  • 1. Data: 2022-11-24 11:24:16
    Temat: prawo jazdy spoza EU
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam PJ na motor spoza EU i tak się zastanawiam jakby mi kiedyś przyszło
    je w PL wymieniać. Widzę tu takie coś:
    https://www.gov.pl/web/gov/wymien-zagraniczne-prawo-
    jazdy-na-polskie
    "Jeżeli twoje prawo jazdy nie jest zgodne ze wzorem określonym w
    Konwencji Genewskiej lub Konwencji Wiedeńskiej -- musisz zdać część
    teoretyczną egzaminu państwowego. Dowiedz się w urzędzie, co masz
    zrobić w swojej sytuacji."

    Pomijając, że poza EU też są zgodne z ww konwencjami, to ja mam również
    bezterminowe polskie kat. B. Czy w tym wypadku też miałbym zdawać część
    teoretyczną, skoro jest ona zdaje się identyczna na samochód i motor?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2022-11-24 19:15:45
    Temat: Re: prawo jazdy spoza EU
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > bezterminowe polskie kat. B. Czy w tym wypadku też miałbym zdawać część
    > teoretyczną, skoro jest ona zdaje się identyczna na samochód i motor?

    Można zrobić PJ w Nigerii i wymienić na polskie.
    Ambasada Nigerii w Warszawie poświadczała autentyczność i z tym polski
    urząd wydawał polskie PJ

  • 3. Data: 2022-11-24 20:57:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 19:15:49 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > Można zrobić PJ w Nigerii i wymienić na polskie.
    > Ambasada Nigerii w Warszawie poświadczała autentyczność i z tym polski
    > urząd wydawał polskie PJ

    A nigeryjskie uprawnia do jeżdżenia po Polsce?

  • 4. Data: 2022-11-25 00:47:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > mam również
    > bezterminowe polskie kat. B. Czy w tym wypadku też miałbym zdawać część
    > teoretyczną, skoro jest ona zdaje się identyczna na samochód i motor?

    Nie.
    Część teoretyczna na motocykl różni się od pytań na kat. B.

    --
    -
    Akarm

  • 5. Data: 2022-11-25 01:01:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-24, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Nie.
    > Część teoretyczna na motocykl różni się od pytań na kat. B.

    Tak z ciekawości, wiesz może, czy te specyficzne pytania dotyczą przepisów
    (np. wiek minimalny pasażera, sygnalizacja etc.) czy też bardziej
    technicznych, czy też obu?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-11-25 07:38:22
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > A nigeryjskie uprawnia do jeżdżenia po Polsce?

    Przypuszczam, że nie uprawnia. Gdyby uprawniało, to powyższa procedura
    byłaby zbędna.

  • 7. Data: 2022-11-25 20:58:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Tak z ciekawości, wiesz może, czy te specyficzne pytania dotyczą przepisów
    > (np. wiek minimalny pasażera, sygnalizacja etc.) czy też bardziej
    > technicznych, czy też obu?

    W zakres różnic wchodzi wszystko, czym różnią się motocykle i samochody.
    Różna jest specyfika podróżowania. Pamiętam, że miałem jakieś pytanie (a
    to było pewnie już z 10 lat temu) o wymijanie ciężarówki.
    Prawo jazdy kat. A robiłem znacznie później, niż samochodowe. I mimo
    posiadania prawa jazdy kat. B musiałem chodzić na kurs i zdawać pełny
    egzamin. Teraz już nie ma eksternistycznych.
    Ciekawostka na zakończenie: po egzaminie teoretycznym jedynie ja jeden
    zostałem na egzamin praktyczny. :D

    --
    -
    Akarm

  • 8. Data: 2022-11-26 00:06:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-25, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > W zakres różnic wchodzi wszystko, czym różnią się motocykle i samochody.
    > Różna jest specyfika podróżowania. Pamiętam, że miałem jakieś pytanie (a
    > to było pewnie już z 10 lat temu) o wymijanie ciężarówki.

    Rozumiem, że nie chodziło o sprawdzenie lusterka wstecznego? :) No różnice
    są, nie da się zaprzeczyć, i to nie tylko te oczywiste. Np. w takim martwym
    polu może się zmieścić cały motocyklista z motorem i wydaje się niewielu o
    tym pamięta.

> [...]
    > egzamin. Teraz już nie ma eksternistycznych.
    > Ciekawostka na zakończenie: po egzaminie teoretycznym jedynie ja jeden

    Patrzę na statystyki i teoretyczny nadal zdaje powyżej 50% (a zdawalność
    maleje), więc chyba dziwnie trafiłeś (zakładając, że nie byłeś sam). Nb.
    widzę, że baza pytań jest publicznie dostępna, czy źle widzę?

    A jak już przy ciekawostkach, to u mnie, na egzamin klasy podstawowej, tzn.
    taki dopuszczający do jazdy najniższą kategorią, paru przyjechało motorem.
    Był też jeden gościu, który po 20h++ jazd w tym na drogach publicznych, nie
    wiedział, że przed znakiem stop należy się bezwarunkowo zatrzymać.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2022-11-26 00:52:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Był też jeden gościu, który po 20h++ jazd w tym na drogach publicznych, nie
    > wiedział, że przed znakiem stop należy się bezwarunkowo zatrzymać.

    Ja mało się nie przewróciłem podczas egzaminacyjnego przejazdu na
    zielonej strzałce - w ostatniej chwili udało mi się zahamować,
    egzaminator też to zauważył i było trochę śmiechu po egzaminie. Gdybym
    się nie zatrzymał, to miałbym jeden błąd.
    Ot, wyszła rutyna... :D

    --
    -
    Akarm

  • 10. Data: 2022-11-26 17:33:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak już przy ciekawostkach, to u mnie, na egzamin klasy podstawowej, tzn.
    > taki dopuszczający do jazdy najniższą kategorią, paru przyjechało motorem.

    U nas też na egzamin przyjeżdzają motocyklami. Jednego widziałem dwa
    razy i dwa razy oblał plac.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!