    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: prawo jazdy spoza EU
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 24 Nov 2022 11:31:46 +0100

    On Thu, 24 Nov 2022 10:22:02 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > Mam PJ na motor spoza EU i tak się zastanawiam jakby mi kiedyś przyszło
    > je w PL wymieniać. Widzę tu takie coś:
    > https://www.gov.pl/web/gov/wymien-zagraniczne-prawo-
    jazdy-na-polskie
    > "Jeżeli twoje prawo jazdy nie jest zgodne ze wzorem określonym w
    > Konwencji Genewskiej lub Konwencji Wiedeńskiej -- musisz zdać część
    > teoretyczną egzaminu państwowego. Dowiedz się w urzędzie, co masz
    > zrobić w swojej sytuacji."
    >
    > Pomijając, że poza EU też są zgodne z ww konwencjami, to ja mam również
    > bezterminowe polskie kat. C.

    I pewnie B.

    > Czy w tym wypadku też miałbym zdawać część
    > teoretyczną, skoro jest ona zdaje się identyczna na samochód i motor?

    Jak znam zycie - tak.
    Czy w ogole urzednicy ci potrafia jakos polaczyc PJ, to tez mam
    watpliwosci. U nas jest jedno PJ - masz B, moze i C, chcesz na motor,
    to dokladasz kat A. Trzeba zdac egzamin praktyczny ... i teoretyczny
    :-)

    Akurat egzamin teoretyczny nie jest taki zly - odswiezysz sobie
    wiedzę.

    No i u nas kat B (sam osobowy) pozwala tez jezdzic motocyklem do
    125ccm i 15KM.

    https://carsmile.pl/blog/motocyklem-na-prawo-jazdy-b

    J.