  • 21. Data: 2022-08-16 20:56:16
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2022.08.16 o 16:45, J.F pisze:

    > https://portal-mundurowy.pl/index.php/component/k2/i
    tem/15885-pierwszy-polak-wygral-w-strasburgu-z-dezub
    ekizacja-spodziewam-sie-fali-skarg

> [...]
    > narusza prawa obywateli do sądu i efektywnego odwołania od wyroku. Pan
    > Ireneusz wywalczył odszkodowanie oraz w końcu odzyskał swoją pierwotną
    > emeryturę."
    >
    > I tak prawde mowiac ... o ile przeciw ukaraniu prawdziwych ubekow nic
    > nie mam, to jak ktos przepracowal rok dla SB, i 30 lat w nowej Polsce,
    > to trzeba jakies proporcje znac.
    >
    > Szczegolnie, ze nie zawsze ta praca byla wyrazna.
    > Pracowal ktos np w dziale paszportowym, a caly dzial/pion przerzucano.
    >
    > Albo np pod ustawe podpadli tworcy systemu PESEL.
    > Bo to moglo sluzyc do scigania opozycji ...

    W latach 1950-1985 było przeświadczenie, że w Polsce bedzie zawsze
    komuna, było nie było, ale jakos tam było, kto siedział cicho, nie
    udzielał się - jakoś tam żył, jakąs prace miał, miał szanse na samochód,
    mieszkanie i było mu nienajgorzej.

    Kto znał troche innego świata, wiedział, jak jest na Zachodzie,
    krzyczał, robił zamieszki i tego pałowali, bo ówczesnej władzy zachód
    się nie podobał i był uważany za wroga.

    Potem była Solidarność, SLD, PO i teraz jest PiS.
    Za każdej władzy jednemu było lepiej, a drugiemu gorzej.
    Przeciwnicy ideologii aktualnie rządzących zawsze byli.
    Każda władza kradła, tylko jedni robili to w białych rękawiczkach, a
    drudzy na chama.

    Tylko jakoś nie przypominam sobie, albo media nie były wolne, aby było
    tak jak teraz.

    dePlatformiacja - była
    Teraz aktualnie rządzący dużo robią tak, aby spowodować dePiSizacje.

    PiS zarzuca PO/PSL że powsadzali swoich na stołki dlatego zrobili
    dePlatformizację, PiS powsadzał swoich na stołki, więc kolejna władza,
    jesli będzie inna - zrobi dePiSizacje - może nie zwolnia, ale obetną im
    emerytury tak jak ci obcieli... hehehe

    Cały cyrk.
    Jakich ja czasów dożyłem.

    U Niemców, jest jak jest, może nie najlepiej, ale jakaś tam ciągłośc
    rządów istnieje, a u nas co władza, to własne porządki, ale to na
    dyskusję na pl.soc.polityka

  • 22. Data: 2022-08-16 20:58:21
    Temat: Re: JEBAĆ SRUE
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 20:08, _Master_ pisze:

    > Tylko pamiętaj JEŁOPIE że emerytura została ZMNIEJSZONA a nie ZABRANA.
    >
    > I że każdy odpowiada za swoje czyny.
    >
    > A co do proporcji...
    >
    > Jeśli ubeki gnębiły ludzi również wyrzucając ich z pracy i pracowali za
    > minimalkę i mają głodowe emerytury to żadne SRUE się za nimi dziś Nie
    > wstawi.
    >
    > Załatwiają sobie takie wyroki cwaniaki powiązane z kastą i wyznający
    > poprawność polityczną.
    >
    > To tyle w kwestii SPRAWIEDLIWOŚCI
    >
    > JEŁOPIE

    Ale o co Ci właściwie chodzi?
    Jak Ci zabrali, to się odwołaj - sąd spojrzy po ludzku na Twoją sprawę.
    I dlaczego tak wyróżniasz słowa sprawiedliwość, jełop?

  • 23. Data: 2022-08-16 21:00:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Emerytura, to jest coś, co sobie wypracowujesz. Z założenia jest to
    > forma ubezpieczenia. Pracodawca odprowadza składki, z których później ty
    > dostajesz emeryturę.

    W przypadku mundurowych akurat nie, więc nie rób pewexu.

    > Po za tym forma też uwłacza prawu. Zasadą jest, że obniżenie świadczenia
    > po uprawomocnieniu się decyzji. W tym wypadku po obniżano świadczenie, a
    > ludzie czekają na ocenę sądową od wielu lat. Co więcej, regułą jest, że
    > po pozytywnym dla funkcjonariusza wyroku Zakład Emerytalny się odwołuje
    > - dla zasady.

    Tu się absolutnie zgdzam.

    Ale jak koledzy przyjdą protestować to będziecie ich pałować, czy to
    jest "wyjątkowa sytuacja"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2022-08-16 21:20:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 21:00, Shrek pisze:

    > W przypadku mundurowych akurat nie, więc nie rób pewexu.

    Odprowadzał, tylko żeby nie zwiększać długu publicznego, to zmienili
    ustawę i zamiast składek wypłacali emerytury, a przyszłe emerytury miały
    być wypłacone ze składek pracujących później. Inaczej wyszłoby na to, że
    państwo naruszyło prawo pracownicze, bo nie odprowadzało składek
    ubezpieczeniowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-08-16 21:22:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-16-sierpnia-2022 o 20:40, Robert Tomasik pisze:
    > Emerytura, to jest coś, co sobie wypracowujesz.

    Wierzysz w to? OFE też było Twoje?

    Wszyscy wiemy że to jest dalej piramida finansowa.

    Zaklęcia o koncie takim, koncie srakim nic tu nie zmienią

    regułą jest, że
    > po pozytywnym dla funkcjonariusza wyroku Zakład Emerytalny się odwołuje
    > - dla zasady.

    Jest wielu pokrzywdzonych w taki sposób.
    Moja matka się urodziła kilka dni za wcześnie. Miałaby wyższą a ma głodową.

    Jednak tylko wobec UBeków takie "współczucie"

    TFUUUUUUUUU

  • 26. Data: 2022-08-16 21:26:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-16-sierpnia-2022 o 20:58, cef pisze:
    > Ale o co Ci właściwie chodzi?
    > Jak Ci zabrali, to się odwołaj - sąd spojrzy po ludzku na Twoją sprawę.
    > I dlaczego tak wyróżniasz słowa sprawiedliwość, jełop?

    Odpowiedziałem stosownie na mało prawniczy argument:

    "to trzeba jakies proporcje znac."

    Serio. SRUE poprze mnie jak się odwołam w sprawie OFE?

  • 27. Data: 2022-08-16 21:41:13
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Aug 2022 20:07:18 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <2pz3cpy3qw2l$.1l64ohkr1eo56$.dlg@40tude.net>
    od "J.F" <j...@p...onet.pl> :

    >Aczkolwiek ... jak ktos w latach 1982-89 chcial zostac milicjantem ...
    >to moze zasluzyl na odpowiedzialnosc zbiorową :-)
    >
    >J.

    Jeździli po zakładach pracy i werbowali(o ile pamiętam, jeszcze przed
    stanem wojennym, a może krótko po).
    Pamiętam ich pogadankę(wezwali mnie do ustronnego pokoiku, dwóch czy
    trzech na jednego).
    Co można było zyskać? Ładne mundurki, jedzonko, pensyjka dobra, za
    mundurem panny sznurem, strzelaniny zacne z tęgiej broni, ćwiczenia
    fizyczne ile kto chciał, a i wykształcenie można było nabyć nietęgie.
    Tak mi mówili.
    Odpuścili dopiero po mojej deklaracji, że wolę cywilne życie.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 28. Data: 2022-08-16 21:57:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 21:26, _Master_ pisze:

    > Odpowiedziałem stosownie na mało prawniczy argument:
    >
    > "to trzeba jakies proporcje znac."
    >
    > Serio. SRUE poprze mnie jak się odwołam w sprawie OFE?

    Jeśli tylko udowodnisz swoją rację, to na pewno poprze.

  • 29. Data: 2022-08-16 22:58:09
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Shrek napisał(a):

    > Pisia finezja.

    W tamtych latach wszyscy kombinowali.

    3-4 tysie emerytury za 15 lat pracy da mundurowych, a dla szaraka cięcia:

    https://www.rp.pl/artykul/1040236-Emerytury-beda-cor
    az-nizsze.html

  • 30. Data: 2022-08-16 23:07:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 22:58, alojzy nieborak pisze:

    > W tamtych latach wszyscy kombinowali.
    > 3-4 tysie emerytury za 15 lat pracy da mundurowych, a dla szaraka cięcia:
    > https://www.rp.pl/artykul/1040236-Emerytury-beda-cor
    az-nizsze.html

    Mniej czytaj głupot, więcej myśl. Po 15 tu latach jest 40% ostatniej
    pensji. To ile by musieli mieć tej pensji, by dostać 4 tyś. złotych?
    10.000 zł. Komendant Wojewódzki chyba tyle nie ma, a i zostać nim w 15
    lat trudno.

    --
    Robert Tomasik