  • 1. Data: 2022-11-24 11:22:02
    Temat: prawo jazdy spoza EU
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam PJ na motor spoza EU i tak się zastanawiam jakby mi kiedyś przyszło
    je w PL wymieniać. Widzę tu takie coś:
    https://www.gov.pl/web/gov/wymien-zagraniczne-prawo-
    jazdy-na-polskie
    "Jeżeli twoje prawo jazdy nie jest zgodne ze wzorem określonym w
    Konwencji Genewskiej lub Konwencji Wiedeńskiej -- musisz zdać część
    teoretyczną egzaminu państwowego. Dowiedz się w urzędzie, co masz
    zrobić w swojej sytuacji."

    Pomijając, że poza EU też są zgodne z ww konwencjami, to ja mam również
    bezterminowe polskie kat. C. Czy w tym wypadku też miałbym zdawać część
    teoretyczną, skoro jest ona zdaje się identyczna na samochód i motor?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2022-11-24 11:31:46
    Temat: Re: prawo jazdy spoza EU
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 10:22:02 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > zrobić w swojej sytuacji."
    >
    > Pomijając, że poza EU też są zgodne z ww konwencjami, to ja mam również

    I pewnie B.

    > Czy w tym wypadku też miałbym zdawać część
    > teoretyczną, skoro jest ona zdaje się identyczna na samochód i motor?

    Jak znam zycie - tak.
    Czy w ogole urzednicy ci potrafia jakos polaczyc PJ, to tez mam
    watpliwosci. U nas jest jedno PJ - masz B, moze i C, chcesz na motor,
    to dokladasz kat A. Trzeba zdac egzamin praktyczny ... i teoretyczny
    :-)

    Akurat egzamin teoretyczny nie jest taki zly - odswiezysz sobie
    wiedzę.

    No i u nas kat B (sam osobowy) pozwala tez jezdzic motocyklem do
    125ccm i 15KM.

    https://carsmile.pl/blog/motocyklem-na-prawo-jazdy-b

    J.

  • 3. Data: 2022-11-24 21:28:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 24.11.2022 o 11:31, J.F pisze:
    > No i u nas kat B (sam osobowy) pozwala tez jezdzic motocyklem do
    > 125ccm i 15KM.
    >
    > https://carsmile.pl/blog/motocyklem-na-prawo-jazdy-b

    "dopiero, gdy prawo jazdy ma się co najmniej od trzech lat i ukończone 26." taki
    dosyć
    istotny detal, bo to w skrajnych przypadkach będzie dopiero po 8 latach posiadania B

  • 4. Data: 2022-11-24 23:32:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    jazdy-na-polskie

    > I pewnie B.

    Wyłącznie B. Coś mi się pop.. Puściłem kancela/supersedesa, ale niewiele
    serwerów akceptuje.

    > Jak znam zycie - tak.

    Też mi na to wygląda, tym bardziej, że jednak zdaje się nie są identyczne.
    Jest część wspólna z przepisów ogólnych (17 pytań), ale jest też 10 pytań
    związanych ze specyfiką danej kategorii.

> [...]
    > watpliwosci. U nas jest jedno PJ - masz B, moze i C, chcesz na motor,
    > to dokladasz kat A. Trzeba zdac egzamin praktyczny ... i teoretyczny

    W moim przypadku o tyle łatwo, że mam najwyższą kategorię na motocykl, czyli
    bez ograniczeń mocy/pojemności. Więc pełne A.

    > Akurat egzamin teoretyczny nie jest taki zly - odswiezysz sobie
    > wiedzę.

    Może i tak. Ale co jak nie zdam? Zabiorą mi B? :)

    Jeszcze jest ten aspekt z konwencjami Genewską/Wiedeńską. Skoro to ma być
    wyznacznikiem (jak sugeruje wcześniejszy link) to nie wystarczy jak
    przedstawie międzynarodowe, które zdaje się jest właśnie oparte o Konwencje
    Wiedeńską?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-11-25 11:55:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 22:32:12 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > bez ograniczeń mocy/pojemności. Więc pełne A.

    > Może i tak. Ale co jak nie zdam? Zabiorą mi B? :)

    Jest ryzyko, ale douczasz sie i poprawiasz zanim zdążą :-)

> [...]
    > wyznacznikiem (jak sugeruje wcześniejszy link) to nie wystarczy jak
    > przedstawie międzynarodowe, które zdaje się jest właśnie oparte o Konwencje

    MPJ jest wazne jedynie z krajowym PJ, na podstawie ktorego zostalo
    wydane.
    A ty, jako przesiedleniec, pewnie bedziesz mial jakis czas na wymiane.

    Dawniej, to z unijnymi moglo byc zamieszanie, ale dzis jak wszystko
    skomputeryzowane, to moze mogą szybko sprawdzic gdzie mieszkasz :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-11-26 00:17:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jest ryzyko, ale douczasz sie i poprawiasz zanim zdążą :-)

    Jak się nad tym zastanawiam, to chyba jednak nie mogliby odebrać. Zdany
    egzamin potwierdza umiejętności, ale niezdany wcale ich przecież nie neguje.

> [...]
    >
    > Dawniej, to z unijnymi moglo byc zamieszanie, ale dzis jak wszystko
    > skomputeryzowane, to moze mogą szybko sprawdzic gdzie mieszkasz :-)

    Ale to bardziej chodzi o samą konwencję. Konwencja wprowadza unifikację
    typów (nie wiem jak w obrębie szkolenia), a głównym problemem konwersji PJ
    dla typów niezunifikowanych jest brak prostej translacji kategorii. MPJ
    oferuje taką translację.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2022-11-29 14:24:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Nov 2022 23:17:15 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jak się nad tym zastanawiam, to chyba jednak nie mogliby odebrać. Zdany
    > egzamin potwierdza umiejętności, ale niezdany wcale ich przecież nie neguje.

    Niezdany jest znakomitym dowodem, ze utraciles umiejetnosci, wiec
    mozna wystartowac procedurę odebrania uprawnien :-)

> [...]
    > dla typów niezunifikowanych jest brak prostej translacji kategorii. MPJ

    A w ustawie pewnie pisze "PJ z innego kraju" a nie MPJ :-P

    J.

  • 8. Data: 2022-11-29 23:39:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niezdany jest znakomitym dowodem, ze utraciles umiejetnosci, wiec
    > mozna wystartowac procedurę odebrania uprawnien :-)

    Jest żadnym dowodem, bo mogłem pójść aby zobaczyć jak wygląda lub
    przerwać bo zachciało mi się kupę. Nie ma prawnego wymogu dokończenia
    tego testu pod groźbą kary lub utraty uprawnień.

    Tak samo możnaby argumentować o utracie umiejętności przy ewidentnym
    popełnieniu jakiegokolwiek wykroczenia.

    > A w ustawie pewnie pisze "PJ z innego kraju" a nie MPJ :-P

    Nie ważne co jest napisane, a jaki jest sens prawny :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2022-12-01 11:57:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 22:39:53 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jest żadnym dowodem, bo mogłem pójść aby zobaczyć jak wygląda lub

    To jest twoje zdanie :-)

    > przerwać bo zachciało mi się kupę.

    To trzeba cie wyslac na badania lekarskie, czy sie nadajesz do
    prowadzenia samochodow, bo jak nagla kupa ...
    P.S. ostroznie z grypą żołądkową :-(

    > Nie ma prawnego wymogu dokończenia
    > tego testu pod groźbą kary lub utraty uprawnień.

    Te komputery sa chyba bezduszne - nie odpowiesz na pytania w
    przewidzianym czasie, to podsumuje - 10 poprawnych odpowiedzi,
    egzamin nie zdany :-)

    > Tak samo możnaby argumentować o utracie umiejętności przy ewidentnym
    > popełnieniu jakiegokolwiek wykroczenia.

    Jakiego?
    Bo jakby tak wyslac do psychologa ... dlaczego pan popelnil to
    wykroczenie i opinia negatywna, tylko uzasadniona inaczej w zaleznosci
    od odpowiedzi :-)

    A masz jeszcze jeden przypadek - badania
    psychologiczne/psychotechniczne.
    Jak nie przejdziesz, to badający powiadamia starostę.
    Stad prosta droga do cofnięcia uprawnien.

    A na badanie mozna trafic chocby w ramach okresowych badan z pracy.
    Na kat B nie są potrzebne, ale jak zrobiles i są negatywne ...

    Troche bym polemizowal :-)

    J.

  • 10. Data: 2022-12-03 02:57:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To jest twoje zdanie :-)

    > To trzeba cie wyslac na badania lekarskie, czy sie nadajesz do
    > prowadzenia samochodow, bo jak nagla kupa ...

    ..to nagła kupa. Są jakieś przepisy warunkujące posiadanie dyskutowanych
    uprawnień od charateru zdarzeń bezpośrednio poprzedzających defekacje?
    Nb. raz mi się zdarzyło, że taksówkarz w czasie kursu musiał. Od razu
    zawnioskowałem do właściwych organów.

    > P.S. ostroznie z grypą żołądkową :-(

    > Te komputery sa chyba bezduszne - nie odpowiesz na pytania w
    > przewidzianym czasie, to podsumuje - 10 poprawnych odpowiedzi,
    > egzamin nie zdany :-)

    No ale to nadal egzamin, którego zdanie umożliwia nabycie uprawnień, ale
    niezdanie zdaje się ich nie pozbawia?

    > Jakiego?

    Dowolnego ewidentnego, czyli nie wynikającego np. z nieuwagi. Choć może
    przy nieuwadze też powinni odbierać :) Zaparkujesz np. w wybitnie
    oznaczonym miejscu na takie parkowanie nie pozwalającym.

    --
    Marcin