  • 21. Data: 2023-03-28 11:36:09
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 11:32, cef pisze:

    > Piękny opis teorii.
    > Ty próbowałeś kiedykolwiek zgłosić przestępstwo tego typu
    > na policji? Serio pytam - tak jak zwykły Kowalski idzie zgłosić.
    > z opisem sytuacji (takiej jak tutaj przykładowo).
    > Wiesz co wtedy robi czynnik ludzki na komisariacie?

    Przecież to on jest policja i to z wydziału gospodarczego - no jak
    myślisz - co zrobi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-03-28 12:03:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-28 o 11:36, Shrek pisze:

    > Przecież to on jest policja i to z wydziału gospodarczego - no jak
    > myślisz - co zrobi?

    Ja wiem co on może napisać.
    I wiem co robi czynnik ludzki, bo składałem takie zawiadomienie.
    ( z rozszerzoną informacją o możliwych innych działaniach przestępczych)
    Jednym słowem całą tą bajką o koordynacji działań,
    odpytywaniu świadków, sprawdzaniu podejrzanego itp
    może sobie Robert dupę podetrzeć.

  • 23. Data: 2023-03-28 12:10:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 12:03, cef pisze:

    > Jednym słowem całą tą bajką o koordynacji działań,
    > odpytywaniu świadków, sprawdzaniu podejrzanego itp
    > może sobie Robert dupę podetrzeć.

    Dokładnie. Najistotniejsze jest nie iść na kulsonariat tylko wysłać
    pocztą albo epuapem - przynajmniej ominie cię czekanie dwie godziny aż
    może sobie pójdziesz. Wydaje mi się też, że jak wyślesz to wiedzą że
    łatwo się spławić nie dasz, więc masz plusa na wejściu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-03-28 14:17:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 11:27, Shrek pisze:

    > Dlatego uważasz, że trzeba umorzyć, bo nie da się stwierdzić, że jest
    > oszustwem coś co jak twierdzisz jest oszustwem;)

    Bo przedmiotem postępowania jest stwierdzenie, czy coś jest
    przestępstwem, a nie to, czy wskazana osoba nie dopuścił się jakiś
    przestępstw. Inaczej, po otrzymaniu zawiadomienia o takim oszustwie
    musiał byś badać, czy facet nie planował zamachy na Prezydenta RP, albo
    nie jeździł po pijanemu rowerem. Spróbuj to pojąc.

    > No ale przed chwilą w innym poście masz pretensję, że portale wysyłają
    > ludzi na policję, żeby zajęła się oszustwem i jest to nielogiczne:P

    Bo jest nielogiczne. Portal wie o wszystkich tych pokrzywdzonych i jeśli
    powiadomi Policję, to w jednej sprawie bedzie widać, ze to nie
    jednostkowy problem przewrażliwionego użytkownika, który dostał
    niewłaściwego koloru "wiatraczek", a problem systemowy z danym
    sprzedawcą, który regularnie zamiast czerwonych - bardzie pożądanych i
    cennych - wysyła różowe podróby. I jak oni w 100 trafią do Policji, to
    Policja nie widząc całości nie może zadziałać prawidłowo.

    > Czyli po prostu sobie nie radzicie i tyle. Za to jak portale wysyłają do
    > was "paczkami" to narzekacie że sobie z was jeleni do roboty znaleźli...
    > Całe życie pod górkę...+

    Ależ te paczki bardzo lubimy. Jednostki się o te sprawy "biją".

    Problemem z zawiadomieniami od pojedynczych osób jest to, że tego masz
    masę. W skali powiatowej jednostki Policji masz kilka takich zawiadomień
    dziennie. I jestem absolutnie pewien, że niektóre z nich mogą być
    faktycznie dotyczyć jakiś oszustów. Ale które?

    Większość związanych jest z niedokładnym opisem albo niezrozumieniem, że
    paczka z Chin musi swoje iść - zwłaszcza w dobie wojny na Ukrainie.
    Tego, że jak dany telefon kosztuje w sklepie 2.000 zł, a oferta była za
    1.000 zł, to z góry wiadomo, że albo popsuty (ale w opisie, ze nie
    sprawdzał, czy działa); albo uszkodzony (ale przecież nie pisało, że
    nie, a mogła poczta uszkodzić); albo kupujący wysłał kasę, ale jak nie
    dostał przedmiotu, to uwłacza jego godności skontaktowanie się ze
    sprzedającym. Nie ma głębszego sensu popisywanie się przeze mnie
    elokwencją, bo takich podobnych spraw jest mnóstwo.

    Jest jak piszesz. Policjant odpytuje sprzedającego. Ten przeważnie
    zatroskany problemem natychmiastowo go rozwiązuje. Jeśli nawet zamiast
    telefonu kilku prowadzących zwraca się telegramami do jednostek
    właściwych dla miejsca działania, i tam już przeważnie jeden policjant
    to dostaje. On widzi, ze problem jest szerszy, ale nadal nie wie, czy
    sprzedawca sprzedaje miliony i przez spóźniony kontener z Chin nie
    dostarczył kilkuset przedmiotów, czy to kilkaset, to większość
    zamówionych, a te, które nie są przedmiotem zawiadomienia, to te, w
    których policjanci prowadzący sami się skontaktowali ze sprawca, albo
    te, gdzie kupujący uznał, ze szkoda mu czasu. I uprzedzając Twoje
    domysły, to podejmowane są działania mające na celu zmniejszenie tego
    problemu, ale na chwilę obecną najprostszym jest właśnie kierowanie tych
    zawiadomień przez portale grupowo. Są i inne, ale to po stronie Policji
    i o tym nie będę pisał publicznie. >
    > To ja tylko zacytuje "Portale sprzedażowe zrobiły sobie z
    > Policji "likwidatorów szkód". Masa zgłaszających przychodzi i wprost
    > mówi, ze gdyby nie wynikający z regulaminu obowiązek, to by im do łba
    > nie przyszło do Policji przychodzić."

    I co z tego wynika? Chcesz podkreślić, że czytasz, co piszę, czy masz
    jakiś inny ukryty cel?

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2023-03-28 14:21:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie potrafię Ci podać dokładnej liczby tych niezadowolonych, którzy
    > spowodują, że z trybu "zapytania o przyczynę" przejdzie jednostka do
    > trybu "sprawdzenia wszystkiego". Nie potrafię, bo to jest indywidualna
    > ocena danej konkretnej sprawy. Pewnie też czynnik ludzki, bo jeden
    > dochodzeniowiec bedzie chciał, a drugi nie.

    Serio piszesz, że wszczęcie postępowania zależy od chcenia, bądź nie,
    jakiegoś kulsona?
    Czyli przychodzi poszkodowany obywatel, a jemu się nie chce i już? Albo,
    bo za mało poszkodowanych się zgłosiło?
    Ja pierdolę...

    (Nie wątpię, że tak jest, nie bez powodu kulsony mają taką, a nie inną
    opinię, ale żeby tak wprost to przyznawać publicznie? Oni już tak czują
    się bezkarni, że to się w pale nie mieści.)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 26. Data: 2023-03-28 14:26:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > z opisem sytuacji (takiej jak tutaj przykładowo).
    > Wiesz co wtedy robi czynnik ludzki na komisariacie?

    Zdziwisz się. Tak. Zdziwisz się, moi koledzy podeszli do tego podobnie.
    Zdziwisz się, ale zażaliłem się na umorzenie, prokurator to utrzymał i
    trafiło do sadu. Stamtąd z hukiem i trzaskiem wróciło odpryskami
    rozpryskującej się lawy dając po łapach kilku osobom. Było to naście lat
    temu, ale do dziś pamiętają. Teraz już się nad tym poważnie
    zastanawiają, a że w sumie ze trzy razy udało się komuś mnie oszukać, bo
    ostrożny jestem, to ostatnio przyszedł ten, co miał to zaaprobować,
    wyjaśniłem czemu się zażalę - zresztą podobnie argumentując, co Shrek i
    słuchają tysiące pokrzywdzonych. Ale do tego trzeba racjonalnych
    argumentów, a nie tupania.
    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2023-03-28 14:28:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 12:10, Shrek pisze:
> [...]
    > może sobie pójdziesz. Wydaje mi się też, że jak wyślesz to wiedzą że
    > łatwo się spławić nie dasz, więc masz plusa na wejściu.
    I nawet nie wiesz, ile masz racji. Tylko szkoda kasy na ten polecony, bo
    nie w tym problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-03-28 14:31:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 14:21, Kviat pisze:
> [...]
    > opinię, ale żeby tak wprost to przyznawać publicznie? Oni już tak czują
    > się bezkarni, że to się w pale nie mieści.)

    Uważasz, ze tę decyzje się podejmuje w drodze krajowego referendum?
    Jakoś kolektywnie? wiec i operatywkę urządzą i głosuje? Zasmucę Cie.
    Decyzje podejmuje policjant i najczęściej jest sam przy biurku, chyba,
    że są braki logistyczne i kilku przy jednym siedzi, ale to już mimo
    wszystko rzadkość.
    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-03-28 15:43:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Uważasz, ze tę decyzje się podejmuje w drodze krajowego referendum?

    Nie.
    Uważam, że wszczyna się postępowanie z jakiegoś powodu.
    A nie, że "Pewnie też czynnik ludzki, bo jeden dochodzeniowiec bedzie
    chciał, a drugi nie"

    Czego znowu nie zrozumiałeś?
    Że niby jak trafię na tego drugiego, który nie chce, to powinienem
    wrócić do domu i pogodzić się z losem pokrzywdzonego, bo miałem pecha i
    trafiłem na czynnik ludzki?

    > Jakoś kolektywnie? wiec i operatywkę urządzą i głosuje? Zasmucę Cie.
    > Decyzje podejmuje policjant i najczęściej jest sam przy biurku,

    Ale czy temu podejmującemu decyzję czynnikowi ludzkiemu się zechce?

    Jeszcze raz, powoli: mam w dupie to, czy jemu się chce, czy nie chce,
    płacę mu za pracę. A jak czynnikowi ludzkiemu odechciało się pracować,
    to niech sobie weźmie urlop i odpocznie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2023-03-28 15:50:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > musiał byś badać, czy facet nie planował zamachy na Prezydenta RP, albo
    > nie jeździł po pijanemu rowerem. Spróbuj to pojąc.

    Przyznaję, że nie wiem jak powiązałeś oszustwo na olx z zamachem na
    p.o.rezydenta. Macie jakieś skrzywienie w tym kierunku. No ale nic
    prostszego - masz na stanie podnosnik to jedziesz i zaglądasz przez okno
    czy zamachowcy się nie zamachują.

    > Bo jest nielogiczne. Portal wie o wszystkich tych pokrzywdzonych i jeśli
    > powiadomi Policję,

    I tak to się właśnie odbywa. Wiem bo mnie wzywali zanim złożyłem
    zawiadomienie.

    > I jak oni w 100 trafią do Policji, to
    > Policja nie widząc całości nie może zadziałać prawidłowo.

    Biedna policja - żeby rjtki do kart podłączyli to można do allegro czy
    innego olxa napisać - często po samych komentach widać (albo konto
    zaweszone co wskazuje że to nie jednostkowy przypadek. I to mówi
    człowiek co kartą telewizyjną namierzył gościa co radiostop nadawał, a
    spojrzenie na stronę albo mail do operatora cię przerasta? Robić wam się
    nie chce i tyle.

    > Ależ te paczki bardzo lubimy. Jednostki się o te sprawy "biją".

    Ten co u niego byłem mówił, że nie lubi. Bo w cholerę jednostajnej i
    nudnej roboty.

    > Problemem z zawiadomieniami od pojedynczych osób jest to, że tego masz
    > masę.

    To że jest masa, to właśnie potwierdzenie tego, że nie są to jednostkowe
    przypadki jak usiłujesz to zbagatelizować.

    > W skali powiatowej jednostki Policji masz kilka takich zawiadomień
    > dziennie. I jestem absolutnie pewien, że niektóre z nich mogą być
    > faktycznie dotyczyć jakiś oszustów. Ale które?

    Czyli co - "chuj tam i pora na CSa"? Przestaliście ścigać ludzi bez
    maseczek to teraz macie dużo czasu - może byście coś pożytecznego zrobili?

    > Większość związanych jest z niedokładnym opisem

    No ale co - przecież to podręcznikowe doprowadzenie do niekorzystnego
    rozporządzenia mienim czy jakoś tak.

> [...]
    > 1.000 zł, to z góry wiadomo, że albo popsuty (ale w opisie, ze nie
    > sprawdzał, czy działa); albo uszkodzony (ale przecież nie pisało, że

    No jak nie pisało że uszkodzony...

    > albo kupujący wysłał kasę, ale jak nie
    > dostał przedmiotu, to uwłacza jego godności skontaktowanie się ze
    > sprzedającym.

    Bo sprzedający nie odpowiada?

    > I co z tego wynika? Chcesz podkreślić, że czytasz, co piszę, czy masz
    > jakiś inny ukryty cel?

    No masz pretensję, że oszukani ludzię zgłaszają się na policję i
    twierdzisz że to nielogiczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!