  • 91. Data: 2022-09-01 17:59:51
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Powiem tak - agent nie musial nic robic, niewypowiedziana polisa
    > przedluza sie automatycznie (uwaga na wyjatki), i trudno tu cos
    > mowic o błędzie.
    >
    > No ale agent jednak zadzwonil, dowiedział sie o smierci, i
    > zadziałał jak zadziałał.

    Niczego sie w momencie zawierania nowej polisy nie dowiedział.

    > A moze i dobrze zadziałał - składka wplynie, a jak będzie wypadek
    > i odszkodowanie, to mozna nie wypłacic :-)

    Nie posadzam go o takie podejscie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 92. Data: 2022-09-01 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Przedłużona polisa automatycznie brak prowizji dla agenta
    > Nowa polisa- prowizja

    Z tego co wiem to nie jest to prawda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 93. Data: 2022-09-02 10:09:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-09-01 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Z tego co wiem to nie jest to prawda.

    Zależy od ubezpieczyciela. Już pomijając fakt, że prowizja od OC w PZU
    dla agenta z trudnością pokryje nawet koszt wydruku polisy (jest rzędu
    2%, podczas gdy standardem przy innych ubezpieczeniach jest 20%), a przy
    automatycznym przedłużeniu nie ma jej wcale.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2022-09-02 20:36:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 1 września 2022 o 17:59:54 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Z tego co wiem to nie jest to prawda.

    Zależy od TU
    Ale generalnie w większości przypadków lepsza kasa jest za nową polise(bonus za
    nowego klienta itp) niz za przedłużenie automatyczne( tu w większości przypadków
    prowizja bliska zera) starej.
    Często bywa tak że TU wysyła klientowi ofertę przedluzenia(klient nic nie musi robić
    oprócz przelewu w określonym terminie) na taką kwotę że gdy ten sam klient trafi do
    agenta i ten mu robi swoją kalkulacje przedłużenia to wychodzi drożej. Taki
    kanibalizm.

  • 95. Data: 2022-10-22 14:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

> [...]
    > (jest rzędu 2%, podczas gdy standardem przy innych ubezpieczeniach
    > jest 20%), a przy automatycznym przedłużeniu nie ma jej wcale.

    Zawsze pytam agenta czy robimy przedłuzenie przez niego czy mam opłacic
    to co przyszło.
    I on mowi ze to bez znaczenia (o ile oczywiscie kwota pasuje) bo to
    jest jego portfolio klientów.
    Ale fakt ze w PZU nigdy nie znajdujemy konkurencyjnej oferty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 96. Data: 2022-10-23 14:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > określonym terminie) na taką kwotę że gdy ten sam klient trafi do
    > agenta i ten mu robi swoją kalkulacje przedłużenia to wychodzi

    Z tego wychodzi ze agentom własciwie powinno sie opłacac zonglować
    polisami o podobnych parametrach i co roku zmieniac TU.
    Mimo to w sumie rybka czy zapłace firmie x czy y jezeli kalkulacja jest
    podobna.
    A jednak z jakiegos powodu tak nie robią.
    Musze podpytać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 97. Data: 2022-10-24 08:22:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-10-23 o 14:59, Budzik pisze:

> [...]
    > podobna.
    > A jednak z jakiegos powodu tak nie robią.

    Powodów może być kilka.
    Po pierwsze, agent może być tym, który reprezentuje tylko jeden zakład
    ubezpieczeń.
    Po drugie - dotychczasową ofertę możesz mieć nadal najlepszą.
    Po trzecie - wyszukanie nowych ofert trwa, jakbyś chciał się porządnie
    przyłożyć, to na pewno ponad godzinę, jeśli szybko, po łebkach tylko u
    kilku ubezpieczycieli, to z pół godziny. Często szkoda czasu, bo
    prowizje za ubezpieczenia, zwłaszcza za samo OC, są zwykle zadziwiająco
    niskie.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2022-11-27 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Powodów może być kilka.
    > Po pierwsze, agent może być tym, który reprezentuje tylko jeden
    > zakład ubezpieczeń.

    A te wszystkie muki itp? Porównuja iles roznych towarzystw.
    Ja tez korzystam z usług takiego który wyszukuje przynajmniej z kilku.

    > Po drugie - dotychczasową ofertę możesz mieć nadal najlepszą.

    Nie wierze w to ze w podobnej cenie nie ma 2-3.
    Jak wyszukuje sam to przewaznie tak własnie jest.

> [...]
    > łebkach tylko u kilku ubezpieczycieli, to z pół godziny. Często
    > szkoda czasu, bo prowizje za ubezpieczenia, zwłaszcza za samo OC,

    Hmm, czyli nie opłaca im sie robić tego co robią na codzien?
    To byłoby rzeczywiście dziwne.
    BTW przewaznie robie OC + AC

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 99. Data: 2022-11-27 19:07:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-11-27 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > A te wszystkie muki itp? Porównuja iles roznych towarzystw.

    Istnienie "muk" nie przeczy istnieniu agentów, którzy reprezentują tylko
    jedno towarzystwo.

    > Nie wierze w to ze w podobnej cenie nie ma 2-3.
    > Jak wyszukuje sam to przewaznie tak własnie jest.

    Jak sam napisałeś - przeważnie, czyli może tak nie być.

    > Hmm, czyli nie opłaca im sie robić tego co robią na codzien?
    > To byłoby rzeczywiście dziwne.
    > BTW przewaznie robie OC + AC

    Na co dzień wolą pewnie zarabiać na ubezpieczeniu, ze sprzedaży którego
    mają 300zł, a nie 10zł.

    --
    Liwiusz