  • 71. Data: 2022-08-12 13:19:46
    Temat: Re: ryby
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 12:52, J.F pisze:

    > No ale moze on naciskal na ryzykowne rurociagi, zamiast zrobic dwie
    > oczyszczalnie.

    Nie.
    Nie "może on naciskał".
    Tylko "on zrezygnował z drugiej oczyszczalni".
    Niedawno tutaj ktoś wspominał, że w okolicach możliwej lokalizacji były
    działki, należące do kościoła katolickiego.
    Czy już jaśniej?

    > Co prawda cos mi swita ze we Wroclawiu jest podobny kanał pod Odrą ...
    > od 1901?
    >
    > https://www.kierunekwodkan.pl/artykul,67348,wstepne-
    przyczyny-powstania-awarii-ukladu-przesylajacego-sci
    eki-pod-wisla.html

    > Komentarze sa ciekawe.
    >
    > A teraz nam pęknie pod rzeką Ślęża ?
    >
    > https://breslaudrainers.blogspot.com/2013/02/kolekto
    r-zbiorczy-odra-najwiekszy.html

    Fachowcy podobno ostrzegali, że kanał pod rzeką to pewna katastrofa.

    --
    -
    Akarm

  • 72. Data: 2022-08-12 13:25:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 11:59, Akarm pisze:

    > Bo to nigdy wcześniej się nie zdarzyło.

    A tu piszą, że od 2009 roku :-)
    https://tiny.pl/wxrbb

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2022-08-12 13:35:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 13:19, Akarm pisze:

    r-zbiorczy-odra-najwiekszy.html
    > Fachowcy podobno ostrzegali, że kanał pod rzeką to pewna katastrofa.

    Nie czuję się fachowcem, ale na tym blogu piszą o "przelewie burzowym",
    więc to chyba kolektor kanalizacji burzowej, a nie sanitarnej. Burzowe
    ścieki chyba w ogóle nie trafiają do oczyszczalni, więc z czego ma być
    ta katastrofa?

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2022-08-12 13:39:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 12:06:44 +0200, J.F napisał(a):

    > No ale - wczesniej bylo lepiej?

    Było lepiej.

    Przykładowo, prezesem Orlenu w latach 2008-15 był Jacek Krawiec. Wcześniej
    pełnił funkcje kierownicze i menedżerskie w wielu renomowanych firmach.

    Teraz mamy Daniela Obajtka, absolwenta zaocznych studiów Prywatnej Wyższej
    Szkole Ochrony Środowiska w Radomiu na kierunku ochrona środowiska, który
    rozpoczynał swą karierę biznesową od wałków z granulatem przeprowadzanych
    wspólnie z gangsterami. Do całej dobrej zmiany pasuje jak ulał.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2022-08-12 14:02:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 13:25:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A tu piszą, że od 2009 roku :-)
    > https://tiny.pl/wxrbb

    Słabo się postarałeś, bo z artykułu wynika, że ów Jack-Pol wprawdzie wylewa
    ścieki od dawna, ale nic nie wiadomo o szkodach z tego powodu.

  • 76. Data: 2022-08-12 14:13:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > więc to chyba kolektor kanalizacji burzowej, a nie sanitarnej. Burzowe
    > ścieki chyba  w ogóle nie trafiają do oczyszczalni, więc z czego ma być

    No tak, nie wiadomo z czego biorą się katastrofy budowlane.

    --
    -
    Akarm

  • 77. Data: 2022-08-12 14:45:57
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 13:19, J.F pisze:

    > Ja rozumiem, ze pękło i sie wylało i nikt na to nie mial wplywu,
    > ale kolejne dni to juz swiadoma decyzja.

    Ale że co?
    Kolejne dni?
    Źle zrobił zlecając usunięcie uszkodzenia?
    A co Trzaskowski miał zrobić, nie naprawiać usterki, nie budować nowego
    kolektora?

    > No jak sie nie da?
    > Ale ja tu o Trzaskowskim a nie Kaczynskim.

    Normalnie: się nie da.
    Skoro prezydent Warszawy zawarł umowy na finansowanie i otrzymał środki
    na konkretne przedsięwzięcie, według wybranego przez niego i
    zatwierdzonego przez strony projektu, to już nic się nie da odkręcić.
    Można jedynie wziąć się za budowę nowej oczyszczalni, na lewym brzegu.
    Ale samorząd jest trochę z krótki na taki wydatek.

    > Jak sie nie da?
    > Mozna oblepic kartongipsem, albo zacementowac :-)

    Można. Ale to nie spowoduje przeniesienia stacji metra w przeznaczone i
    planowane "od zawsze" miejsce. Ona już zostanie kilkaset metrów od
    projektowanej lokalizacji. Z "doklejonym" przystankiem autobusowym o
    półmetrowej szerokości. Kiedyś ta stacja nazywała się nawet dla jaj
    "metro Ratusz", później zmienili na "metro Ratusz-Arsenał".

    --
    -
    Akarm

  • 78. Data: 2022-08-12 14:50:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 13:39:07 +0200, Olin wrote:

    > Było lepiej.
    >
    > Przykładowo, prezesem Orlenu w latach 2008-15 był Jacek Krawiec. Wcześniej
    > pełnił funkcje kierownicze i menedżerskie w wielu renomowanych firmach.

    Prywatnych czy panstwowych?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jacek_Krawiec
    "12 lutego 2019 został zatrzymany w związku z podejrzeniem
    dopuszczenia się przestępstwa niegospodarności w wielkich
    rozmiarach[9][10]. 4 września 2019 został zatrzymany ponownie przez
    CBA, Prokuratura Regionalna w Łodzi rozszerzyła podejrzanemu liczbę
    zarzutów[11].

    Zatrzymany przez CBA we wrześniu 2020, w związku ze sprawą przeciwko
    byłemu ministrowi Sławomirowi Nowakowi. Chodzi o podejrzenie wręczenia
    Sławomirowi Nowakowi łapówek na łączną kwotę kilkuset tysięcy złotych
    w zamian za pomoc w kwestiach związanych z objęciem przez Dariusza
    Krawca intratnych stanowisk[12]. "

    Wierzyc, nie wierzyc? :-)

    "Jest bratem Małgorzaty Bochenek, pracującej do lipca 2010 w
    Kancelarii Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. "

    wszedzie te rodziny i znajomi :-)

    P.S. Orlen jaki mial wtedy zysk?
    No ale zysk Orlenu to moja strata :-(

> [...]
    > rozpoczynał swą karierę biznesową od wałków z granulatem przeprowadzanych
    > wspólnie z gangsterami. Do całej dobrej zmiany pasuje jak ulał.

    Jakies tam ogolny poziom managerow poprzedniej ekipy niby lepszy,
    ale stanowisko wójta IMO - ekonomii tez uczy.

    Zreszta pare lat tam rzadzil ... widac dobry gospodarz.

    Lepiej podaj Mackiewicz-Sasiak - z pielegniarki do rady nadzorczej
    Energii.

    No ale jak pamietasz tasmy Newsweeka, to na Dolnym Sląsku polityczny
    handel stanowiskami SSP szedl w PO. Tylko moze ludzie troche wyzszy
    poziom mieli, przynajmniej formalnie.

    J.

  • 79. Data: 2022-08-12 14:55:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 13:35:57 +0200, Robert Tomasik wrote:
    r-zbiorczy-odra-najwiekszy.html

    > Nie czuję się fachowcem, ale na tym blogu piszą o "przelewie burzowym",
    > więc to chyba kolektor kanalizacji burzowej, a nie sanitarnej.

    "Śmierdziel" wiec chyba sciekowy.
    Tak cos mozna wywnioskowac ze ten przelew burzowy to tylko jedna z
    rur?

    > Burzowe
    > ścieki chyba w ogóle nie trafiają do oczyszczalni, więc z czego ma być
    > ta katastrofa?

    Jak peknie, to pewnie cos zaleje :-)

    A naprawa bedzie dluga i kosztowna ... na szczęscie to mała rzeczka.

    J.

  • 80. Data: 2022-08-12 15:00:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 13:19:46 +0200, Akarm wrote:

> [...]
    > Niedawno tutaj ktoś wspominał, że w okolicach możliwej lokalizacji były
    > działki, należące do kościoła katolickiego.

    No widzisz - i juz masz dwie opinie "bieglych" :-)

    Przy czym ja znalazlem, ze ten kanał to jeszcze w 1999 Rada Miasta
    uchwalila.
    Moze potem byly inne pomysly, bo uchwalila drugi raz.

    A tu widzisz - 100 lat i nic?
    Solidna, niemiecka robota :-)

    J.