  • 11. Data: 2022-08-11 15:30:10
    Temat: Re: ryby
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Aug 2022 14:48:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo zdychanie ryb nie jest jakimś szczególnie rzadkim zjawiskiem.
    > Przyczyny są różne. U nas kilkukrotnie dochodziło do tego w jednej z
    > rzek, zanim ktoś skojarzył, że jakoś zbiega się to z czyszczeniem
    > pobliskiego basenu. Chlorowana (bo z wodociągów) woda była rzucana do
    > rzeki. O ile wiem, też prasa nigdy o tym nie pisała.

    Jeśli truł lokalny Obajtek, to zupełnie nie dziwi, że sprawę przemilczano.
    Dla jaj się lokalnej pras nie przejmuje.

    > Afera najczęściej jest, gdy dziennikarze
    > nie mają ciekawszego tematu i tworzą teorie spiskowe.

    Skaranie boskie z tymi dziennikarzami. A to pokażą imieniny Hitlera, a to
    film z milicyjnego kibla i już są afery z niczego. Takich Stachowiaków
    pewnie było kilka tuzinów, a czepili się akurat milicjantów z Wrocławia,
    którzy raczej niczym się różnią od kolegów z innych komend. Teraz nie można
    nawet se spokojnie poprzekraczać uprawnień, bo nie wiadomo, czy kolega nie
    filmuje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2022-08-11 15:31:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Aug 2022 15:23:09 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Tam była recydywa i medialność
    > Czego nie rozumiesz?

    Cieszę się, że już wydostałeś się z korka na moście i jesteś na posterunku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2022-08-11 16:40:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podobne zdarzenia były na kilku potokach, gdzie najczęściej winę ponosi
    > zrzut ścieków z gospodarstw. Afera najczęściej jest, gdy dziennikarze
    > nie mają ciekawszego tematu i tworzą teorie spiskowe.

    Brawo - jak zwykle nie zawiodłeś. Mamy sporą katastrofę ekologiczną na
    odrze a winne jak to u ciebie są zawsze znudzone pismaki i ich teorie
    spiskowe:P

    Kiedyś tego nie było - pismaki jak pisałeś siedziały profesjonalnie i
    czekały na oficjalne ustalenia, a człowiek był spokojny. Tylko jakieś
    głupki obaliły komunę i teraz władza i policja ma robotę przez tych
    pismaków co to tylko węszą i piszą, a nawet fotografujom!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-08-11 16:47:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 15:11, J.F pisze:

    > Bo tak czytam, ze Czajke zaczeto rozbudowywac w 2008r, to juz nie za
    > Kaczynskiego.

    Za rezygnację z oczyszczalni "pancerz" i rozbudowę czajki oraz ten
    fatalny tunel odpowiada HGW i jej kościółkowa przydupaska fabisiakowa.

    Kaczyński odpowiada za to że nie zabrano się za temat wcześniej. Choć w
    sumie nic by to nie zmieniło, bo tak naprawdę za zaniechanie "pancerza"
    odpowiada kościół i jego UKSW, które lobbowało żeby w tej okolicy nie
    budować oczyszczalni, bo ma tam grunty. Kaczyńskigdyby cokolwiek zrobił
    zrobiłby to samo, ale nie zrobił nic:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2022-08-11 17:35:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 15:30, Olin pisze:

> [...]
    > nawet se spokojnie poprzekraczać uprawnień, bo nie wiadomo, czy kolega nie

    Ja osobiście to trochę inaczej postrzegam. Podobnych sytuacji w życiu
    jest masa. Nabierają rangi "afery", gdy dowiedzą się o tym dziennikarze
    i odpowiednio to opiszą. Uważam, że obecnie większość dziennikarzy
    zamiast wybierać spośród zdarzeń te naprawdę ciekawe, to podrasowuje
    jakiekolwiek, jakie im "wpadnie w ręce". Pół biedy, jeśli to z lenistwa,
    ale gorzej, gdy celowo robią, bo wychodzi taki TELEEXPRESS, w którym
    jestem w stanie przewidzieć, jak będzie wyglądał on za tydzień. Pierwsze
    5 minut na temat tego, co PiS zrobiło dobrego. Drugie 5 minut o tym,
    jakie to złe jest PO. Trzecie 5 minut o pierdołach, by ludzie ne
    pamiętali dokładnie pierwszych 10 minut.Przy czym od pewnego czasu nie
    oglądam - chyba, że przypadkowo - więc może się ostatnio coś zmieniło,
    ale wątpię.

    Nie mam pretensji do dziennikarzy, że opisali śnięte ryby Odrze, tylko
    powinni mieć świadomość, ze podobne rzeczy się nieustannie zdarzają i
    przyczyny są rożne.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-08-11 17:39:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 16:40, Shrek pisze:

> [...]
    > głupki obaliły komunę i teraz władza i policja ma robotę przez tych
    > pismaków co to tylko węszą i piszą, a nawet fotografujom!

    https://sadeczanin.info/wiadomosci/najprawdopodobnie
    j-chlor-zabil-ryby-w-lubince
    https://gazetakrakowska.pl/nowy-sacz-sniete-ryby-w-l
    ubince-policja-szuka-sprawcy/ar/269889

    To ta afera. Wpisz sobie "śnięte ryby" w Google, a zobaczysz, jak bardzo
    to częste zjawisko latem.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-08-11 17:42:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 16:47, Shrek pisze:

> [...]
    > odpowiada kościół i jego UKSW, które lobbowało żeby w tej okolicy nie
    > budować oczyszczalni, bo ma tam grunty. Kaczyńskigdyby cokolwiek zrobił

    Moim zdaniem dyskusja o tym, za kogo czasów budowano oczyszczalnię, czy
    kanał nie ma głębszego sensu, bo na pewno żaden z Prezydentów Warszawy
    nie odpowiada za awarię. Nie sadzę, by zlecił budowę wadliwego kanału.
    Wątpię również, by ktokolwiek zakładał to. Po prostu albo go źle
    zaprojektowano, albo doszło do awarii, której przewidzieć się nie dało.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-08-11 17:52:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W cywilizowanym świecie ludzie dotrzymują umów.
    Nawet jeśli były zawarte przez przeciwnika politycznego.

    > Za rezygnację z oczyszczalni "pancerz" i rozbudowę czajki oraz ten
    > fatalny tunel odpowiada HGW i jej kościółkowa przydupaska fabisiakowa.

    To Lech K. zrezygnował z budowy oczyszczalni na lewym brzegu.
    To Lech K. zawarł umowy na finansowanie i budowę rur pod Wisłą do
    rozbudowanej Czajki.

    Fragment raportu NIK:

    W wyniku przetargu nieograniczonego MPWiK zawarła - 16 lutego 2006 r. -
    umowę z konsorcjum projektowym, w której określono wynagrodzenie
    wykonawcy na 2 269 200 euro. Przedmiotem umowy było opracowanie projektu
    budowlanego układu przesyłowego ścieków do OŚK Czajka, uzyskanie
    pozwolenia na jego budowę, uzyskanie dśu dla przedsięwzięcia,
    przygotowanie SIWZ dot. budowy układu przesyłowego, świadczenie usług
    doradczych podczas procesu przetargowego i sprawowanie nadzoru
    autorskiego w trakcie realizacji budowy.
    W ramach realizacji tej umowy [ ... ]*) Sp. z o.o. przedstawiła MPWiK - 2
    czerwca 2006 r. - ,,Wstępne porównanie wariantów przejścia syfonu pod
    rzeką Wisłą".

> [...]
    > odpowiada kościół i jego UKSW, które lobbowało żeby w tej okolicy nie
    > budować oczyszczalni, bo ma tam grunty. Kaczyńskigdyby cokolwiek zrobił

    https://twitter.com/TomaszUrbas/status/1300104004446
    412806/photo/1

    --
    -
    Akarm

  • 19. Data: 2022-08-11 18:02:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    ubince-policja-szuka-sprawcy/ar/269889

    > To ta afera. Wpisz sobie "śnięte ryby" w Google, a zobaczysz, jak bardzo

    Dzisiaj na konferencji prasowej Minister Środowiska twierdził, że od
    dwóch tygodni sztab kryzysowy w sprawie ton śniętych ryb w Odrze, zbiera
    się co drugi dzień.
    Czy rządowe sztaby kryzysowe obradowały zawsze w chwili odkrycia tych
    przywołanych "afer"?

    --
    -
    Akarm

  • 20. Data: 2022-08-11 18:23:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moim zdaniem dyskusja o tym, za kogo czasów budowano oczyszczalnię, czy
    > kanał nie ma głębszego sensu, bo na pewno żaden z Prezydentów Warszawy
    > nie odpowiada za awarię. Nie sadzę, by zlecił budowę wadliwego kanału.

    Awarii oczywiście nie planowano, ale sam układ z jak się okazało single
    point of failure dla całej lewej strony już tak.

    > Wątpię również, by ktokolwiek zakładał to. Po prostu albo go źle
    > zaprojektowano, albo doszło do awarii, której przewidzieć się nie dało.

    O tym nie możesz się wypowiadać, bo nie jesteś inżynierem:P Przecież
    ktoś z uprawnieniami to zaprojektował i podpisał, kim jesteś żeby go
    oceniać;) A tak w ogóle to sprawy by nie było gdyby nie pismaki:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!