  • 1. Data: 2022-09-28 15:42:25
    Temat: Prawo i sprawiedliwość apelacji Kaczyńskiego od decyzji Komisji Etyki Poselskiej do Prezydium Sejmu
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/prezes
    -pis-ukarany-nagana-chodzi-o-jego-kontrowersyjne-slo
    wa/jyenqn4,79cfc278
> [...]
    > Udzielenie nagany to najwyższa z kar, jakie na posła może nałożyć
    > komisja etyki. Może też zwrócić posłowi uwagę lub udzielić mu
    > upomnienia. To specyficzna komisja, bo składa się zaledwie z czterech
    > członków - po jednym przedstawicielu każdego klubu poselskiego. PiS ma
    > tam tylko jednego reprezentanta, więc opozycja ma w niej większość.
    > Zgodnie z regulaminem osoba ukarana może się odwołać do Prezydium
    > Sejmu, które jest władne uchylić karę, co w tej kadencji zdarzyło się
    > już kilka razy. Prawo i Sprawiedliwość w prezydium ma większość. [...]

    Czyli "per analogia" możliwość odwoływania się do "bezstronnego" TSUE ma
    (kluczowe) znaczenie?

    <ironia> (Przynajmniej) Dwuinstancyjne postępowanie to jedna z
    fundamentalnych zasad prawnych, nieprawdaż? </ironia>

    P.S. Postnąłem na tą grupę bo to pokazuje jakie znacznie miewają
    "detale" praw/regulaminów. Jak domniemuję to nie PiS tak ustawił
    Regulamin Sejmu ale raczej+ skrzętnie skorzysta.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-09-28 16:14:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2022 15:42:25 +0200, A. Filip napisał(a):

    Dopiero co filipek z konopii przekonywał nas że SN upodobał sobie
    chirurgów a teraz miesza Kaczyńskiego z TSUE zamiast z błotem.

    <ironia> (Przynajmniej) Czy filipkowi zostały jeszcze jakieś szare
    komórki i odrobina wstydu za to co wypisuje? </ironia>

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-09-30 18:42:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Sep 2022 15:42:25 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    > "detale" praw/regulaminów. Jak domniemuję to nie PiS tak ustawił
    > Regulamin Sejmu ale raczej+ skrzętnie skorzysta.

    Zaraz zaraz - a Komisja nie narusza konstytucyjnej wolnosci gloszenia
    poglądów ?

    :-P

    J.

  • 4. Data: 2022-10-02 09:48:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 września 2022 o 15:43:13 UTC+2 A. Filip napisał(a):
> [...]
    >
    > <ironia> (Przynajmniej) Dwuinstancyjne postępowanie to jedna z
    > fundamentalnych zasad prawnych, nieprawdaż? </ironia>

    Sądzisz, że kaczszyszkownik to taki obezhajec, że po,eci do nauczycielki, żeby mu
    naganę anulowała?
    Oj, chyba mocno chciałbyś znaleźć się na luście internowanych, ale nie masz talentu,
    podobnie jak jaruś.