  • 31. Data: 2022-08-16 04:36:46
    Temat: Re: oszustwo na kasie samoobsługowej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No dobrze - ale to dalej powoduje, że czynem zabrnionym jest uzyskanie
    > dostępu. Trudno - za to karę poniosę. Natomiast nie ma mowy oszustwie (w
    > końcu per analogia nie oszukałem człowieka) jak i kradzieży - przelałem
    > nie sobie, więc nie przywłaszczyłem. Czyli jeśli chodzi o to że sędziemu
    > pieniądze z konta zeszły nie został popełniony _żaden_ czyn zabroniony -
    > prywatna sprawa między nim a bankiem;)

    Nie, to MZ nie oszustwo.
    Jesli przymiemy, że pieniądze to rzecz, to można by kk 288. Ale nie wiem
    czy tak można. Myślę, że nie. Musisz się zadowolić karą z kk 267 :)

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2022-08-16 06:21:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, to MZ nie oszustwo.
    > Jesli przymiemy, że pieniądze to rzecz, to można by kk 288. Ale nie wiem
    > czy tak można. Myślę, że nie. Musisz się zadowolić karą z kk 267 :)

    Bardziej mi chodzi o to czym musi zadowolić się "poszkodowany". W
    cudzysłowie, bo chyba okaże się, że mimo że to jego pieniądze zniknęło
    to nie jest on ani poszkodowanym ani nie zostało w związku z jego kasą
    popełnione jakiekolwiek przestępstwo:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2022-08-16 06:35:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.08.2022 o 21:44, J.F. pisze:

    > Co by nie mowic, to przepis jest jaki jest.

    MOże czas na nową ustaloną linię orzecznistwa.

    > A to haslo skad wziales?

    Powiedzmy że na wnuczka. Najlepiej jak rzeczywiście będę wnuczkiem;)

    > A jakby tak konto ZUS czy US podac, albo fundusz sprawiedliwosci ...
    > jeszcze order sie nalezy :-)

    Owsiaka!

    > no ale skad haslo miales/

    No miałem. Śledzwo nie wykazało - do umorzenia:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2022-08-16 06:38:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > cudzysłowie, bo chyba okaże się, że mimo że to jego pieniądze zniknęło
    > to nie jest on ani poszkodowanym ani nie zostało w związku z jego kasą

    Jest jeszcze odpowiedzialność cywilna. Przelewając nieswoje pieniądze na
    inne konto, jeśli tych pieniedzy nie mozna odzyskać to jest konkretna
    szkoda.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2022-08-16 08:43:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tu MZ nie ma wpływu na przetwarzanie i resztę, bo sam ten proces jest
    > nienaruszony. Co zmodyfikowano to dane wejściowe. Czy kod będzie od
    > kapusty, czy od czeresni, to przetwarzanie, gromadznie, przekazywanie
    > danych, będza nadal takie same.

    Ale modyfikacja procesu polega właśnie na podmianie danych wejściowych.
    Gdyby je wklikiwała osoba, to 286, a jak skaner, to 287.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2022-08-16 08:44:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie, to MZ nie oszustwo.
    > Jesli przymiemy, że pieniądze to rzecz, to można by kk 288. Ale nie wiem
    > czy tak można. Myślę, że nie. Musisz się zadowolić karą z kk 267:)

    To jest częste i robi się kumulacje 267 z 287. 267 za samo wejście -
    przykładowo chłopak podgląda FaceBook dziewczyny.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2022-08-16 08:45:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jest jeszcze odpowiedzialność cywilna. Przelewając nieswoje pieniądze na
    > inne konto, jeśli tych pieniedzy nie mozna odzyskać to jest konkretna
    > szkoda.

    Patrz również na tytuły rozdziałów. 267, to przestępstwo przeciwko
    informacjom, a 287 przeciwko mieniu.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2022-08-16 11:58:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 06:35:11 +0200, Shrek wrote:

    > MOże czas na nową ustaloną linię orzecznistwa.

    No nie wiem - brzmi jak władza sądowa.
    ustawy są od ustalania prawa, nie sądy.

    > Powiedzmy że na wnuczka. Najlepiej jak rzeczywiście będę wnuczkiem;)

    > Owsiaka!

    > No miałem. Śledzwo nie wykazało - do umorzenia:P

    Potrzymac w areszcie az sie przyzna, albo taserem go ...

    J.

  • 39. Data: 2022-08-16 12:09:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Aug 2022 21:55:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > U nas przepisy są zbyt dokładne, co powoduje, że czasem prowadzi do
    > takich absurdów, że czyn pozornie będący przestępstwem nim nie jest. W
    > wielu krajach oszustwo jest zdefiniowano jako "podanie jakiejkolwiek
    > nieprawdziwej informacji, która mogła doprowadzić do powstania strat
    > materialnych". I to ucina dyskusję.

    Ale ja akurat jestem za tym, zeby czyny zabronione byly dobrze
    zdefiniowane, a nie "dajcie mi czlowieka, a paragraf sie znajdzie".

    Przez takie policyjne myslenie w Montanie juz nie mozna zapierdalac po
    drogach ile sie chce :-)

    J.

  • 40. Data: 2022-08-16 12:11:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 02:28:11 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    oszukac-kase-samoobslugowa-wazny-wyrok-polskiego-sad

    > Człowiek jest przekonany, że wydano towar A, gdy tymczasem wydano
    > droższy towar B. Maszyna jest tu tylko pośrednikiem. Tak samo jak Cię
    > wkręce przez telefon, to nie wkręciłem przecież telefonu.

    No ale ktory czlowiek?
    Nie chce sie placic pensji, to teraz sie trzeba liczyc z
    konsekwencjami :-)

    J.