  • 1. Data: 2022-11-18 03:21:58
    Temat: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://energia.rp.pl/gaz/art37435551-gazprom-wygral
    -z-finami-przed-trybunalem-w-sztokholmie-chodzi-o-ga
    z-za-ruble

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-11-18 09:50:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 03:21:58 +0100, A. Filip wrote:
    > https://energia.rp.pl/gaz/art37435551-gazprom-wygral
    -z-finami-przed-trybunalem-w-sztokholmie-chodzi-o-ga
    z-za-ruble

    W sumie ... jakbysmy tak euro wprowadzili ... i nie ma juz zlotowki.
    A stare umowy są.

    Co z ceną? Bo jesli umowiona cena w $ czy euro zostaje, a przeliczone
    po kursie wymiany w ruskim NB, to moze Finowie nie mają racji.

    Tylko co z prowizją od wymiany?

    Tak mi sie wydawalo, ze te sankcje troche w zła stron idą - trzeba im
    bylo zostawic te zachodnie firmy dostarczajace dóbr konsumpcyjnych.
    Niech ich drenują z walut.
    A w ramach sankcji moga im podnosic ceny i robic inflacje :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-11-18 10:30:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > Niech ich drenują z walut.
    > A w ramach sankcji moga im podnosic ceny i robic inflacje :-)

    Jak dla mnie ten wyrok arbitrażu ma sens (prawny) *jeśli* traktuje się
    Gazprom jak (niemal) zwykłą firmę. Jak dla mnie Gazprom nie jest zwykłą
    firmą ale _należycie udowodnić_ to przed sądem nie będzie łatwo jak
    Gazprom+ będzie dawać odpór tej tezie *inteligentnie*.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-11-18 12:27:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 10:30:00 +0100, A. Filip wrote:
> [...]
    > firmą ale _należycie udowodnić_ to przed sądem nie będzie łatwo jak
    > Gazprom+ będzie dawać odpór tej tezie *inteligentnie*.

    W zasadzie masz racje. Choc jak pisalem - spor moze sie wydawac o
    pietruszke.

    Ale szerzej patrząc ... to Finowie biorą gaz z Rosji, a my z Norwegii?

    No coz - PiSowi sie udalo z tym gazociagiem, ale ciekawe ile by nas to
    kosztowalo, gdyby Putin wojny nie zrobil.
    Chociaz - zawsze lepiej miec wybor dostawcow.

    J.

  • 5. Data: 2022-11-18 12:35:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Masz na myśli NS?
    Dziarskie chopaki, ale MI6 dziękuj ;-).

    -----

  • 6. Data: 2022-11-18 12:55:54
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    -z-finami-przed-trybunalem-w-sztokholmie-chodzi-o-ga
    z-za-ruble

    > W zasadzie masz racje. Choc jak pisalem - spor moze sie wydawac o
    > pietruszke.

    Szło o "odwetowe" załamanie kursu rubla. Z regularnym _zagwarantowanym_
    kupowaniem rubli żeby zapłacić za ruski gaz "spekulanci" są raczej mniej
    gotowi ostro++ grać na duże+ załamanie kursu rubla.
    AFAIR USA nawet zamroziło aktywa banku centralnego Rosji a IMHO
    nauczyli inne banki centralne "ostrożności" w trzymaniu aktywów w USA.
    Skoro nie wyszło można/należy opierdalać "krótkowzroczność"
    (całkiem ostro ale nie ostro+).

    > Ale szerzej patrząc ... to Finowie biorą gaz z Rosji, a my z Norwegii?

    Oprócz starych zaszłości politycznych Finlandia "zaludniona" ma blisko
    do Petersburga.

  • 7. Data: 2022-11-18 13:02:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 12:35:45 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Masz na myśli NS?
    > Dziarskie chopaki, ale MI6 dziękuj ;-).

    Nie - mam na mysli BP (Baltic Pipe). Tudziez przekop mierzeji.

    Zrobione z nienawisci do Rosji ... ale przyszedl rok 2022,
    i nienawisc okazala sie bardzo uzasadniona.

    A teraz jeszcze jak dodac nieznane siły ... oj, rządzimy w regionie
    :-)

    Choc z drugiej strony czytam, ze mnóstwo gazowcow stoi na Bałtyku
    ... i czeka na wzrost cen. A europejskie magazyny gazu zapchane.

    Ech, to jest dopiero smieszne - wywiercilismy dziure, wybralismy gaz,
    minelo n-dziesci lat, teraz pompujemy gaz do dziury, bo to najlepszy
    magazyn :-)

    > -----

    P.S. duzo statkow przeplywa przekopem? Bo co prawda zdobylimsy
    niezaleznosc od Rosji, ale za 2mld, z plusem, ktory rosnie,
    no i ciekaw jestem zapotrzebowania ... cieszą sie małe jachciki
    głównie?

    J.

  • 8. Data: 2022-11-18 13:03:31
    Temat: Co będzie następne? Wyrok TSUE że putin mógł się bać a konfiskaty majątku nie miały podstawy prawnej?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 9. Data: 2022-11-18 13:07:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-18-listopada-2022 o 10:30, A. Filip pisze:
    > Jak dla mnie Gazprom nie jest zwykłą
    > firmą ale_należycie udowodnić_ to przed sądem nie będzie łatwo jak
    > Gazprom+ będzie dawać odpór tej tezie*inteligentnie*.

    Takie prawnicze pierdolenie w styku czy putin ma złe zamiary.
    3 lata procesowania i umorzenie.

    Prawnicze hieny ZAKAŁA NARODU!

  • 10. Data: 2022-11-18 13:11:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 12:55:54 +0100, A. Filip wrote:
> [...]
    > kupowaniem rubli żeby zapłacić za ruski gaz "spekulanci" są raczej mniej
    > gotowi ostro++ grać na duże+ załamanie kursu rubla.

    No nie wiem - skoro ciagle jest strumien płatnosci do Rosji/Gazpromu,
    to jaka roznica, czy kurs bedzie stabilizowal sie sam, czy Rusbank
    to zrobi? Moze jeszcze na tym zarobi i oduczy spekulantów :-)

    Bardziej chyba Rosji zagroziło odciecie od Swift'a, no i tajmnicze
    wybuchy w Nordstreamie. Ale ... a kto ubezpieczył ? :-)

    > AFAIR USA nawet zamroziło aktywa banku centralnego Rosji a IMHO
    > nauczyli inne banki centralne "ostrożności" w trzymaniu aktywów w USA.

    Jakos tak, choc przy okazji moze nauczyli ostroznosci spekulantow -
    nie inwestowac w ruskie obligacje.

    Tylko tak sie ciagle zastanawiam - czy Rosja potrzebuje zagranicznych
    inwestorow/spekulantów, czy ma nadwyzki walut ?

    > Skoro nie wyszło można/należy opierdalać "krótkowzroczność"
    > (całkiem ostro ale nie ostro+).

    > Oprócz starych zaszłości politycznych Finlandia "zaludniona" ma blisko
    > do Petersburga.

    A moze po prostu ruski tanszy.
    Wiadomo, o ile mial byc dla nas drozszy norweski?

    J.