  • 41. Data: 2021-11-19 06:20:30
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że co? Mieli być odporni na zarażenie? Nikt tego ani nie twierdził ani
    > nie obiecywał. Nie istnieją szczepionki skuteczne w 100%. O tych na
    > covid od początku się twierdziło że mają koło 90% skuteczności.

    A wychodzi na to że mają znacznie mniej...

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-11-19 06:30:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2021 o 20:49, Shrek pisze:

    > Zgadza się - na sąsiedniej grupie (pręgierz) dyskutuję sobie w wątku z
    > "singapur" o danych brytyjskich. Ponoć sczepienie zmniejsza ryzyko zgonu
    > 32 krotnie, ale jak spojrzeć na dane to procent zgonów w stosunku do
    > populacji zaszczepionych i niezaszczepionych jest podobny a ostatnio
    > (wrzesień) nawet wiekszy u zaszczepionych - WTF?

    Może wkleję:

    > odologię masz podaną, ale usilnie wycinasz ten link:

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsinvo
    lvingcovid19byvaccinationstatusengland/deathsoccurri
    ngbetween2januaryand24september2021

    Kilkanascie stron A4 - poczytam tymaczasem:

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsbyvac
    cinationstatusengland

    Tam jest plik excelowy - pod wrażeniem jestem. a w nim:

    Table 1: Weekly age-standardised mortality rates by vaccination status
    for deaths involving COVID-19, per 100,000 people, England, deaths
    occurring between 2 January 2021 and 24 September 2021 1,2,3,4,5,6,7,8,9

    i ostantni wiersz 24 września:

    Niezaszczepieni 95 śmierci przy populacji niezaszczepionych 7.637.511
    Dwie dawki 444 smierci przy populacji dwukrotnie ukłutych 29.509.257

    0,0012% śmierci w populacji niezaszczepionych i 0,0015% śmierci wśród
    populacji zaszczepionych - WTF - poważnie, wyjaśnisz? I jak to się ma do
    tej 32 krotnie mniejszej szansy. Popatrzyłem na wcześniejsze tygodnie i
    jest równie - ale zawsze różnice niewielkie i trend jest wyrażny - w
    "ostatnich" tygodniach zaszczepienie zwiększa ryzyko śmierci na covid -
    wtf?

    Wytłumaczysz co tu się odwala> Popełniłem gdzieś gruby błąd, czy z
    danych gdzie zaszczepieni mają podobny odsetek zgonów co niezaszczepieni
    po obróbce wyszło że jednak mają 32 razy mniejszą szanśe na worek?
    --
    Shrek

  • 43. Data: 2021-11-19 07:46:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 19:52, Kviat pisze:

    > Hmmm... wszędzie trąbią, że wręcz przeciwnie.
    > Podasz źródło o tym sporym procencie?

    nawet zafałszowane oficjalne dane z ministerstwa podają w okolicy 30%...

    Tu masz szybkie opracowanie na podstawie danych z ministerstwa
    https://twitter.com/Robert39937010/status/1459168075
    257892865

    --
    http://zrzeda.pl

  • 44. Data: 2021-11-19 07:49:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 20:57, Shrek napisał:

    > No proszę - jf wygrzebał
    > https://twitter.com/Robert39937010/status/1459168075
    257892865- jedna
    > czwarta przy zaszczepieniu 50%. Szału nie ma... choć coś daje.

    Biorąc pod uwagę że często zaszczepionych się nie wymazuje, czyli
    katalogowani są jako zmarli w stary sposób.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 45. Data: 2021-11-19 07:57:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/280158,skutecznosc-3-roznych-szczepionek-w-zapo
    bieganiu-hospitalizacji-z-powodu-covid-19
    > https://www.dw.com/pl/francuskie-badania-na-wielk%C4
    %85-skal%C4%99-szczepionki-bardzo-skuteczne/a-594705
    44

> [...]
    > mniejszą szansę zakazić się, zachorować i wykitować. Ja uważam że to
    > całkiem sporo. Szczepionka przeciw ospie prawdziwej miała skuteczność
    > zbliżoną i od dziesięcioleci ospy nie ma. Tyle że w tym przypadku rządy
    > się nie certoliły, wprowadziły obowiązek. Niestety, u nas głupsza część
    > Polaków to akurat wyborcy PIS, więc rząd nie zastosuje bata bo by
    > stracił poparcie. Co znaczy, że covid będzie u nas trwał latami, dopóki
    > ta głupsza część nie przechoruje albo i nie wyzdycha. Niestety, w
    > międzyczasie zarażą sporo szczepionych i sposród nich ci którzy będą

    Podajesz wyniki do badań, które wykonane były nieprawidłowo, a wykonano
    je tylko po to aby były, a wyniki ich były dość przypadkowe, bo samo
    badanie trwało zbyt krótko.
    Obecnie szacuje się skuteczność tych preparatów w okolicy 50% (czyli
    nawet by ich w trybie specjalnym nie mogli by zarejestrować). Niestety
    szacuje się, gdyż badania kontrolne, choć powinny trwać, to na początku
    roku wbrew zapisom popsuto grupy obserwacyjne.

    Co do ospy, to pewne to teorie spiskowe, ale ktoś tam gdzieś wrzucał
    informacje, że w jednej z firm tworzącej leki w USA znaleziono fiolki z
    opisem ospa.... Więc mówią, że w najbliższych miesiącach może pojawić
    się epidemii ospy - choć to jak na razie tylko spiskowe teorie... Choć
    rok temu o paszportach szczepionkowych też mówiono, że to teorie spiskowe.
    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 46. Data: 2021-11-19 08:01:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 19:55, Kviat pisze:

    > Statystyki powodują, że prawda.

    tylko te, które prezentuje A. Gozdyra (pośmiewisko netu)

    > Tak twierdzą tylko szury antyszczepionkowe.

    nie, są na to nawet badania, ale mało wiarygodne (za mała populacja,
    więc na razie ciekawostka), co jednak nie przeszkadza na to, by mieć to
    na uwadze i sprawdzić.

    > Niektórzy twierdzą, że Ziemia jest płaska. Ale nie mają na to dowodów.

    Nie wiem, nie znam takich,no chyba, że Ty sie chwalisz tym "odkryciem"

    --
    http://zrzeda.pl

  • 47. Data: 2021-11-19 08:05:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 22:04, t-1 napisał:

    > Oczywiście, że roznoszą bardziej.
    > Skoro zaszczepieni chorują lżej a nawet bezobjawowo, to łażąc w chorobie
    > po mieście czy zakładzie pracy zarażają wszystkich innych.
    > Natomiast niezaszczepieni siedzą w chorobie w domu lub szpitalu nie
    > szkodząc nikomu.

    nie tylko, chodzi też o ilość wirusa - badania pokazywały róznie, ale w
    pewnych grupach (za małych by wysuwać jednoznaczne wnioski, ale trzeba
    miec to na uwadze), że nawet więcej tego wirusa mają do rozsiewania
    zaszczepieni.

    > Szury, płaska ziemia. To główne argumenty covidian?

    Niestety to standard. Co jeszcze ciekawsze, to podejście - wysuwają nowe
    teorie, twierdzą, że to jest nauka - ok zawsze w nauce powstają nowe
    teorie, ale nauką stają sę, gdy się je jakoś udowodni, a tu nie ma
    dowodu, a wszelkie dowody z przeszłości które przeczą temu, uważa się za
    nieaktualne i każe się udowadniać na nowo... Bez tego się wg nich nie liczy.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 48. Data: 2021-11-19 09:44:22
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Dokładnie tak jak zaszczepieni. Tylko procent chorych zaszczepionych
    > jest 10-krotnie mniejszy niż procent niezaszczepionych. Więc
    > zaszczepieni są 10-krotnie mniej szkodliwi.

    Dowodzą tego zachorowania w krajach gdzie jest ponad 90% zaszczepionych.

  • 49. Data: 2021-11-19 10:03:02
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-18-listopada-2021 o 22:39, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dokładnie tak jak zaszczepieni. Tylko procent chorych zaszczepionych
    > jest 10-krotnie mniejszy niż procent niezaszczepionych. Więc
    > zaszczepieni są 10-krotnie mniej szkodliwi.

    Nie ma takich rzetelnych danych.

    Nie wiesz czy zwykłe ludzkie uczucie ulgi bo się zaszczepiłem nie
    powoduje żadnych skutków ubocznych.

    Przecież taki delikwent święta krowa może latać samolotem i roznosić
    nowy wariant po całym świecie.

    Dowiemy się po latach. Teraz to tylko przypuszczenie że sumarycznie
    zaszczepieni roznoszą mniej.

  • 50. Data: 2021-11-19 10:20:10
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Shrek pisze:

    > Wytłumaczysz co tu się odwala> Popełniłem gdzieś gruby błąd, czy z
    > danych gdzie zaszczepieni mają podobny odsetek zgonów co niezaszczepieni
    > po obróbce wyszło że jednak mają 32 razy mniejszą szanśe na worek?

    Problem w tym że nie wiemy czy populacja zaszczepionych i nie jest taka
    sama.
    Porównywanie populacji ludzi starszych i zawodowo narażonych (a tą są
    populacje które się w większości zaszczepiły) z populacją ludzi
    młodszych pod względem śmiertelności i odporności już na starcie jest
    błędem i nie można z tego wysnuwać wniosków.
    Dopiero gdyby każdy miał oznaczane np poziomy przeciwciał i rzetelnie
    medycznie a nie politycznie oceniany był w jakim procencie covid się
    przyczynił do zgonu można by było cokolwiek wnioskować. Może by wyszło
    że umarli ci co mieli przeciwciał malutko bo maja słaba odporność i ich
    po szczepieniu nie naprodukowali ile trzeba albo już czas spowodował ich
    spadek, a może by wyszło że umierają niezależnie od poziomu przeciwciał
    co by wskazywało na inny mechanizm odporności i wtedy można by było
    oceniać rzetelnie jak i dlaczego te szczepionki tak słabo działają?
    Jeśli pominiemy cała politykę i medialność to tak naprawdę cały czas
    jest więcej pytań niż odpowiedzi pomimo tych setek milionów
    zaszczepionych i przechorowanych.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.