  • 21. Data: 2022-10-02 14:38:13
    Temat: Re: Ustawa o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 14:24, Kviat pisze:

    > Na podstawie art. 46 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o
    > zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U.
    > z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374) zarządza
    > się, co następuje:
    >
    > Rozdział 1
    > Przepisy ogólne
    > § 1. W okresie od dnia 14 marca 2020 r. do odwołania na obszarze
    > Rzeczypospolitej Polskiej ogłasza się stan
    > zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Ogłoszono stan epidemii. Dalej nie wpisana sars-cov2 ani covid na listę
    chorób zakaźnych - czemu?

    I daj już spokój z tymi szurami. Poważnie się pytam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2022-10-02 14:39:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przy takiej skali epidemii trzeba by było ogłosić stan wyjątkowy. To
    > dawało ludziom prawo do pomocy państwa, którego nie można by "darować"
    > obywatelom. Po za tym zdawali sobie sprawę, że przegraliby wybory po COVID.

    Czyli świadomie nie wpisano covid na listę, żeby nie twożyć skutków
    prawnych związanyc z tym, że covid jest chorobą zakaźną, a jednocześnie
    ogłoszono stan epidemii choroby nie będącej chorobą zakaźną?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2022-10-02 14:40:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ustawodawca okazał się dalekowzroczny i przewidział, że mogą istnieć
    > nieznane w chwili uchwalania ustawy choroby zakaźne.

    I dlatego upoważnił ministra do aktualizacji listy w drodze
    rozporządzenia. Minister przez trzy lata nie znalazł na to czasu. Nie
    sądzę, żeby to był przypadek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2022-10-02 14:45:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-02-października-2022 o 12:13, Shrek pisze:
    > Szuty na razie zostawmy. Czemu kowid nie został wpisany na listę? I czy
    > rzeczywuiście w takim razie ustawa nie ma do niego zastosowania? Mamy
    > już trzeci rok...

    A jak jest w innych państwach?

    Czy to tylko pisowskie dziadostwo nie potrafiło ogarnąć papierów?

  • 25. Data: 2022-10-02 14:53:04
    Temat: Brawo Shrek. Wiesz zapewne która partia mówiła o tym dawno temu? ;)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 26. Data: 2022-10-02 15:05:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Ogłoszono stan epidemii. Dalej nie wpisana sars-cov2 ani covid na listę
    > chorób zakaźnych - czemu?

    A na tej liście są wymienione wszystkie możliwe choroby zakaźne?
    Może nie wpisano na listę dlatego, bo listę (ustawę) trzeba by
    aktualizować za każdym razem, gdy naukowcy znajdą jakąś chorobę zakaźną?
    A skoro ustawa dopuszcza choroby zakaźne, które nie są na liście... to
    może dlatego nie wpisano.

    > I daj już spokój z tymi szurami. Poważnie się pytam.

    A ja poważnie odpowiadam.
    Bardziej mnie dziwi, po chuj ta lista do ustawy, tak jakby na etapie
    tworzenia ustawy ustawodawca myślał, że nauka stoi w miejscu i już do
    końca świata tylko z tej listy będą krążyć po świecie.
    Chyba tylko przez przypadek dali ten punkt, że dopuszczają też takie nie
    z listy.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 27. Data: 2022-10-02 15:24:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 15:05, Kviat pisze:

    > A na tej liście są wymienione wszystkie możliwe choroby zakaźne?

    Na tej liście są wymienione te choroby, które w myśl prawa stanowią
    choroby zakaźne. Covid z jakiś powodów nie jest.

    > Może nie wpisano na listę dlatego, bo listę (ustawę) trzeba by
    > aktualizować za każdym razem, gdy naukowcy znajdą jakąś chorobę zakaźną?

    Dlatego zostawiono to ministrowi do akrualizacji, przez trz lata nie
    znalazł czasu?

    > A skoro ustawa dopuszcza choroby zakaźne, które nie są na liście... to
    > może dlatego nie wpisano.

    A dopuszcza?

    > A ja poważnie odpowiadam.
    > Bardziej mnie dziwi, po chuj ta lista do ustawy,

    No właśnie - skoro jest, to przy założeniu celowości działań
    ustawodawcy, po coś tam jest. Jak choroby nie ma na tej liście, to
    zgodnie z prawem nie jest chorobą zakaźną (fikcja prawna).

    > A szury miały rację.

    No właśnie wygląda na to, że minister z jakiegoś powodu unika wpisania
    jej na listę. Co tworzy szurskie pytania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2022-10-02 15:24:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > końca świata tylko z tej listy będą krążyć po świecie.
    > Chyba tylko przez przypadek dali ten punkt, że dopuszczają też takie

    Po prostu IMHO ustawodawca założył że rzadko (powiedzmy raz na
    parędziesiąt lat) choroba zakaźna "groźniejsza niż katar" spoza
    listy się w końcu trafi.

    Kolejne pytanie Shreka to teraz dlaczego Codijd-19 *dalej* nie ma na
    liście chorób zakaźnych i jakie są tego skutki prawne tego że jest
    chorobą zakaźną "z mocy (tylko) rozporządzenia z delegacji ustawowej".
    Tyle że dla niego dostosowanie już bardzo mylącego tytuł podwątku do
    zmiany pytania to zbrodnia, a dla mnie brak takiej zmiany to głupota.

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2022-10-02 15:26:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 14:45, _Master_ pisze:

    > A jak jest w innych państwach?

    Nie mam pojęcia.

    > Czy to tylko pisowskie dziadostwo nie potrafiło ogarnąć papierów?

    Nie wiem, ale skoro tak się dzieje już trzeci rok, to zapewne ma jakis
    cel;) Obstawiam, że cel jest taki, żeby w razie czego powiedzieć, że
    wszystkie obostrzenia i epidemie były "dobrowolne" bo nie miały podstawy
    prawnej. I jak się zastosowałeś, to twój problem nie państwa, że żeś nie
    sprawdził:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2022-10-02 15:31:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-02-października-2022 o 15:26, Shrek pisze:
> [...]
    > wszystkie obostrzenia i epidemie były "dobrowolne" bo nie miały podstawy
    > prawnej. I jak się zastosowałeś, to twój problem nie państwa, że żeś nie

    Konfederacja to mówiła od dawna ;-)

    Ale pytanie czy to jest tylko polska przypadłość czy inni też tak
    zrobili i czy mieli jakieś od górne podstawy czy tylko kryli swój tyłek
    i kasę?