    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Subject: parking płatny
    Date: Fri, 1 Apr 2022 11:11:42 +0200

    Nie wiem czy to jakiś klasyk, ale przeżywam po raz pierwszy.

    Parking z napisem "Parking dla klientów sklepu X". Pod spodem mniejszymi
    literami na dwie tablice regulamin. Główne punkty to: pobrać bilet,
    umieścić w widocznym miejscu, do godziny za darmo, później według cennika.

    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale nie ma szlabanu. Do niedawna ten
    parking był darmowy. Przeczytałem "dla klientów sklepu X", pomyślałem że
    to właśnie dla mnie, zaparkowałem. Nie czytałem regulaminu, bo
    założyłem, że do godziny, dwóch będzie za darmo a potrzebowałem na 10
    minut. Kupiłem mleko, wyszedłem, mam paragon zakupu oraz wezwanie za
    szybą do uiszczenia opłaty kilkaset złotych "za brak biletu".

    Reklamacji na razie nie składam, bo trzeba podać wszystkie dane z
    numerem PESEL włącznie. Z tego co wyczytałem to paragon potwierdzający
    "bycie klientem" nie jest respektowany przez firmę, która teraz tym
    parkingiem zarządza.

    Szukałem w internetach. Ludzie psioczą i wyzywają, ale poza takimi
    emocjami -- czy mogę się sensownie bronić przed sądem? Jeśli tak, to z
    jakich paragrafów?

    JaceK