  • 111. Data: 2022-08-12 20:34:35
    Temat: Re: ryby
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Albo:
    >
    > 6 - Nie wiemy, co szukać, a substancja jest spoza tych, które typowo są
    > w skażeniach. W wypadku skażenia organicznego, to ustalenie, co to jest
    > nie jest wcale proste.

    Wyciąłeś najważniejsze - przyjeżdzają strażaki od ratownictwa
    chemicznego i dalej już sobie poradzą. Strażakom mundur też banie ryję,
    ale to są jednak na ogół profesjonaliści,

    > 7 - Pobrali próbki z miejsca, w którym akurat nie było skażenia, więc i
    > nikt (ani Polacy, ani Niemcy) nic znaleźć nie może.

    I tak przez kilkaset kilometrów? I żodyn nie pomyślał, żeby którąś ze
    zdechłych ryb sprawdzić? Piałem już o strażakach?

    > 8 - Dziennikarze źle wysłuchali komunikatu i nie mamy natlenionej wody,
    > a zdolną do utlenienia (im bardziej, tym gorzej, ale się na tym mało
    > znam i tylko wiem, ze coś takiego się bada).

    A co to ma wspólnego z rtęcią? Komunikat zreszrą pewnie da się znaleźć
    bezpośrednio, więc jak już to nie dziennikarze a (nomen omen) rzecznicy
    albo przedstawiciele zainteresowanych instytucji.

    > 9 - Ryby, ptaki i zwierzęta padają od rożnych rzeczy. Przykładowo doszło
    > do wycieku gazu (zwierzęta oddychające powietrzem) oraz przyduchy
    > (ryby), a my szukamy wspólnej przyczyny

    I tak na kilkuset kilometrach, co dziesięć kilosów inna przyczyna a
    akurat niemcom wypadła rtęć? A był w tej bajce smok, bo on chyba nad
    wisłą mieszka?

    > 10 - Ryby padły od czegoś, co w wodzie było, ale już tego nie ma,

    I dlatego że niema to niemcy znaleźli rtęć:P

    > 11 - Szukamy skażenia chemicznego, a jest biologiczne albo jądrowe.

    I tak kurwa dwa tygodnie? Jak nas ktoś napasnie to zorientujemy się po
    miesiącu, czy trzeba będzie poczekać?

    PS - i co - dalej będziesz marudził że dziennikarze niepotrzebnie
    sensacji szukają?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2022-08-12 20:35:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 20:20:59 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]

    IMO - malo prawdopodobne - ktos by ujawnil.

    Jak najbardziej, choc ... czekac na Polakow z tą utylizacją?
    Chyba ze utylizacja droga, a Odra blisko :-)

    > Albo:
    > 7 - Pobrali próbki z miejsca, w którym akurat nie było skażenia, więc i
    > nikt (ani Polacy, ani Niemcy) nic znaleźć nie może. Truchło spływa, zaś
    > skażenie jest powyżej tego miejsca i z jakiegoś powodu nie spływa
    > (przynajmniej tak szybko), albo spłynęło szybciej, zanim ryby padły.

    No ale Niemcy cos wykryli ... rzekomo.

    > 8 - Dziennikarze źle wysłuchali komunikatu i nie mamy natlenionej wody,
    > a zdolną do utlenienia (im bardziej, tym gorzej, ale się na tym mało
    > znam i tylko wiem, ze coś takiego się bada).

    troche wyprzedzajac ... jesli to jest "utleniające", to moze jakis
    pod/chloran sodu, z elekrolizera rteciowego.
    Ale to sie jeszcze uzywa?

    > 9 - Ryby, ptaki i zwierzęta padają od rożnych rzeczy. Przykładowo doszło
    > do wycieku gazu (zwierzęta oddychające powietrzem) oraz przyduchy
    > (ryby), a my szukamy wspólnej przyczyny

    No wlasnie
    12. ktos tam od dawna troche rteci spuszcza, ale nikt wody nie badal.
    trafil sie pomór ryb, to badają :-)

    > 10 - Ryby padły od czegoś, co w wodzie było, ale już tego nie ma, zaś
    > zwierzęta jedzące ryby padają od spożycia padłych ryb. Tu owca może być
    > przypadkowym wyjątkiem.
    > 11 - Szukamy skażenia chemicznego, a jest biologiczne albo jądrowe.

    Biologiczne ponoc sprawdzają,
    jądrowe ... moze i by sie wymkneło, ale to chyba powoli dziala.

    J.

  • 113. Data: 2022-08-12 20:44:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 20:35, J.F pisze:

    > IMO - malo prawdopodobne - ktos by ujawnil.

    I w końcu się zesrało. No ale jak inaczej wyjaśnić że od 2tygodni ryby
    zdychają i dalej nie wiemy czemu, a jak do helmutów dopłyneło to w jeden
    dzień znależli rtęć (oby się kurwa mylili...)?

    > Jak najbardziej, choc ... czekac na Polakow z tą utylizacją?

    To taki żart;) Skuteczność takiego planu to jak zamachu smoleńskiego -
    trzeba założyć, że przeciwnik zachowa się skrajnie głupio i
    nieracjonalnie i cały czas w pogotowiu czekać nieoczekiwanego, a i wtedy
    nas zaskoczy;)

    > Biologiczne ponoc sprawdzają,
    > jądrowe ... moze i by sie wymkneło, ale to chyba powoli dziala.

    Mamy sieć czujników. Strażacy mają rutynowo w wozie ratownictwa
    chemicznego, więc pro forma na 100% zbadali. Zresztą podejrzewam, że w
    niektórych śluzach są po prostu detektory promieniowania zamontowane.
    Rzeka wydaje się być rozsądnym miejscem na zamontowaie czujnika, bo
    wszystko musi koło niego przepłynąć. Z drugiej strony to podpada raczej
    pod obronę cywilną a nie abwerę co źle wróży. Tak czy inaczej - strażacy
    sprawdzili na 100.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2022-08-12 20:51:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 20:34, Shrek pisze:

    > Wyciąłeś najważniejsze - przyjeżdzają strażaki od ratownictwa
    > chemicznego i dalej już sobie poradzą. Strażakom mundur też banie ryję,
    > ale to są jednak na ogół profesjonaliści,

    A stałeś chociaż obok takiej akcji?

    > I tak przez kilkaset kilometrów? I żodyn nie pomyślał, żeby którąś ze
    > zdechłych ryb sprawdzić? Piałem już o strażakach?

    A pomyślał? I są już wyniki badań?

    > A co to ma wspólnego z rtęcią? Komunikat zreszrą pewnie da się znaleźć
    > bezpośrednio, więc jak już to nie dziennikarze a (nomen omen) rzecznicy
    > albo przedstawiciele zainteresowanych instytucji.

    O ile wiem, to z rtęcią nie powinno mieć nic wspólnego.

    > I tak na kilkuset kilometrach, co dziesięć kilosów inna przyczyna a
    > akurat niemcom wypadła rtęć? A był w tej bajce smok, bo on chyba nad
    > wisłą mieszka?

    A Niemcy badali w wielu miejscach, czy mają wynik w jednym? I to wynik,
    w który sami nie wierzą i go powtarzają.

    > I dlatego że niema to niemcy znaleźli rtęć:P

    Mogą jeszcze ołów znaleźć. Pytanie, czy od tego ryby padły.

    > I tak kurwa dwa tygodnie? Jak nas ktoś napasnie to zorientujemy się po
    > miesiącu, czy trzeba będzie poczekać?

    Ty pewnie nie pamiętasz Czarnobyla, a ja tak i brałem udział wówczas w
    działaniach. Zorientowaliśmy się w skażeniu, gdy Szwedzi zaalarmowali.

    > PS - i co - dalej będziesz marudził że dziennikarze niepotrzebnie
    > sensacji szukają?

    Nie twierdziłem, ze niepotrzebnie szukają. Twierdziłem, że ne wiadomo,
    czy w ogóle jakikolwiek problem istnieje - na chwilę obecną. A artykuły
    prasowe nie pomagają.

    --
    Robert Tomasik

  • 115. Data: 2022-08-12 20:51:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 20:44:51 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > zdychają i dalej nie wiemy czemu, a jak do helmutów dopłyneło to w jeden
    > dzień znależli rtęć (oby się kurwa mylili...)?

    Niekoniecznie.

> [...]
    > trzeba założyć, że przeciwnik zachowa się skrajnie głupio i
    > nieracjonalnie i cały czas w pogotowiu czekać nieoczekiwanego, a i wtedy

    Wystarczy poczekac na taką fale snietych ryb w Polsce.
    Ale jak dlugo - rok, dwa, trzy?
    Chyba, ze jak pisalem - utylizacja droga, a tu taka okazja sie trafia.

    > Mamy sieć czujników. Strażacy mają rutynowo w wozie ratownictwa
    > chemicznego, więc pro forma na 100% zbadali.

    Geigera tez tam mają?

    > Zresztą podejrzewam, że w
    > niektórych śluzach są po prostu detektory promieniowania zamontowane.
    > Rzeka wydaje się być rozsądnym miejscem na zamontowaie czujnika, bo
    > wszystko musi koło niego przepłynąć.

    Moze i tak, ale ... tak profilaktycznie sprawdzac?
    Czy jakies barki z odpadami ?

    J.

  • 116. Data: 2022-08-12 20:51:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 20:09, Shrek pisze:

    > Do firmy cię nie wpuszczają?

    Jakiej?

    --
    Robert Tomasik

  • 117. Data: 2022-08-12 20:53:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 20:09:58 +0200, Shrek wrote:

    > Do firmy cię nie wpuszczają?

    Robert jakos badzo nie lubi komendanta naczelnego :-)

    J.

  • 118. Data: 2022-08-12 20:53:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 20:35, J.F pisze:
    > Biologiczne ponoc sprawdzają,
    > jądrowe ... moze i by sie wymkneło, ale to chyba powoli dziala.

    A wiemy, od jak dawna działa? Możliwości od pyty, ale już lokalni
    znawcy, którzy nawet nie byli w rejonie rzeki twierdzą, że to na pewno rtęć.

    --
    Robert Tomasik

  • 119. Data: 2022-08-12 20:55:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakiej?

    A zapomniałeś gdzie pracujesz?

    Dobra - nie będę cię już męczył. Jesteś inżynierem że się wypowiadasz na
    inżynierskie tematy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 120. Data: 2022-08-12 20:55:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 20:53, J.F pisze:

    > Robert jakos badzo nie lubi komendanta naczelnego :-)

    Pracuje zdalnie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!