  • 41. Data: 2022-08-16 13:28:49
    Temat: Re: oszustwo na kasie samoobsługowej
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Sklep rozporządzał na polecenie właściciela. Działania kilenta przy kasie
    > doprowadziły do strat właściciela, z udziałem towaru, będącego jego
    > własnością.

    strat owszem, ale ukradziony towar jest kosztem więc nie do końca - właściciel nie
    zarobił
    marży, ale w zależności od okoliczności może na tym nie stracić - koszty rozłożą się
    na
    całe społeczeństwo ;)

  • 42. Data: 2022-08-16 18:08:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest jeszcze odpowiedzialność cywilna.

    Owszem zostaje, jednak uważam, że to dziwne, że można kogoś okraść nie
    popełniając czynu zabronionego;)

    > Przelewając nieswoje pieniądze na
    > inne konto, jeśli tych pieniedzy nie mozna odzyskać to jest konkretna
    > szkoda.

    No ale przecież jeż jeden sąd badał i stwierdził, że nic niezgodnego z
    prawem nie zaszło:P Zresztą nie mam kasy - nie na moje konto przecież
    poszła a ja biedny jestem. Sędzia po prostu miał pecha że trafiło na niego:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2022-08-16 18:12:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest częste i robi się kumulacje 267 z 287. 267 za samo wejście -
    > przykładowo chłopak podgląda FaceBook dziewczyny.

    Jest to jakiś ślad. To dlaczego z kasą samoobsługową się nie stosuje 287?

    Zresztą z tym 287 też nie bardzo - ktow w celu osiągnięcia korzyści nie
    zachodzi, bo przelewam na owsiaka albo w celu wyrządzenia szkody - skodę
    wyrządzam bankowi nie "pokrzywdzonemu". Czyli sędzia, któremu pieniądze
    zeszły nie jest w ogóle stroną w sprawie - w sumie nawet nie ma podstaw
    żeby do akt zajrzeć:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2022-08-16 18:13:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 11:58, J.F pisze:

    > No nie wiem - brzmi jak władza sądowa.
    > ustawy są od ustalania prawa, nie sądy.

    Etam. Mało to razy robiono kurwę z logiki?

    > Potrzymac w areszcie az sie przyzna, albo taserem go ...

    Komendant dał...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2022-08-16 20:22:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 18:12, Shrek pisze:
> [...]
    > wyrządzam bankowi nie "pokrzywdzonemu". Czyli sędzia, któremu pieniądze
    > zeszły nie jest w ogóle stroną w sprawie - w sumie nawet nie ma podstaw

    Pytanie właściwe, to dlaczego w tym konkretnym wypadku nie zastosowano.
    Bo normalnie się stosuje dość masowo. Przyznam, że gdybym obsługiwał
    takie zdarzenie, to nawet ułamka sekundy bym się nie zastanowił. To dość
    oczywiste mi się wydaje.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2022-08-16 23:48:25
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Oskarżony
    > "nie wprowadził w błąd żadnego człowieka, nie wykorzystał błędnego
    > postrzegania rzeczywistości przez konkretną osobę, a jedynie wykorzystał
    > maszynę". Sąd podkreślił, że tak jak nie da się dokonać oszustwa
    > bankomatu, tak samo nie można oszukać maszyny w postaci kasy
    > samoobsługowej w rozumieniu art. 286 Kodeksu karnego."

    Maszyny nie da się oszukać, ale taka k-wa jedna z drugą steruje tą kasą
    te co "pilnuja" tych kas). Mnie ta k-wa okradła na 100 zł, a wcześniej
    na jakieś mniejsze pieniądze. Nie wiem czy wyleciała z pracy czy po
    prostu podcięła i przefarbowała włosy i pracuje dalej. Ja w tym markecie
    jestem często, ale te kasy i panie złodziejki samoobsługowe omijam z daleka.

    --
    animka

  • 47. Data: 2022-08-17 01:50:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale modyfikacja procesu polega właśnie na podmianie danych wejściowych.
    > Gdyby je wklikiwała osoba, to 286, a jak skaner, to 287.

    Gdzie tam podmieniono jakies dane i zmieniono proces? Podstawienie kodu
    pod czytnik ani nie podmienia ani nie modyfikuje przetwarzania jako procesu.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2022-08-17 01:52:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Owszem zostaje, jednak uważam, że to dziwne, że można kogoś okraść nie
    > popełniając czynu zabronionego;)

    Ale to nie byłaby kradzież. Kradziez to jest w celu przywłaszczenia.

    > No ale przecież jeż jeden sąd badał i stwierdził, że nic niezgodnego z
    > prawem nie zaszło:P Zresztą nie mam kasy - nie na moje konto przecież
    > poszła a ja biedny jestem. Sędzia po prostu miał pecha że trafiło na niego:P

    Mówisz o jakimś konkretnym przypadku, bo nie kojarzę?

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2022-08-17 01:54:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    oszukac-kase-samoobslugowa-wazny-wyrok-polskiego-sad

    > No ale ktory czlowiek?

    Udziałowiec bądź właściciel.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2022-08-17 02:05:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Gdzie tam podmieniono jakies dane i zmieniono proces? Podstawienie kodu
    > pod czytnik ani nie podmienia ani nie modyfikuje przetwarzania jako procesu.

    Kod paskowy jest formą wprowadzenia danych. Ja pamiętam, jak dane
    wprowadzało się do komputera taśmą papierową, czy kartami kartonowymi.
    Kod paskowy, to właśnie są wprowadzane dane.

    --
    Robert Tomasik