  • 21. Data: 2021-11-18 19:59:57
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 15:34, _Master_ pisze:

    > Ciekawe co powiesz jak Ci nagle zabronią chodzić po ulicy bo masz za
    > długie włosy, brodę islamisty

    https://wiadomosci.wp.pl/pomylili-dziennikarzy-z-mig
    rantami-kuriozalne-tlumaczenie-sluzb-670586153437043
    2a

    "Według niego działanie służb było prawidłowe. Generał dodał, że
    zatrzymani dziennikarze mieli zarost. Według niego w tych
    okolicznościach może to budzić różne skojarzenia."

    I co teraz powiesz?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 22. Data: 2021-11-18 20:20:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 14:04:52 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > nie mniej, tak samo, a nawet niektórzy twierdzą, że bardziej.

    Masz rację, nie szczep się. Ewolucja musi mieć w końcu jakiś materiał do
    selekcji.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2021-11-18 20:24:49
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 19:55, Shrek pisze:

    > Wiem, że źródło takiesem ale chyba wiceminister zdrowia się wysypał o
    > 20% zaszczepionych wśród klientów szpitali:) Jak dla mnie dobry wynik,
    > ale ciężko odmówić racji, że procent dość znaczny jak na to że
    > szczepionka miała chronić od hospitalizacji.

    Ale on pisze o procencie ofiar śmiertelnych, a nie o procencie klientów
    szpitali.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2021-11-18 20:29:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 19:52:15 +0100, Kviat wrote:

    > Hmmm... wszędzie trąbią, że wręcz przeciwnie.
    > Podasz źródło o tym sporym procencie?

    Podawalem kilka razy.
    Tweety MZ
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL

    np ten
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/145916407563260
    7240
    12.11.2021
    42503 zgonow od rozpoczecia szczepien,
    1494 zgony wsrod pelni zaszczepionych

    niby "Wśród wszystkich zgonów osób zakażonych #koronawirus 3,51%
    stanowiły osoby zaszczepione. "

    Ale ... znajdz podobny tydzien wczesniejszy, i zobacz ilu przybylo.
    o, mam
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/145665252805834
    7524
    5.11
    41495 ... przybylo 1000 zgonow
    1250 ... w tym 244 wsrod w pelni zaszczepionych.

    Albo popatrz na to
    https://twitter.com/Robert39937010/status/1459168075
    257892865

    24% zgonow w poprzednim tygodniu, to osoby w pelni zaszczepione.
    A z grubsza akurat polowa obywateli jest zaszczepiona.

    Wiec wyglada na to, ze szczepionka sporo daje ale nie jest to jakies
    radykalne obnizenie ryzyka.

    Zakladam, ze jak ktos umiera, to to byla ciezka postac choroby...

    J.

  • 25. Data: 2021-11-18 20:49:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2021 o 20:24, Kviat pisze:

    > Ale on pisze o procencie ofiar śmiertelnych, a nie o procencie klientów
    > szpitali.

    Zgadza się - na sąsiedniej grupie (pręgierz) dyskutuję sobie w wątku z
    "singapur" o danych brytyjskich. Ponoć sczepienie zmniejsza ryzyko zgonu
    32 krotnie, ale jak spojrzeć na dane to procent zgonów w stosunku do
    populacji zaszczepionych i niezaszczepionych jest podobny a ostatnio
    (wrzesień) nawet wiekszy u zaszczepionych - WTF?

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2021-11-18 20:56:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2021 o 20:29, J.F pisze:

> [...]
    > 42503 zgonow od rozpoczecia szczepien,
    > 1494 zgony wsrod pelni zaszczepionych

    > niby "Wśród wszystkich zgonów osób zakażonych #koronawirus 3,51%

    Ale to jest prosta manipulacja - podają od początku roku gdzie
    praktycznie nie było zaszczepionych a trwała 3 fala. No i jak pisałem -
    hipotetyczna sytuacja - 15k zmarło, 150 zaszczepiono - wszyscy zmarli -
    99% zgonów to niezaszczepieni;)

    Dzięku - tego szukałem.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2021-11-18 20:57:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2021 o 20:24, Kviat pisze:

    > Ale on pisze o procencie ofiar śmiertelnych, a nie o procencie klientów
    > szpitali.

    No proszę - jf wygrzebał
    https://twitter.com/Robert39937010/status/1459168075
    257892865- jedna
    czwarta przy zaszczepieniu 50%. Szału nie ma... choć coś daje.

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-11-18 21:01:21
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-18-listopada-2021 o 19:50, Kviat pisze:

    > A po co segreguje się ludzi na tych bez prawa jazdy i na tych z prawem
    > jazdy?

    Prawo jazdy dostaje się po spełnieniu warunków ZA COŚ czego się
    nauczyło, wykonało pewny wysiłek dla swojego dobra ale i dobra innych.

    Posiadanie broni nie jest podstawowym prawem człowieka ;-)

    Segregacja sanitarna polega na tym że jedna osoba skorzystała ze swojej
    wolności i się zaszczepiła a druga też skorzystała ze swojej wolności i
    się NIE ZASZCZEPIŁA. Nie zrobiła nic złego nie złamała prawa.
    Bo UWAGA! NIE MA OBOWIĄZKU SZCZEPIENIA.

    Aby było wszystko zgodnie z prawem trzeba taki obowiązek WPROWADZIĆ.

    Ale ogromna większość krajów na świecie nie wprowadziła takiego obowiązku.

    Psipadek? ;-)

    Powrotu do zdrowia życzę

  • 29. Data: 2021-11-18 21:04:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 13:25:04 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale ... mamy wsrod ofiar smiertelnych wirusa spory procent
    > zaszczepionych.

    https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/280158,skutecznosc-3-roznych-szczepionek-w-zapo
    bieganiu-hospitalizacji-z-powodu-covid-19
    https://www.dw.com/pl/francuskie-badania-na-wielk%C4
    %85-skal%C4%99-szczepionki-bardzo-skuteczne/a-594705
    44

    Jak z tych i wielu innych artykułów wynika, skuteczność szczepionek
    wynosi mniej więcej 90%. To znaczy że jak się zaszczepisz, masz 10x
    mniejszą szansę zakazić się, zachorować i wykitować. Ja uważam że to
    całkiem sporo. Szczepionka przeciw ospie prawdziwej miała skuteczność
    zbliżoną i od dziesięcioleci ospy nie ma. Tyle że w tym przypadku rządy
    się nie certoliły, wprowadziły obowiązek. Niestety, u nas głupsza część
    Polaków to akurat wyborcy PIS, więc rząd nie zastosuje bata bo by
    stracił poparcie. Co znaczy, że covid będzie u nas trwał latami, dopóki
    ta głupsza część nie przechoruje albo i nie wyzdycha. Niestety, w
    międzyczasie zarażą sporo szczepionych i sposród nich ci którzy będą
    mieli pecha, też ucierpią.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2021-11-18 21:04:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 20:24:49 +0100, Kviat wrote:

    > Ale on pisze o procencie ofiar śmiertelnych, a nie o procencie klientów
    > szpitali.

    O procencie klientow szpitali chetnie bym napisal, ale ... brak
    danych.

    Na razie wyglada na to, ze wsrod zachorowan jest ~30% zaszczepionych,
    wsród zgonow 24% zaszczepionych ... to co sadzic o % wsrod ciezkich
    przebiegow choroby?

    Czy zdac sie na TVP i lekarzy mowiacych do kamer "na odzialach
    kowidowych prawie nie ma osob zaszczepionych" ?

    J.