  • 11. Data: 2022-08-16 19:38:18
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 19:08:32 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nie przepadam za dyktaturami, kacykami oraz wszelką tajną służbą. Ale
    > kto stosuje wobec nich odpowiedzialność zbiorową oraz działanie prawa
    > wstecz, zniża się do ich poziomu.
    Nic dodać nic ująć.

  • 12. Data: 2022-08-16 19:43:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 19:27:15 UTC+2 J.F napisał(a):
    > ale kiedy wylecial? w 1990 czy 2020?

    Gdzieś tak pośrodku.
    > Jako kursant, jako nauczyciel?
    Kursant chyba. Bo jak wyleciał to był zastępcą komendanta

    > A tam w Szczytnie to nie byla ogolna szkola milicyjna ?
    A to nie wiem.
    W nieodległym Słupsku też jakaś szkółka policyjna jest ale czy to pod ubecję
    podłegalo to nie che mi się weryfikowac.

  • 13. Data: 2022-08-16 20:04:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 10:43:17 -0700 (PDT), Kris wrote:

> [...]

    > W nieodległym Słupsku też jakaś szkółka policyjna jest ale czy to pod ubecję
    podłegalo to nie che mi się weryfikowac.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%BCsza_Szko%C5%82
    a_Policji_w_Szczytnie

    Nie bardzo wiem, gdzie ten "okres ubecki".

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_Policji_w_
    S%C5%82upsku

    Ani gdzie tu jakies roznice.

    a moze tu grzebac
    https://inwentarz.ipn.gov.pl/archivalCollection?id_a
    =4224

    Cos mu tam jednak musieli zarzucic, ale tych szkol policji nie bylo
    przeciez tak wiele - polowe musieliby zwolnic?

    A moze i po cichu zwolnili :-)

    J.

  • 14. Data: 2022-08-16 20:07:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 19:08:30 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Nie przepadam za dyktaturami, kacykami oraz wszelką tajną służbą. Ale
    > kto stosuje wobec nich odpowiedzialność zbiorową oraz działanie prawa
    > wstecz, zniża się do ich poziomu.

    Aczkolwiek ... jak ktos w latach 1982-89 chcial zostac milicjantem ...
    to moze zasluzyl na odpowiedzialnosc zbiorową :-)

    J.

  • 15. Data: 2022-08-16 20:08:30
    Temat: JEBAĆ SRUE
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-16-sierpnia-2022 o 16:45, J.F pisze:
    > I tak prawde mowiac ... o ile przeciw ukaraniu prawdziwych ubekow nic
    > nie mam, to jak ktos przepracowal rok dla SB, i 30 lat w nowej Polsce,
    > to trzeba jakies proporcje znac.

    Tylko pamiętaj JEŁOPIE że emerytura została ZMNIEJSZONA a nie ZABRANA.

    I że każdy odpowiada za swoje czyny.

    A co do proporcji...

    Jeśli ubeki gnębiły ludzi również wyrzucając ich z pracy i pracowali za
    minimalkę i mają głodowe emerytury to żadne SRUE się za nimi dziś Nie
    wstawi.

    Załatwiają sobie takie wyroki cwaniaki powiązane z kastą i wyznający
    poprawność polityczną.

    To tyle w kwestii SPRAWIEDLIWOŚCI

    JEŁOPIE

  • 16. Data: 2022-08-16 20:36:57
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

> [...]
    > etacie i powierzenie obowiązków zupełnie gzie indziej. Znam kolegów,
    > których pozbawiono emerytur, a nigdy nie pracowali w SB. Jeden wydawał
    > kajaki w ośrodku szkoleniowym, który podlegał pod tę formację. Po SB
    > podlegały telefonistki, szyfranci.
    >
    > Pod koniec tej formacji przenoszono milicjantów na etaty w SB, by ich
    > wysłać na szkołę oficerską, bo tam były wakaty, a żeby jechać na szkołę
    > trzeba było mieć etat oficerski. Nikt ich nie pytał nawet o zgodę, bo to
    > nie było przeniesienie z miejsca pracy, tylko gdzieś tam w tabelkach,

    Chyba nie dlatego, że tam były wakaty, a po to, aby potem awansować na
    wyższe oficerskie stopnie. Bez szkoły oficerskiej w papierach, nie było
    perspektyw na awans.

  • 17. Data: 2022-08-16 20:36:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 20:07, J.F pisze:

    > Aczkolwiek ... jak ktos w latach 1982-89 chcial zostac milicjantem ...
    > to moze zasluzyl na odpowiedzialnosc zbiorową :-)

    Ogłoszono rok zemsty na ubekach. Populacja kulsonów zmniejsza się...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2022-08-16 20:38:29
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2022.08.16 o 20:36, Henryk Hajdan pisze:

    > Chyba nie dlatego, że tam były wakaty, a po to, aby potem awansować na
    > wyższe oficerskie stopnie. Bez szkoły oficerskiej w papierach, nie
    > było perspektyw na awans.

    aaa... zrozumiałem...

    Szkoły wojskowe i milicyjne były przepełnione, a w SBeckiej szkole były
    miejsca !! i bezwiednie niektórzy przyjęli etaty SBeckie, aby do szkoły
    się dostać.

  • 19. Data: 2022-08-16 20:40:09
    Temat: Re: JEBAĆ SRUE
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 20:08, _Master_ pisze:
    > Tylko pamiętaj JEŁOPIE że emerytura została ZMNIEJSZONA a nie
    > ZABRANA.

    Emerytura, to jest coś, co sobie wypracowujesz. Z założenia jest to
    forma ubezpieczenia. Pracodawca odprowadza składki, z których później ty
    dostajesz emeryturę. W wypadku emerytur mundurowych wymyślono taki
    system, że zamiast odprowadzać składki, to zagwarantowano wypłatę w
    przyszłości świadczenia w określonej ustawą wysokości.

    Po za tym forma też uwłacza prawu. Zasadą jest, że obniżenie świadczenia
    po uprawomocnieniu się decyzji. W tym wypadku po obniżano świadczenie, a
    ludzie czekają na ocenę sądową od wielu lat. Co więcej, regułą jest, że
    po pozytywnym dla funkcjonariusza wyroku Zakład Emerytalny się odwołuje
    - dla zasady.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-08-16 20:48:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 20:07, J.F pisze:

    > Aczkolwiek ... jak ktos w latach 1982-89 chcial zostac milicjantem ...
    > to moze zasluzyl na odpowiedzialnosc zbiorową :-)

    Też.
    W stanie wojennym chcieli mi zmienić kartę mobilizacyjną i dać przydział
    do ROMO. W WKU byli bardzo zaskoczeni, kiedy im powiedziałem, żeby od
    razu mnie zamknęli, bo na pewno się nie zgłoszę. Zatem miejsca
    mobilizacji nie zmienili, pozostawili do kabusów, ale za to wzięli na
    ćwiczenia rezerwy i wywieźli na poligon do Raduczy. Fajnie było, jako
    jedyny w trakcie zająć politycznych mogłem oficjalnie leżeć w swoim
    łóżku. A to wskutek tylko jednego pytania zadanego oficerowi podczas
    wykładu. :)
    Każdy, kto w tamtym czasie szedł do służby w organach represji, powinien
    teraz po 65 roku życia mieć najniższą emeryturę.

    --
    -
    Akarm