  • 31. Data: 2022-10-02 16:01:21
    Temat: Re: Ustawa o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.10.2022 o 15:24, Shrek pisze:

    > Na tej liście są wymienione te choroby, które w myśl prawa stanowią
    > choroby zakaźne. Covid z jakiś powodów nie jest.

    Czyli jak choroba zakaźna jest nieprawomyślna, to nie jest chorobą zakaźną?

    > No właśnie - skoro jest, to przy założeniu celowości działań
    > ustawodawcy, po coś tam jest. Jak choroby nie ma na tej liście, to
    > zgodnie z prawem nie jest chorobą zakaźną (fikcja prawna).

    Pierdyliard rzeczy nie ma na prawnych listach, a mimo tego istnieją.
    Istnieją np. nieodkryte jeszcze gatunki pająków w puszczy amazońskiej.
    Skoro nie ma ich na liście, to znaczy, że nie są pająkami?
    Z drugiej strony, na prawnych listach istnieją rzeczy, które nie
    istnieją i też nikt nie widzi w tym nic dziwnego.
    Nawet nasz Konstytucja odwołuje się do nieistniejących rzeczy.

    > No właśnie wygląda na to, że minister z jakiegoś powodu unika wpisania
    > jej na listę. Co tworzy szurskie pytania;)

    Ale kto je tworzy?
    Może nie bez powodu nazywamy je szurskimi?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 32. Data: 2022-10-02 17:19:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 16:01, Kviat pisze:

    > Czyli jak choroba zakaźna jest nieprawomyślna, to nie jest chorobą zakaźną?

    Tak w założeniu działa prawo. Skoro jest lista (zamknięta) i jej na niej
    nie ma, to nie jest chorobą zakaźną. Ponieważ minęły trzy lata, to
    zapewne jest w tym jakiś cel.

    > Ale kto je tworzy?

    Ja- a co nie wolno?

    > Może nie bez powodu nazywamy je szurskimi?

    Może... a może nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2022-10-02 21:07:46
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A dopuszcza?

    2. W razie niebezpieczeństwa szerzenia się zakażenia lub choroby
    zakaźnej innych niż wymienione w wykazie, o którym mowa w ust. 1,
    minister właściwy do spraw zdrowia może ogłosić, w drodze
    rozporządzenia, zakażenie lub chorobę zakaźną oraz, o ile jest znany,
    wywołujący je biologiczny czynnik chorobotwórczy, a jeżeli to konieczne,
    szczególny sposób postępowania świadczeniodawców i osób narażonych na
    zakażenie lub zachorowanie przez czas określony w rozporządzeniu.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 34. Data: 2022-10-02 21:12:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.10.2022 o 17:19, Shrek pisze:

    > Tak w założeniu działa prawo. Skoro jest lista (zamknięta) i jej na niej
    > nie ma, to nie jest chorobą zakaźną. Ponieważ minęły trzy lata, to
    > zapewne jest w tym jakiś cel.

    A jest zamknięta?

> [...]
    szczególny sposób postępowania świadczeniodawców i osób narażonych na
    zakażenie lub zachorowanie przez czas określony w rozporządzeniu.

    Wolno.

    > Może... a może nie.

    To skąd się wzięła nazwa szurskich pytań?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 35. Data: 2022-10-02 21:18:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 21:12, Kviat pisze:

    > A jest zamknięta?

    Jest.

> [...]
    > szczególny sposób postępowania świadczeniodawców i osób narażonych na
    > zakażenie lub zachorowanie przez czas określony w rozporządzeniu.

    Może ogłosić chorobę zakaźną... ale nie miał od trzech lat czasu i nie
    ogłosił.

    > To skąd się wzięła nazwa szurskich pytań?

    Od ciebie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2022-10-02 21:19:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 21:07, Kviat pisze:

> [...]
    > minister właściwy do spraw zdrowia może ogłosić, w drodze
    > rozporządzenia, zakażenie lub chorobę zakaźną

    Ale nie ogłosił...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2022-10-02 23:46:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 17:19, Shrek pisze:
    > Tak w założeniu działa prawo. Skoro jest lista (zamknięta) i jej na niej
    > nie ma, to nie jest chorobą zakaźną. Ponieważ minęły trzy lata, to
    > zapewne jest w tym jakiś cel.

    Tylko trzeba to prawo rozumieć. Lista zawarta w ustawie ma taki sens, że
    niezależnie od woli Ministra te konkretne choroby na niej są. Minister
    może dopisać choroby, ale nie może usunąć tych z listy.

    Czemu tak Cię intryguje brak COVID-19 w tym wykazie? Co by to zmieniło?

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2022-10-03 00:00:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko trzeba to prawo rozumieć. Lista zawarta w ustawie ma taki sens, że
    > niezależnie od woli Ministra te konkretne choroby na niej są. Minister
    > może dopisać choroby, ale nie może usunąć tych z listy.

    Może dopisać, no ale nie dopisał. Więc w myśl prawa... covid nie jest
    chorobą zakaźną

    > Czemu tak Cię intryguje brak COVID-19 w tym wykazie? Co by to zmieniło?

    Obstawiam, że wystąpienie choroby zakaźnej zobowiązuje państwo do
    konkretnych działań. Dodatkowo sądzę (choć całości prawa nie znam, więc
    dlatego pytam), że jeśli covid nie został wpisany na listę, to minister
    nie może ogłosić stanu zagrożenia według tego paragrafu:

[...]

    Zwaracam uwagę na spójnik oraz. Czyli żeby ogłoscić szczególny sposób
    postępowania najpierw musi ogłosić chorobę zakaźną.

    Ponieważ mam do państwa tyle zaufania co nic, to obsawiam, że chodzi o
    to na co sam wpadłeś.

    "Przy takiej skali epidemii trzeba by było ogłosić stan wyjątkowy. To
    dawało ludziom prawo do pomocy państwa, którego nie można by "darować"
    obywatelom. Po za tym zdawali sobie sprawę, że przegraliby wybory po
    COVID. "

    Więc robią tak, żeby wszystkie obostrzenia były prawnie nieskuteczne, co
    o ile nie dostałeś jakieś decyzji administracyjnej bądz nie wjechały ci
    kulsony na kwadrat zamyka droge do odszkodowania - sam się dobrowlonie
    obostrzyleś, bo państwo nie miało prawa ci nic nakazać, skoro żadnej
    choroby zakaźnej nie było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2022-10-03 00:11:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2022 o 00:00, Shrek pisze:

> [...]
    > kulsony na kwadrat zamyka droge do odszkodowania - sam się dobrowlonie
    > obostrzyleś, bo państwo nie miało prawa ci nic nakazać, skoro żadnej
    Dorzucili jeszcze przepis, że nadużycie w tym zakresie nie jest
    przestępstwem.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2022-10-03 12:22:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 2 Oct 2022 08:59:21 +0200, Shrek napisał(a):

    > W ustawie pomimo trzeciego roku epidemii najgrożnijszego wirusa na
    > świecie nie udało się do tej pory wpisać covid jako choroby zakaźnej.

    Ale właściwie po co, skoro żaden instruktor narciarski na tym nie zarobi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl