    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy spoza EU
    Date: Fri, 25 Nov 2022 11:55:21 +0100

    On Thu, 24 Nov 2022 22:32:12 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Wyłącznie B. Coś mi się pop.. Puściłem kancela/supersedesa, ale niewiele
    > serwerów akceptuje.

    > Też mi na to wygląda, tym bardziej, że jednak zdaje się nie są identyczne.
    > Jest część wspólna z przepisów ogólnych (17 pytań), ale jest też 10 pytań
    > związanych ze specyfiką danej kategorii.

    > W moim przypadku o tyle łatwo, że mam najwyższą kategorię na motocykl, czyli
    > bez ograniczeń mocy/pojemności. Więc pełne A.

    > Może i tak. Ale co jak nie zdam? Zabiorą mi B? :)

    Jest ryzyko, ale douczasz sie i poprawiasz zanim zdążą :-)

    > Jeszcze jest ten aspekt z konwencjami Genewską/Wiedeńską. Skoro to ma być
    > wyznacznikiem (jak sugeruje wcześniejszy link) to nie wystarczy jak
    > przedstawie międzynarodowe, które zdaje się jest właśnie oparte o Konwencje
    > Wiedeńską?

    MPJ jest wazne jedynie z krajowym PJ, na podstawie ktorego zostalo
    wydane.
    A ty, jako przesiedleniec, pewnie bedziesz mial jakis czas na wymiane.

    Dawniej, to z unijnymi moglo byc zamieszanie, ale dzis jak wszystko
    skomputeryzowane, to moze mogą szybko sprawdzic gdzie mieszkasz :-)

    J.