  • 81. Data: 2022-08-11 11:24:26
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tego się nie powinno faktycznie tak zostawić, bo TU to pewnie spróbuje
    > wykorzystać, jeśli zajdzie potrzeba użycia polisy i weź się z nimi
    > procesuj i marnuj czas i pieniądze. Nadal MZ jest to zwykły błąd,
    > przeoczenie - nieskorygowanie nazwiska, bo od wielu lat takie było i
    > ktoś mechanicznie odnowił polisę na to co było wcześniej. Oczywisty błąd
    > to nie musi być wyłącznie jakaś literówka.

    Mechanicznie, to mogło być automatyczne przedłużenie na kolejny rok.

    Tutaj mamy podane zupełnie inne (nawet nieistniejące) strony umowy.

    Zawarcie umowy to wyrażenie stosownego oświadczenia woli, do którego
    tutaj z oczywistych powodów nie doszło, choćby dlatego, że rzekomo
    zawierający umowę w żaden sposób nie zapoznał się z jej treścią. I to
    może być drugi (po nieistnieniu strony umowy) powód jej wadliwości.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2022-08-11 12:22:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > zawierający umowę w żaden sposób nie zapoznał się z jej treścią. I to
    > może być drugi (po nieistnieniu strony umowy) powód jej wadliwości.

    "W lipcu skonczyło się OC.
    Niestety wykupując ubezpieczenie, z rozpedu polisa została wystawiona
    na zmarłego meza."

    Z rozpędu brzmi jak mimowolnie, czyli w wyniku błęedu. Może Budzik
    dopowie. A brak zapoznania się z treścią umowy nie jest powodem jej
    nieważności, chyba, że uniemożliwiono zapoznanie się z jej treścią.

    --
    Marcin

  • 83. Data: 2022-08-11 12:32:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "W lipcu skonczyło się OC.
    > Niestety wykupując ubezpieczenie, z rozpedu polisa została wystawiona
    > na zmarłego meza."
    >
    > Z rozpędu brzmi jak mimowolnie, czyli w wyniku błęedu. Może Budzik

    Ale ten błąd ma swoje konsekwencje, w końcu dlatego właśnie jest błędem,
    a nie nieistotnym szczegółem.

    > dopowie. A brak zapoznania się z treścią umowy nie jest powodem jej
    > nieważności, chyba, że uniemożliwiono zapoznanie się z jej treścią.

    Z definicji nie można złożyć oświadczenia woli, którego treści się nie zna.

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2022-08-12 01:32:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale ten błąd ma swoje konsekwencje, w końcu dlatego właśnie jest błędem,
    > a nie nieistotnym szczegółem.

    Pytanie, czy doszło do skutecznego oświadczenia woli, bo jesli
    doszło i można bezspornie wskazać kto tę wolę oswiaczył i jakiej
    czynności to dotyczy, to jakie ma znaczenie, że jest tam błąd, będący
    klarownie pomyłką? A oswiadczyć wole mozna w końcu i ustnie.

    > Z definicji nie można złożyć oświadczenia woli, którego treści się nie zna.

    Nie widzę jak skutecznie moznaby przyjąć, że z tego powodu umowa nie
    jest zawarta. Prawie nikt nie czyta umów, a nie słyszy się, żeby sądy
    stwierdzały, że unieważnia to np. umowę k-s. Jesli by tak było,
    wystarczyłoby powiedziec, owszem, podpisałem, ale nie czytałem tresci
    umowy.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2022-08-12 12:00:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > stwierdzały, że unieważnia to np. umowę k-s. Jesli by tak było,
    > wystarczyłoby powiedziec, owszem, podpisałem, ale nie czytałem tresci

    Sądy wówczas mówią, że dowody i doświadczenie życiowe świadczy o tym, że
    podpisujący się z umową zapoznał, a nie, że: nie zapoznał się, ale mimo
    to umowa została zawarta.

    Jeśli natomiast faktycznie są dowody na to, że nie zapoznał się, to
    umowa nie zostaje uznana za zawartą, co ma zwykle miejsce w różnego
    rodzaju oszustwach, "podsunięciach" papiery do podpisania (ktoś myślał,
    że podpisuje zlecenie przelewu, a podpisał coś innego) itp. itd.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2022-08-18 13:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

> [...]
    > dopowie. A brak zapoznania się z treścią umowy nie jest powodem
    > jej nieważności, chyba, że uniemożliwiono zapoznanie się z jej

    Z rozpedu czyli zadzwonił agent który pilnuje rodzinie takie rzeczy ale
    który o smierci nie wiedział.
    Powiedział jaka cena polisy etc, przysłał ja na maila i tam sobie
    lezała.
    W miedzyczasie polisa została opłacona, a potem do rodziny dotarło ze
    została wystawiona na dane zmarłego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 87. Data: 2022-08-18 16:19:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 18 Aug 2022 11:00:00 GMT, Budzik wrote:
> [...]
    > lezała.
    > W miedzyczasie polisa została opłacona, a potem do rodziny dotarło ze

    Powiem tak - agent nie musial nic robic, niewypowiedziana polisa
    przedluza sie automatycznie (uwaga na wyjatki), i trudno tu cos mowic
    o błędzie.

    No ale agent jednak zadzwonil, dowiedział sie o smierci, i zadziałał
    jak zadziałał.

    A moze i dobrze zadziałał - składka wplynie, a jak będzie wypadek i
    odszkodowanie, to mozna nie wypłacic :-)

    J.

  • 88. Data: 2022-08-18 18:01:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 18 sierpnia 2022 o 16:19:34 UTC+2 J.F napisał(a):
    .
    > Powiem tak - agent nie musial nic robic, niewypowiedziana polisa
    > przedluza sie automatycznie (uwaga na wyjatki), i trudno tu cos mowic
    > o błędzie.

    Przedłużona polisa automatycznie brak prowizji dla agenta
    Nowa polisa- prowizja

  • 89. Data: 2022-08-27 16:15:17
    Od: Sebastian Dziarmaga-Działyński <s...@g...com>

    czwartek, 18 sierpnia 2022 o 18:01:18 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Przedłużona polisa automatycznie brak prowizji dla agenta
    > Nowa polisa- prowizja

    I to jest chore - wystarczyłoby zmienić system, aby prowizję za automatycznie
    przedłużoną umowę dostał ponownie ten agent, który "załatwił" podpisanie pierwotnej,
    przedłużanej właśnie umowy. Może trochę ucięłyby się natrętne telefony co rok - a i
    ubezpieczalnie by zyskały - czasem przedłużenie łączy się z jakimś specjalnym rabatem
    od agenta - i koniec końców TU zarabia mniej niż zarobiłoby na automatycznie
    przedłużonej, drogiej polisie, pomimo wypłacenia kolejnej za nią prowizji.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 90. Data: 2022-09-01 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Dziarmaga-Działyński s...@g...com ...

> [...]
    > rabatem od agenta - i koniec końców TU zarabia mniej niż
    > zarobiłoby na automatycznie przedłużonej, drogiej polisie, pomimo

    Z tego co wiem, to za automatyczne przełuzone umowy rowniez maja
    prowizje. to sa tak jakby ich klienci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,