  • 61. Data: 2022-08-04 16:56:10
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-04 o 16:16, Tomasz pisze:
    > Art. 10. 1. Obowiązek ubezpieczenia uważa się za spełniony, jeżeli została
    > zawarta umowa ubezpieczenia

    I tu jest klu - umowa nie została zawarta, ponieważ strona umowy nie ma
    zdolności do czynności prawnych.

    (daruj sobie niemerytoryczne przytyki).

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2022-08-04 19:50:03
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > I tu jest klu

    Klu to jest, jeżeli podażymy dalej...

    A dalej jest to co wyciąłęś być raczył cieciu od pożyczek:

    "osoba obciążona tym obowiązkiem"

    Zapewne potrafisz udowodnić, że po śmierci właściciela/współwłaściciela
    pojazdu, pozostali potencjalni spadkobiercy zostają zwolnienie z obowiązku
    ubezpieczenia OC tego pojazdu do czasu rozdziału spadku...

    Oboje wiemy, że tak nie jest, ale ty nigdy nie miałeś cojones (se poszukaj
    pipo co to znaczy).

    --
    Tomasz

  • 63. Data: 2022-08-05 06:40:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-04 o 19:50, Tomasz pisze:
    > Liwiusz w

    > Klu to jest, jeżeli podażymy dalej...
    >
    > A dalej jest to co wyciąłęś być raczył cieciu od pożyczek:

    Bo jest nie na temat.

> [...]
    > pojazdu, pozostali potencjalni spadkobiercy zostają zwolnienie z obowiązku
    > ubezpieczenia OC tego pojazdu do czasu rozdziału spadku...

    Bez związku z tematem, skoro żaden z nich takiej umowy nie zawarł.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2022-08-05 11:13:23
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > Bo jest nie na temat.

    Taaa....

    > Bez związku z tematem, skoro żaden z nich takiej umowy nie zawarł.

    Nie takie pytanie zadałem, ale skoro już, to kolejne:

    To kto zapłacił -- nieboszczyk? Czy może żona?

    --
    Tomasz

  • 65. Data: 2022-08-05 11:16:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-05 o 11:13, Tomasz pisze:

    > Nie takie pytanie zadałem, ale skoro już, to kolejne:
    >
    > To kto zapłacił -- nieboszczyk? Czy może żona?

    Kto zapłacił jest w tej sytuacji nieistotne, skoro do zawarcia umowy nie
    doszło.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2022-08-05 11:36:09
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > Kto zapłacił jest w tej sytuacji nieistotne, skoro do zawarcia umowy nie
    > doszło.

    Ty jesteś głupszy niż ustawa przewiduje -- zobowiązanym do zawarcia umowy
    jest spadkobierca (jeden z nich), poszedł, zawarł i zapłacił, a to, że
    wpisano w polisie dane zmarłego, nie oznacza, że umowa nie została zawarta

    --
    Tomasz

  • 67. Data: 2022-08-05 11:41:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-05 o 11:36, Tomasz pisze:
> [...]
    > jest spadkobierca (jeden z nich), poszedł, zawarł i zapłacił, a to, że
    > wpisano w polisie dane zmarłego, nie oznacza, że umowa nie została zawarta

    To, że stroną umowy jest nie ten, kto umowę podpisał, to bardzo istotny
    szczegół (już pomijając fakt, że tej umowy nikt nawet nie podpisywał
    fizycznie). I jestem pewien, że w razie szkody ubezpieczyciel weźmie ten
    fakt pod uwagę i dostrzeże wadę prawną umowy.

    I w drugą stronę też - ten, kto zapłacił składkę, może żądać zwrotu na
    podstawie bezpodstawnego wzbogacenia.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2022-08-05 16:11:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 19:50:03 +0200, Tomasz wrote:
> [...]

    > ubezpieczenia OC tego pojazdu do czasu rozdziału spadku...

    > Oboje wiemy, że tak nie jest, ale ty nigdy nie miałeś cojones (se poszukaj

    Ale tu nie chodzi o to, czy sa zwolnieni z obowiązku, tylko czy
    mogą go spełnić ... chciałoby sie napisac "fałszywą polisą".
    A co najmniej wadliwą.

    Gwoli scislosci, to
    Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć
    umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC

    Posiadacz. Nie to samo co wlasciciel. Jak żona kluczyki to auta ma,
    to chyba sa podstawy nazwac ją posiadaczem.

    Zona obowiazek spełniła? Z tego co piszesz, to niby tak, bo umowe z
    agentem zawarła. Tylko ze na papierze tego nie ma, bo na papierze jest
    zmarly mąż :-)

    O to akurat nikt sie u nas czepial nie bedzie, bo skoro polisa na
    pojazd jest, to wiecej nie trzeba ... ale jakby sie jakis formalista
    trafil?

    Pozostaje ci jeszcze art 6 i 10.

    Pytanie bardziej istotne - czy denat może zawierac umowy, a jesli nie,
    to co z tego wynika :-)
    Jakies tam fałszowanie podpisu moze sie jeszcze pojawic.

    Tylko ... polisa sie przedłuza automatycznie. Nie trzeba bylo nic
    fałszowac.

    Ja sie natomiast chetnie dowiem, kiedy spadkobiercy stają sie
    włascicielami/posiadaczami pojazdu. No i zaczyna na nich ciazyc
    obowiazek.
    Dla utrudnienia niech bedzie, ze małżonka nie ma, a pojazd stoi
    zamkniety w garażu ... choc czemu nie na ulicy ... a kluczyki
    sa w mieszkaniu zmarlego wlasciciela i czekają na lepsze czasy.

    J.

  • 69. Data: 2022-08-06 11:44:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-05 o 16:11, J.F pisze:
    > Tylko ... polisa sie przedłuza automatycznie. Nie trzeba bylo nic
    > fałszowac.

    Akurat w przypadku śmierci właściciela polisa nie przedłuża się
    automatycznie.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2022-08-08 15:51:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Aug 2022 19:53:43 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Ale może być połowę tańsza.

    Niby tak, ale czy bedzie ? :-)

    > To można zrobić jednodniowe polisy przykładowo.

    I biura czynne 24/7 ...

    > Sądzisz, że OC od tego zależy? No przecież nie wiadomo, czy swoim
    > popsujesz mercedesa, czy rower.

    Teraz jakos zalezy ..

    J.