalej faktu nie zmienia, ze niedopuszczalny jest dowód pośredni
    zawarcia umowy.

    > No to w jakim sensie "pozostaje kwestia dowodowa"?

    Nie. Nie można obejść obowiązku zawarcia umowy przed notariuszem.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-03-29 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To dalej faktu nie zmienia, ze niedopuszczalny jest dowód pośredni
    > zawarcia umowy.

    > Nie. Nie można obejść obowiązku zawarcia umowy przed notariuszem.

    No to nadal nie rozumiem po co pisałes o kwestii dowodowej skoro tu nie
    o dowód a o forme chodzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji