  • 101. Data: 2022-08-12 18:39:56
    Temat: Re: ryby
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 09:48, Akarm pisze:

    > Nie mogę nigdzie znaleźć materiałów o awarii Czajki.

    Z tego co pamiętam była tam awaria - piec do utylizacji szlamu nie robił.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2022-08-12 19:05:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 18:14:26 +0200, Shrek wrote:

    > A we wrocku macie kanalizę ogólnospławną czy sanitarną oddzielnie i
    > deszczową oddzielnie?

    Az tak to po kanalach nie chodze :-)

    Jak oddzielnie to niemiecki pomysl - to pewnie taką mamy :-)

    > Jak oddzielnie to te z deszczowej też trafiają do oczyszczalni tylko do
    > podczyszczenia a nie pełnego procesu. Jak ogólnospławna to zwykle do
    > oczyszczalnie trafi wszystko, a jak jest deszcz nawalny to się po prostu
    > przelewa do rzeki - ścieki komunalne zmieszane z deszczowymi - tylko
    > komunalnych jest wtedy akurat stosunkowo mało, więc i problem mały. Jest
    > to określone ile razy na rok wolno tak ścieki zrzucać.

    U nas byly "pola irygacyjne". Taka tam dawna forma oczyszczalni.
    To moze nawet trudno bylo przepelnic.

    Ale teraz nieuzywane.

    > BTW - w warszawie robią właśnie dwa kolektory po lewej stronie o
    > zajebistych średnicach - nie ze względu na przepustowość, a żeby było
    > gdzie zbierać zanim zaczenie się przelewać podczas deszczu. Taka
    > podziemna retencja. Wina czaszkowskiego, ze się przelewać nie będzie:P

    A ja wlasnie nie rozumiem - te pod Wisłą czy Odrą to tez takie ledwo
    wypelnione zazwyczaj, czy wlasnie pelne, bo scieki splywaja w
    najnizszy punkt ?

    J.

  • 103. Data: 2022-08-12 19:19:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 17:53:01 +0200, Shrek wrote:

    > Przede wszystkim za peło, to stanowiska "polityczne" to były on
    > naczelnika departamentu (a i to nie było regułą w górę). Oni rozumieli,
    > że ktoś musi pracować i dobrze by było jakby miał jakieś o tym pojęcie.
    > Pis ma inne podejście do tematu...

    Sobie powołali słuzbę cywilną, obsadzili, to mogli mowic, ze powinna
    byc niezalezna :-)

    A prawde powiedziawszy ... czy taki służbista moze dobrze pracowac,
    jak sie z linią władzy nie zgadza?
    Jeszcze sabotowac będzie :-)

    Jest jeszcze wersja brytyjska - Yes, Prime Minister,
    np
    https://www.youtube.com/watch?v=xzfNEF0e-y4

    J.

  • 104. Data: 2022-08-12 19:20:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 17:31:25 +0200, Akarm wrote:

    > Jakoś tak po dojściu do władzy.
    > Tutaj np. z drugiej połowy 2016 roku - trochę o skutkach:
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/u
    stawa-o-amw-beda-zatrudniac-bez-konkursow,132,0,2158
    980.html

    Nie nie - kiedy wprowadzono te o konkursach :-)

    J.

  • 105. Data: 2022-08-12 19:22:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 19:05, J.F pisze:

    > Az tak to po kanalach nie chodze :-)

    Leniuszek.

    https://geoportal.mpwik.wroc.pl/portal/apps/webappvi
    ewer/index.html?id=3e20475b99c24e8797f2d3cdbd747de3

    > Jak oddzielnie to niemiecki pomysl - to pewnie taką mamy :-)

    Wręcz przeciwnie - wygląda na to że niemce zrobili ceglaną
    ogólnospławną, a teraz dobudowują do tego rozdzielczą z hdpe.

    > A ja wlasnie nie rozumiem - te pod Wisłą czy Odrą to tez takie ledwo
    > wypelnione zazwyczaj, czy wlasnie pelne, bo scieki splywaja w
    > najnizszy punkt ?

    Pełne - to syfon.

    https://www.mpwik.com.pl/download.php?id=2874

    Nie zastanawiałem się jak to wypompować w razie czego:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 106. Data: 2022-08-12 19:27:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 19:19, J.F pisze:

    > Sobie powołali słuzbę cywilną, obsadzili, to mogli mowic, ze powinna
    > byc niezalezna :-)

    Nie - po prostu na dole pracowali sobie zwykłe ludziki. Myślisz że bycie
    pracownikiem niskiego szczebla budżetówki było takie atrakcyjne w
    stolicy za po?

    > A prawde powiedziawszy ... czy taki służbista moze dobrze pracowac,
    > jak sie z linią władzy nie zgadza?

    A czemu nie? Przecież większość urzędów nie zajmuje się jakimyś wybitnie
    politycznymi sprawami. A to meriolacją, a to geodezją, a to dopłatami do
    rolnictwa, a to drogami, kolejami itp. Przycież nie bądą pociągów
    wysadzać a koleś na stamowisku obserwatora poziomu wody na bugu we
    włodanwie nie będzie dodawał od siebie 30 cm bo są za tuskiem a nie
    kurduplem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 107. Data: 2022-08-12 19:51:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 19:20, J.F pisze:

    > Nie nie - kiedy wprowadzono te o konkursach :-)

    W 1996?

    --
    -
    Akarm

  • 108. Data: 2022-08-12 20:01:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 18:00, Shrek pisze:
    > Już na emce?

    Nie. I by Ci skrócić cierpienia. nigdy nie pracowałem na żadnym
    kulsonariacie.

    --
    Robert Tomasik

  • 109. Data: 2022-08-12 20:09:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie. I by Ci skrócić cierpienia. nigdy nie pracowałem na żadnym
    > kulsonariacie.

    Do firmy cię nie wpuszczają?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2022-08-12 20:20:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 18:24, Shrek pisze:
    > Jeśli u nas nie wykryto a u niemców tak, to znaczy że:
    >
    > 1 - u nas wykryto ale utajniono, może się rozejdzie,
    > 2 - u nas nie dopuszczono służb do działania, bo wiedziano co się
    > odjebało a dalej to już jak 1,
    > 3 - niemcy się pomylili,
    > 4 - dziennikarze zmyślli,
    > 5 - niemcy się zorientowali że i tak chujna to postanowili dojebać swoje
    > śmieci do utylizacji bo i tak będzie na polaczków.
    >
    > Kolejność niepszypadkowa (nie poprawiać).

    Albo:

    6 - Nie wiemy, co szukać, a substancja jest spoza tych, które typowo są
    w skażeniach. W wypadku skażenia organicznego, to ustalenie, co to jest
    nie jest wcale proste.
    7 - Pobrali próbki z miejsca, w którym akurat nie było skażenia, więc i
    nikt (ani Polacy, ani Niemcy) nic znaleźć nie może. Truchło spływa, zaś
    skażenie jest powyżej tego miejsca i z jakiegoś powodu nie spływa
    (przynajmniej tak szybko), albo spłynęło szybciej, zanim ryby padły.
    8 - Dziennikarze źle wysłuchali komunikatu i nie mamy natlenionej wody,
    a zdolną do utlenienia (im bardziej, tym gorzej, ale się na tym mało
    znam i tylko wiem, ze coś takiego się bada).
    9 - Ryby, ptaki i zwierzęta padają od rożnych rzeczy. Przykładowo doszło
    do wycieku gazu (zwierzęta oddychające powietrzem) oraz przyduchy
    (ryby), a my szukamy wspólnej przyczyny
    10 - Ryby padły od czegoś, co w wodzie było, ale już tego nie ma, zaś
    zwierzęta jedzące ryby padają od spożycia padłych ryb. Tu owca może być
    przypadkowym wyjątkiem.
    11 - Szukamy skażenia chemicznego, a jest biologiczne albo jądrowe.

    ... albo pewnie z tuzin innych powodów, o których nie mamy zielonego
    pojęcia.

    --
    Robert Tomasik