  • 71. Data: 2022-08-08 15:58:54
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 00:37:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale czy powinno od tego zależeć? Bo moim zdaniem właśnie nie. Posiadając
    > droższy samochód niekoniecznie musisz większą szkodę spowodować.

    Teraz jakos zalezy.
    Ubezpieczyciele nas przez wiele lat "okradali" ? :-)

    Co by nie mowic, to mocniejszy silnik zachęca do szybszej jazdy,
    a i samochod ogolnie cieższy to i straty wieksze zadaje ...

    > Chyba, że źle zrozumiałeś "Sądzisz, że OC od tego zależy?". Mnie
    > chodziło o "Sądzisz, że odpowiedzialność cywilna od tego zależy?". Bo
    > teraz przeczytałem i może sądziłeś, ze wątpię, że stawka OC obecnie3 od
    > tego zależy. Obecnie zależy w Polsce od pojemności silnika pojazdu - co
    > również jest moim zdaniem bez sensu.

    No coz, kiedys bylo jedno PZU, ale potem bylo multum ubezpieczycieli,
    konkurencja, i jak pamietam, to tylko Warta w pewnym okresie byla
    łaskawa dla duzego litrazu.
    Chyba juz przestala, co moze o czyms swiadczyc ... choc moze o
    dzialaniu regulatora :-)

    Choc teraz ubezpieczyciele sie o wiele szczegolow pytaja, nie tylko o
    pojemnosc.

    W Niemczech o ile sie orientuje, to dawniej pytali o moc silnika.

    J.

  • 72. Data: 2022-08-08 16:52:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2022 o 15:51, J.F pisze:
    > Niby tak, ale czy bedzie ?:-)

    Można zrobić tak, by było.

    > I biura czynne 24/7 ...

    Internet? Kupujesz od godziny do godziny. Policja ma podgląd. Kara taka,
    że jak złapią, to naprawdę się nie opłaca, zaś stawka niewielka.

    > Teraz jakos zalezy ..

    Właśnie przeciwko temu protestuję.

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2022-08-08 17:13:04
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > jestem pewien, że w razie szkody ubezpieczyciel weźmie ten
    > fakt pod uwagę i dostrzeże wadę prawną umowy.

    I... zobowiązanemu odmówi, bo mimo, że się wywiązał, to agent dał ciała?
    Daruj już sobie IDIOTO

    > I w drugą stronę też - ten, kto zapłacił składkę,

    Zobowiązany ustawą IDIOTO.

    --
    Tomasz

  • 74. Data: 2022-08-08 17:57:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Aug 2022 16:52:32 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Można zrobić tak, by było.

    > Internet? Kupujesz od godziny do godziny. Policja ma podgląd. Kara taka,
    > że jak złapią, to naprawdę się nie opłaca, zaś stawka niewielka.

    Teraz byc moze, ale i tak telefon moze Ci sie rozladowac.

    Poza tym pamietaj o zasadzie - szary obywatel ma byc zabezpieczony.
    Dzis jest przed żoną, dzieckiem, nieletnim dzieckiem, złodziejem ...
    wiec co w tym zlego :-)

    No ale zalezy. Moze jest uzasadnione.

    J.

  • 75. Data: 2022-08-08 19:51:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-08 o 17:13, Tomasz pisze:
    > Liwiusz w

    > I... zobowiązanemu odmówi, bo mimo, że się wywiązał, to agent dał ciała?
    > Daruj już sobie IDIOTO

    Odmówi, skoro nie doszło do zawarcia umowy.

    > Zobowiązany ustawą IDIOTO.

    Ustawa nakłada obowiązek zawarcia umowy, a nie opłaty składki.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2022-08-11 00:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > A czy nie należy tego po prostu rozpatrywać jako oczywistej
    > pomyłki i wtedy wskazaniem na właściwą stronę umowym, będzie kto
    > tę polisę opłacił? Skoro nikt niczego nie podpisywał, szczególnie
    > jako denat, to jest to wyłącznie błąd i nie powinien mieć wpływu
    > na ważność polisy. Tym bardziej, że osoba zainteresowana zapewne
    > miała intencje wykupienia tej polisy, więc klarownie da się
    > wskazać kto tę polisę zawarł.

    Zdroworozsadkowo dokładnie tak bym myslał.
    Ale zanim napisze do TU, chciałem miec potwierdzenie.

  • 77. Data: 2022-08-11 01:53:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-10, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Zdroworozsadkowo dokładnie tak bym myslał.
    > Ale zanim napisze do TU, chciałem miec potwierdzenie.

    No mi się nadal tak wydaje, ale co poniektórzy uprawiają dzikie tańce w
    okół kwestii niewazności. MZ problem mógłby jedynie zastnieć gdyby
    bezpośrednio zainteresowana (bo juz nie TU) wypieła się na tę umowę, co
    przeciez nie nastąpi. Prawnikiem nie jestem, ale zawsze mi się wydawało,
    że czynność prawna jest tym czym faktycznie jest, a nie w jakie je
    piórka ktoś przystroi. No ale może są tu jakieś specyficzne wymogi.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2022-08-11 08:14:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-11 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Zdroworozsadkowo dokładnie tak bym myslał.
    > Ale zanim napisze do TU, chciałem miec potwierdzenie.

    Oczywista pomyłka to może być, jeśli zamiast Bogdan w imieniu będzie Bodan.

    Natomiast nie ma nic oczywistego w tym, że jak umowa została wystawiona
    na Jana Kowalskiego, to "oczywistym jest", że umowę zawiera Karol Nowak.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2022-08-11 08:15:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > co
    > przeciez nie nastąpi

    Nastąpi, jeśli byłaby szkoda. Teraz nikomu się nie chce w tym babrać.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2022-08-11 11:14:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nastąpi, jeśli byłaby szkoda. Teraz nikomu się nie chce w tym babrać.

    Tego się nie powinno faktycznie tak zostawić, bo TU to pewnie spróbuje
    wykorzystać, jeśli zajdzie potrzeba użycia polisy i weź się z nimi
    procesuj i marnuj czas i pieniądze. Nadal MZ jest to zwykły błąd,
    przeoczenie - nieskorygowanie nazwiska, bo od wielu lat takie było i
    ktoś mechanicznie odnowił polisę na to co było wcześniej. Oczywisty błąd
    to nie musi być wyłącznie jakaś literówka.

    --
    Marcin