  • 1. Data: 2022-08-01 12:59:59
    Temat: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W styczniu nastąpiła smierc członka rodziny.
    Samochód przejęła zona (na razie brak formalnego załatwienia sprawy
    spadku)

    W lipcu skonczyło się OC.
    Niestety wykupując ubezpieczenie, z rozpedu polisa została wystawiona
    na zmarłego meza.
    Polisa trwa tydzien.

    Jak odkrecic sprawe zeby z jednej strony wystawić prawidłowa polise, z
    drugiej uniknac kary z ufg za brak polisy przez te kilka dni?

  • 2. Data: 2022-08-01 13:06:47
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 01 Aug 2022 10:59:59 GMT, Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Jak odkrecic sprawe zeby z jednej strony wystawić prawidłowa polise, z
    > drugiej uniknac kary z ufg za brak polisy przez te kilka dni?

    Nie wiem czy w ogole jest problem - na razie auto ubezpieczenie ma.

    Pytanie tylko, co teraz - poczekac na formalny podzial spadku,
    odczekac chwile i pismo napisac o przejeciu polisy, poczekac do
    lutego, to sie bedzie mozna w dacie pomylic :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-08-01 13:38:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-01 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Jak odkrecic sprawe zeby z jednej strony wystawić prawidłowa polise, z
    > drugiej uniknac kary z ufg za brak polisy przez te kilka dni?

    Spytaj się tego agenta, który polisę wystawił, zakłady ubezpieczeń mają
    swoje wewnętrzne procedury jak takie dane zmienić, więc będzie wiedział
    (albo się dowie, jak to zrobić).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2022-08-01 15:15:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 1 sierpnia 2022 o 13:00:01 UTC+2 Budzik napisał(a):
    .

    > Jak odkrecic sprawe zeby z jednej strony wystawić prawidłowa polise, z
    > drugiej uniknac kary z ufg za brak polisy przez te kilka dni?
    A co ubezpieczycielem odpowiedział? Bo zakładam że pytaliscie go.

  • 5. Data: 2022-08-01 15:52:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 12:59, Budzik pisze:

    > Jak odkrecic sprawe zeby z jednej strony wystawić prawidłowa polise, z
    > drugiej uniknac kary z ufg za brak polisy przez te kilka dni?

    Nie odkręcał bym. W Polsce ubezpieczenie OC dotyczy samochodu, nie zaś
    jego właściciela w praktyce. W razie problemu i tak właściciel pojazdu
    nie może dostać odszkodowania. Co za różnica, kto jest wpisany w polisę?
    Jak dopełnią formalności z przepisaniem samochodu, to wówczas należy
    udać się do ubezpieczyciela i sprostować.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-08-01 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Spytaj się tego agenta, który polisę wystawił, zakłady ubezpieczeń
    > mają swoje wewnętrzne procedury jak takie dane zmienić, więc
    > będzie wiedział (albo się dowie, jak to zrobić).

    No własnie twierdzi ze sie nie da i ze trzeba nowa polise a ta
    anulowac.
    Tylko ze wtedy zrobi sie kilku dniowa przerwa w ciagłosci OC.

  • 7. Data: 2022-08-01 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > zaś jego właściciela w praktyce. W razie problemu i tak właściciel
    > pojazdu nie może dostać odszkodowania. Co za różnica, kto jest

    No tak, ale polisa wystawiona na zmarłego jest wazna?
    Jak dojdzie do jakiegos wypadku to nikt sie nie przyczepi ze OC na
    zmarłego wystawione juz po jego smierci?

    > Jak dopełnią formalności z przepisaniem
    > samochodu, to wówczas należy udać się do ubezpieczyciela i
    > sprostować.

    Ten samochod to jednya rzecz która została po zmarłym wiec chyba nawet
    nie chcieli tego załatwiac formalnie.
    A moze załatwili sprzedaz jeszcze przed smiercią tylko potem nikt nie
    przerejstrował? Tego jeszcze nie wiem. Szukam umowy w dokumentach.
    Na razie ogarniam temat ubezpieczenia zeby w razie "w" nie okazało się
    ze jezdzi bez waznej polisy.

    Załózmy ze umowa sprzedazy sie znajdzie - czy to coś zmienia?

  • 9. Data: 2022-08-01 23:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A co ubezpieczycielem odpowiedział? Bo zakładam że pytaliscie go.

    Agent taki co wiele ubezpieczalni obsługuje twierdzi ze sie nie da.
    Ze trzeba anulowac polise i wykupic nowa, tylko ze wtedy zrobi się
    kilka dni przerwy w ciałosci OC.

  • 8. Data: 2022-08-01 23:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Nie wiem czy w ogole jest problem - na razie auto ubezpieczenie
    > ma.

    Ja tez nie wiem czy taka polisa jest wazna.
    Nie chcielibysmy sie dowiedziec ze jednak nie jest w momencie kiedy
    bedzie jakas szkoda.

  • 10. Data: 2022-08-02 00:16:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 23:59, Budzik pisze:
    > No tak, ale polisa wystawiona na zmarłego jest wazna?
    > Jak dojdzie do jakiegos wypadku to nikt sie nie przyczepi ze OC na
    > zmarłego wystawione juz po jego smierci?

    Polisa jest na samochód. To, ze w niej się wpisuje właściciela, to inna
    sprawa.

    --
    Robert Tomasik