  • 1. Data: 2021-03-25 16:09:23
    Temat: Szpital narodowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Chyba bedziesz sie mogl Shreku dowiedziec o mozliwosci narodowego,
    bo jakies alarmujace wiesci nadchodza, ze lozka w szpitalach sie
    wyczerpaly.

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-szpi
    tal-tymczasowy-na-stadionie-narodowym-ile-lozek-jest
    -zajetych-5050426

    "obecnie w szpitalu tymczasowym na Stadionie Narodowym jest ponad 310
    pacjentów. - Trwają wypisy pacjentów-ozdrowieńców, którzy mogą wyjść
    do domu.
    Natomiast kolejka oczekujących na przyjęcie jest dosyć spora.
    Sukcesywnie będziemy tych pacjentów przejmowali - zaznaczył.
    Zapas respiratorów kurczy się

    Przyznał również, że bardzo niepokojący jest stan pacjentów, którzy są
    hospitalizowani.
    Na dzisiaj zajętych jest 21 respiratorów. - To budzi spory niepokój,
    bo wiemy, że intensywne terapie w szpitalach standardowych są już
    wypełnione po brzegi.
    Zapas łóżek respiratorowych, którym dysponujemy, wypełnia się -
    powiedział dr Zaczyński.

    Kolejny unit jest otwierany od czwartku, kolejne 28 łóżek. W tej
    chwili przygotowanych i oddanych do użytku są 474 miejsca.
    Docelowo przenieśliśmy punkt szczepień na drugą stronę i anektujemy tę
    infrastrukturę [stadionu - red.] pod 550 łóżek.
    Jeżeli osiągnie 70 procent wypełnienia, będziemy zajmować kolejne
    obszary stadionu, adekwatnie do posiadanej kadry i relokacji lekarzy z
    innych miejsc - przekazał.

    Pytany, czy szpital na Stadionie Narodowym jest w stanie przygotować
    1200 łóżek, tak jak było to wcześniej zapowiadane, odpowiedział, że
    "jeśli zajdzie taka potrzeba, będziemy to robić"

    I to prosze - gdzie wywiad, w tym niedobrym TVN.

    Jakies inne donosy mowia, ze lekarzy tez juz brakuje powaznie w calym
    kraju ... beda w kajdankach dostarczac ?

    Ale te respiratory ... wytrzasną spod ziemi ?
    Tlen medyczny, butle do tlenu ...

    J.

  • 2. Data: 2021-03-25 16:14:25
    Temat: Re: Szpital narodowy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Mar 2021 16:09:23 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale te respiratory ... wytrzasną spod ziemi ?
    > Tlen medyczny, butle do tlenu ...

    Ale po co? Przecież Mateusz Krzywousty pokonał wirusa i to kilka razy.
    Daniel, wszystko mogę, Obajtek od ręki dostarcza rolkę folii, to i
    respiratorom tudzież butlom da radę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-03-25 16:54:32
    Od: Zygmunt Yörgensen <z...@g...com>

    J.F. napisał(a):
    > ze lozka w szpitalach sie
    > wyczerpaly.

    Już od pół roku się wyczerpały.

    http://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/the
    -territorial-impact-of-covid-19-managing-the-crisis-
    across-levels-of-government-d3e314e1/images/images/d
    3e314e1/media/image7.png

  • 4. Data: 2021-03-25 18:41:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2021 o 16:09, J.F. pisze:
    > Chyba bedziesz sie mogl Shreku dowiedziec o mozliwosci narodowego,
    > bo jakies alarmujace wiesci nadchodza, ze lozka w szpitalach sie
    > wyczerpaly.

    Już od kilku dni.

> [...]
    >

    > "obecnie w szpitalu tymczasowym na Stadionie Narodowym jest ponad 310
    > pacjentów. - Trwają wypisy pacjentów-ozdrowieńców, którzy mogą wyjść do

    Czyli po wyczerpaniu się systemu ochrony zdrowia na mazowszu dostawiono
    na szpitalu narodowym 40 łóżek z 1230 możliwych. Tydzień temu było 270
    klientów na 1500 zapowadanych miejsc.

    I teraz pytanie - kogo należy postawić przed sądem ewentualnie pod
    ścianą za decyzję, żeby pacjentów na narodywm nie przyjmować mimo
    wyczerpania możliwości leczenia w stolicy lub sensownej odległosci od
    niej. No bo jeśli nie ma takiej osoby, to po prostu znaczy że te miejsca
    są tylko teoretycznie dostępne.

    > będziemy zajmować kolejne
    > obszary stadionu, adekwatnie do posiadanej kadry i relokacji lekarzy z
    > innych miejsc - przekazał.

    I tu jest clue. Z samych łóżek to burdel można otworzyć.

    > Pytany, czy szpital na Stadionie Narodowym jest w stanie przygotować
    > 1200 łóżek, tak jak było to wcześniej zapowiadane, odpowiedział, że
    > "jeśli zajdzie taka potrzeba, będziemy to robić"

    Taa, bo teraz nie ma potrzeby. Po prostu karetki stoją w nowym mieście
    pod pilicą...

    > I to prosze - gdzie wywiad, w tym niedobrym TVN.

    > Ale te respiratory ... wytrzasną spod ziemi ?
    > Tlen medyczny, butle do tlenu ...

    Po prostu nie będą przyjmować tych co wymagają poważnego leczenia.
    Gorzej jak komuś się pogorszy u nich...

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-03-26 13:50:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

> [...]
    > klientów na 1500 zapowadanych miejsc.
    >
    > I teraz pytanie - kogo należy postawić przed sądem ewentualnie pod

    Ściana wydaje się lepsza w tym wypadku. Dla wzmocnienia przekazu
    można na ścianie umieścić nazwy firm sponsorujących ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2021-03-26 15:56:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    tal-tymczasowy-na-stadionie-narodowym-ile-lozek-jest
    -zajetych-5050426

    >Czyli po wyczerpaniu się systemu ochrony zdrowia na mazowszu
    >dostawiono na szpitalu narodowym 40 łóżek z 1230 możliwych.

    Na to wyglada.

    >Tydzień temu było 270 klientów na 1500 zapowadanych miejsc.

    No to 40 dodatkowych, ho ho .. 13%

    >I teraz pytanie - kogo należy postawić przed sądem ewentualnie pod
    >ścianą za decyzję, żeby pacjentów na narodywm nie przyjmować mimo

    Pacjentow ! Czemu nie przestrzegali nakazanych zalecen? :-)

    >wyczerpania możliwości leczenia w stolicy lub sensownej odległosci od
    >niej. No bo jeśli nie ma takiej osoby, to po prostu znaczy że te
    >miejsca są tylko teoretycznie dostępne.

    Przeciez dyskutowalismy - szpital jest tymczasowy, i nie ma pelnego
    wyposazenia zwyklego szpitala.
    Wiec moze przyjac tylko takich pacjentow, ktorzy nie potrzebuja tego
    dodatkowego wyposazenia.
    Ale ... zdaje sie, ze sporo takich jest.

    >I tu jest clue. Z samych łóżek to burdel można otworzyć.

    Burdel Narodowy ... dumnie brzmi :-)

    >Taa, bo teraz nie ma potrzeby. Po prostu karetki stoją w nowym
    >mieście pod pilicą...

    Nie wiem jak tam wyglada, ale jak widzisz - 40 lozek wolnych.

    >Po prostu nie będą przyjmować tych co wymagają poważnego leczenia.
    >Gorzej jak komuś się pogorszy u nich...

    To odesla do wlasciwego szpitala. Moze na wymiane - 1 srednio chory
    covidowiec za 1 ciezko chorego :-)

    A tu zauwaz jeszcze, ze lekarze ostatnio grzmia "chorzy trafiaja do
    nas w ciezkim stanie, powinni wczesniej".
    Wiec i te zwykle lozka sie przydadza ... jak przy nich bedzie pare
    razy dziennie lekarz przechodzil i stan sprawdzal.

    J.

  • 7. Data: 2021-03-26 18:54:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2021 o 15:56, J.F. pisze:

    > Przeciez dyskutowalismy - szpital jest tymczasowy, i nie ma pelnego
    > wyposazenia zwyklego szpitala.
    > Wiec moze przyjac tylko takich pacjentow, ktorzy nie potrzebuja tego
    > dodatkowego wyposazenia.

    Reasumując - mamy zapaść systemu ochrony zdrowia, karetki jeżdzą po 100
    kilometrów, po udar latają śmigłowcem, do którego pacjenta dowożą
    prywatnym kombi w bagażniku, premier płacze że godzina próby, minister
    zwalnia dyrektorów szpitali i zastępuje pełnomocnikami wojewody, bo nie
    stworzyli papierowych miejsc, wszędzie burdel i porzoga, tylko te
    miejsca na narodowym sanatorim jeszcze nie potrzebne - to kiedy będą
    przydatne na tyle, żeby po nie się schylić?

    > Nie wiem jak tam wyglada, ale jak widzisz - 40 lozek wolnych.

    Gdzie?

    > A tu zauwaz jeszcze, ze lekarze ostatnio grzmia "chorzy trafiaja do nas
    > w ciezkim stanie, powinni wczesniej".

    Ciekawe gdzie mają przychodzić, skoro miejsc nie ma. To tak jak minister
    narzekał na seniorów, ze przyszli na zapisy na szczepienia i się bez
    sensu gromadzą jak szczepionek i tak nie ma...

    > Wiec i te zwykle lozka sie przydadza ... jak przy nich bedzie pare razy
    > dziennie lekarz przechodzil i stan sprawdzal.

    No widać się nie przydają, skoro jeszcze nie czas na odpalenie
    narodowego:P Czas przyznać, że tam po prostu nie ma możliwości użycia
    tych miejsc, bo trzeba by zbrać lekarzy z reszty szpitali - a narodowy
    nie ma soru, więc pacjenci trafiają tam z reszty szpitali. Pozabierasz
    personel z tamtych to już nikt nigdzie nie trafi. Chyba że do chłodni.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-03-27 09:14:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2021 o 15:56, J.F. pisze:

    Sytuacja się wyjaśniła. Absolutnie niezbędne są miejsca w szpitalu
    tymczasowym południowym. W tym samym czasie na narodowym są
    niepotrzebne. Ale z południowego na narodowy zabiera się personel. Ktoś
    tu się na głowy pozamieniał.

    "W czwartek wiceprezydentka stolicy Renata Kaznowska poinformowała w
    SMS-ie wojewodę mazowieckiego Konstantego Radziwiłła o pozyskaniu do
    Szpitala Narodowego 12 lekarzy i 15 pielęgniarek. Przekazała też, że
    placówka straciła 11 etatów na rzecz Szpitala Narodowego"

    "Pan wojewoda Konstanty Radziwiłł zgłosił wniosek o wprowadzenie
    pełnomocnika dla szpitala na Solcu, który jest szpitalem patronackim dla
    Szpitala Południowego. Głównym powodem jest sytuacja nieudostępniania
    miejsc pacjentom w szpitalu tymczasowym. Jak dodał, Szpital Południowy
    deklarował możliwość opieki nad ok. 300 pacjentami, tymczasem opiekuje
    się 50. - A mamy sytuację taką, że karetki mają problem ze znalezieniem
    miejsc dla pacjentów, więc ta sytuacja w Warszawie, w stolicy kraju jest
    krytyczna - mówił minister zdrowia. "

    Ministrowi to chuja można zrobić bo trybunał stanu, ale wojewoda to nie
    powinien odpowiadać karnie za sabotaż?

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-03-29 11:57:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Mar 2021 18:54:55 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > zwalnia dyrektorów szpitali i zastępuje pełnomocnikami wojewody, bo nie
    > stworzyli papierowych miejsc, wszędzie burdel i porzoga,

    Przy okazji zapytam, bo może ktoś wie, czy nieustraszeni żołnierze WOT
    dalej liczą wolne łóżka? Sprawa jakoś się samowygasiła, a przecież ten
    mistrzowski manewr na miarę Clausewitza miał odmienić oblicze szpitali
    kowidowych.

  • 10. Data: 2021-03-29 12:04:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 11:57, Olin pisze:

> [...]
    > dalej liczą wolne łóżka? Sprawa jakoś się samowygasiła, a przecież ten
    > mistrzowski manewr na miarę Clausewitza miał odmienić oblicze szpitali

    Nie wiem, czy liczą łóżka, ale robią za cieciów i pomagierów przy
    szczepieniu na Stadionie. Nawet dość z sensem.

    MJ