  • 1. Data: 2022-10-02 21:20:15
    Temat: Ustawy o Ochronie Ludności?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Ustawa ma wprowadzić:

    - dwa nowe stany "klęski żywiołowej"

    - premier na wniosek wojewody będzie mógł zawiesić organ samorządu
    terytorialnego z możliwością odwołania się dopiero po 30 dniach

    - minister MSWiA dostaje własny budżet w wysokości 0,1% PKB rocznie,
    staje się zwierzchnikiem sił zbrojnych obrony terytorialnej

    - KONIEC ODSZKODOWAŃ DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

    - ustawa ma ZASTĄPIĆ wcześniejsze ustawy: "o stanie klęski żywiołowej",
    "o zarządzaniu kryzysowym", "o szczególnych rozwiązaniach związanych z
    usuwaniem skutków powodzi", "o wyrównaniu strat majątkowych wynikających
    z ograniczenia w czasie stanu nadzwyczajnego wolności i praw człowieka i
    obywatela

    - ma powstać system OMNIBUS, który ma gromadzić informacje kto, co i ile
    posiada; "Nie można wykluczyć, że wojewoda wyda (gminie nie dotkniętej
    powodzią) nakaz zakupu amfibii do ewakuacji powodzian" płk Franciszek
    Krynojewski

    - ZAMÓWIENIA PUBLICZNE BĘDĄ MOGŁY BYĆ REALIZOWANE BEZ PRZETARGÓW

    - NAKAZ ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
    - NAKAZ PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI OKREŚLONEGO CELU
    - NAKAZ ODDELEGOWANIA PRZEZ PRACODAWCE NA JEGO KOSZT PRACOWNIKÓW DO
    WSKAZANEJ PRACY

    - OBOWIĄZEK SZCZEPIEŃ

    - NAKAZ EKSMISJI
    - NAKAZ WYDANIA NIERUCHOMOŚCI LUB RZECZY RUCHOMYCH

    - DOKONANIE PRZYMUSOWEJ ROZBIÓRKI I WYBURZENIA BUDYNKÓW

    - zakaz prowadzenia strajku na wskazanym terytorium

    WSZYSTKO TO POWYŻEJ TYLKO NA WNIOSEK RADY MINISTRÓW!

    https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12363754/katal
    og/12909386#12909386

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-10-02 22:29:49
    Temat: Re: Ustawy o Ochronie Ludności?
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Ustawa ma wprowadzić:
    >

    > - OBOWIĄZEK SZCZEPIEŃ

    Ciekawe. Antyszczepionkowców będą doprowadzać ?

  • 3. Data: 2022-10-02 22:32:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 22:29, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Ciekawe. Antyszczepionkowców będą doprowadzać ?

    Jakby chcieli to od dawna mają narzędzia do wprowadzenia obowiązku
    szczepień. Z jakiegoś powodu nie chcę tego zrobić a nawet wpisać covida
    na listę chorób zakaźnych. Szury...;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2022-10-03 08:48:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2022 21:20:15 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > WSZYSTKO TO POWYŻEJ TYLKO NA WNIOSEK RADY MINISTRÓW!

    Cos pierniczysz. Albo będzie ustawa, więc nie na wniosek RM, albo masz
    na myśli wniosek wojewody do premiera, więc też nie wniosek RM. Napisz
    to lepiej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-10-03 09:40:30
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Ustawa ma wprowadzić:
    >
    > - dwa nowe stany "klęski żywiołowej"

    Jakie ?

    > - minister MSWiA dostaje własny budżet w wysokości 0,1% PKB rocznie,
    > staje się zwierzchnikiem sił zbrojnych obrony terytorialnej

    Jak jest teraz ? Prezydent jest zwierzchnikiem ?

  • 6. Data: 2022-10-03 16:39:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.10.2022 08:48, Jacek Maciejewski wrote:
    > Albo będzie ustawa, więc nie na wniosek RM, albo masz
    > na myśli wniosek wojewody do premiera, więc też nie wniosek RM. Napisz
    > to lepiej.

    "Stan pogotowia może zostać wprowadzony, jeżeli z uwagi na niekorzystne
    okoliczności wywołane działaniami sił natury lub działalnością
    człowieka, w tym wystąpienie lub możliwość wystąpienia sytuacji
    kryzysowej na określonym obszarze, zachodzi konieczność podniesienia
    gotowości organów administracji publicznej do realizacji zadań z zakresu
    ochrony ludności;"

    "Stan pogotowia może wprowadzić, przedłużyć lub odwołać, w drodze
    rozporządzenia, na czas oznaczony, nie dłuższy niż łącznie 30 dni:

    1) minister właściwy do spraw wewnętrznych na całym terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej lub jego części;

    2) wojewoda na obszarze całego województwa lub jego części."

    "Stan zagrożenia wprowadza i odwołuje, w drodze rozporządzenia, Prezes
    Rady Ministrów z inicjatywy własnej lub..."

    "Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, może wprowadzić stan klęski
    żywiołowej z własnej inicjatywy lub..."

    "Ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanie klęski
    żywiołowej stosuje się do osób fizycznych oraz odpowiednio do osób
    prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości
    prawnej, mających siedzibę lub prowadzących działalność na obszarze, na
    którym został wprowadzony stan klęski żywiołowej..."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2022-10-03 17:02:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2022 16:39:17 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > prawnej, mających siedzibę lub prowadzących działalność na obszarze, na
    > którym został wprowadzony stan klęski żywiołowej..."

    No dobrze, pocytowałeś to i owo. I teraz, co z tego?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2022-10-04 08:51:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.10.2022 o 17:02, Jacek Maciejewski napisał:

    > No dobrze, pocytowałeś to i owo. I teraz, co z tego?

    Przecież masz napisane "Stan pogotowia może wprowadzić, przedłużyć lub
    odwołać" i masz Wojewodę. Czyli urzędnika podległego rządowi. Rząd
    powie, że nie on, a wojewoda, jeśli nie wprowadzi, to się go wymieni na
    takiego co wprowadzi...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 9. Data: 2022-10-04 09:14:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2022 08:51:12 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > odwołać" i masz Wojewodę. Czyli urzędnika podległego rządowi. Rząd
    > powie, że nie on, a wojewoda, jeśli nie wprowadzi, to się go wymieni na

    No i co z tego?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2022-10-04 09:56:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > No i co z tego?

    Przeczytaj co napisałeś, co odpisał Tobie Mateusz, to zobaczysz, że nie
    jako ustawę, tylko w drodze rozporządzenia wprowadza się te stany
    zgodnie z tą nową ustawą.

    --
    http://zrzeda.pl