  • 11. Data: 2022-10-02 13:37:24
    Temat: Re: Ustawa o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 12:02, Kviat pisze:
    > 2. W razie niebezpieczeństwa szerzenia się zakażenia lub choroby
    > zakaźnej innych niż wymienione w wykazie, o którym mowa w ust. 1,
    > minister właściwy do spraw zdrowia może ogłosić, w drodze
    > rozporządzenia, zakażenie lub chorobę zakaźną oraz, o ile jest znany,
    > wywołujący je biologiczny czynnik chorobotwórczy, a jeżeli to konieczne,
    > szczególny sposób postępowania świadczeniodawców i osób narażonych na
    > zakażenie lub zachorowanie przez czas określony w rozporządzeniu.
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20200000433

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-10-02 13:44:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20200000433

    No i właśnie mamy odwołanie do tej ustawy o której piszę. Kowid w myśl
    tej ustawy nie jest chorobą zakaźną, więc jak ktoś powie sprawdzam, to
    okaże się, że żadenej epidemii nie było i szury miały rację... A
    wszystkie działania były bez podstawy prawnej, więc jak ktoś się
    stosował to jego prywatna sprawa, ale odszkodowań i odpowiedzialności
    nie będzie. Co zresztą potwierdza w sumie już ukształtowana linia
    orzecznictwa - wszystkie sankcje kowidowe są zasadniczo uznawane za
    bezprawne przez sądy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-10-02 13:45:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo chorób masa i nie ma sensu tego do ustawy wpisywać.

    To jak bez sensu, to po co się je w ustawie wymienia? Chcesz poiwedzieć
    że ustawodawca na głowę upadł?;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-10-02 13:57:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.10.2022 o 13:02, Shrek pisze:

    > No to jak ci się nie chce czytać, to po co wrzucasz.

    Pytałeś o rozporządzenia.

    > Jak dla mnie
    > epidemia może być tylko choroby zakaźnej, a skoro ani w ustawie ani w
    > rozporządzeniu go nie ma,

    A nie ma?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 15. Data: 2022-10-02 13:59:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

  • 16. Data: 2022-10-02 14:04:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 13:45, Shrek pisze:
    > To jak bez sensu, to po co się je w ustawie wymienia? Chcesz poiwedzieć
    > że ustawodawca na głowę upadł?;)

    Ustawodawca okazał się dalekowzroczny i przewidział, że mogą istnieć
    nieznane w chwili uchwalania ustawy choroby zakaźne.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-10-02 14:17:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 13:57, Kviat pisze:

    > A nie ma?

    No w ustawie delegującej nie ma...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2022-10-02 14:19:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 13:59, Kviat pisze:

> [...]
    > rozporządzenia, zakażenie lub chorobę zakaźną oraz, o ile jest znany,
    > wywołujący je biologiczny czynnik chorobotwórczy,

    Może określić w drodze rozporządzenia zakażenie lub chorobę zakaźną. Nie
    określił. Określił epidemię natomiast chorboby nie określił. W myśl
    prawa po trzech latach covid... nie jest chorobą zakaźną. Wydaje mi się
    że to za długo na przypadek, więc jaki jest cel nie dopisanie tego do
    rozporządzenia?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2022-10-02 14:24:45
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.10.2022 o 14:17, Shrek pisze:

    > No w ustawie delegującej nie ma...

    Na szybko, pierwsze z brzegu:

    Warszawa, dnia 13 marca 2020 r.
    Poz. 433
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA ZDROWIA
    z dnia 13 marca 2020 r.
    w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu
    zagrożenia epidemicznego

    Na podstawie art. 46 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o
    zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U.
    z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374) zarządza
    się, co następuje:

    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    § 1. W okresie od dnia 14 marca 2020 r. do odwołania na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej ogłasza się stan
    zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 20. Data: 2022-10-02 14:27:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 14:19, Shrek pisze:
    > Wydaje mi się że to za długo na przypadek, więc jaki jest cel nie
    > dopisanie tego do rozporządzenia?

    Przy takiej skali epidemii trzeba by było ogłosić stan wyjątkowy. To
    dawało ludziom prawo do pomocy państwa, którego nie można by "darować"
    obywatelom. Po za tym zdawali sobie sprawę, że przegraliby wybory po COVID.

    --
    Robert Tomasik