  • 21. Data: 2021-04-04 14:42:15
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale czemu proboszcz? Moze rada parafialna. Albo ksiądz odprawiający
    > akurat tę mszę. Co do zasady proboszcza może nie być w parafii, bo
    > pojechał do sklepu.

    No temu, że najpoważniejsi ludzie z władz tego kraju poszli się ugadać z
    najpoważniejszymi ludzmi z kościoła i tak się dżentelmeńsko umówiły, że
    policja im pomagać nie będzie tylko proboszcze sami sprawę ogarną.

    > No i w tym problem. Po za tym co da liczenie, jak ludzie się pod
    > ołtarzem zbiorą? Jeszcze by trzeba pilnować, by sie do siebie nie zbliżali.

    Ty. A może odpowiesz jaki sens był w zamykaniu lasów i dlaczego wtedy
    kulsony nie krzyczały w nieboglosy, tylko łapali ludzi po lasach i
    wysyłały wnioski do sanepidu o rzekomym sprowadzaniu zagrożenia wielkich
    rozmiarów w związku z epidemią? Wtedy brak rozsądku wam nie przeszkadzał
    i "kulson nie był od myślenia"? No to teraz nie dyskutowac tylko
    analogicznie księdza dobrodzieja szarpać - na myślenie im się akurat
    teraz tchórze zebrało;)
    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-04-04 16:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Restrykcje obowiązują, tylko trochę ciężko za ich naruszenie karać
    > dyrektora. Pewnie jakiegoś kierownika zmiany, choć znowu jest
    > problem, jak to stwierdzić.

    Własciciel nie odpowiada za firme?
    A co grozi kierownikowi zmiany?
    I dlaczego w TV słyszałem ze polityxcy mowili ze za łamanie obostrzen
    firmom beda zabierane dotacje antycovidowe które dostali?

    > Nie można nieumyślnie naruszyć tego przepisu, bo ustawa wymaga
    > umyślności.

    A nie wymaga starannosci etc?
    Wystarczy olewac?

    > Widzisz. Rzuć okiem na początek kodeksu karnego.

    Sanepid nakłada kary na postawie kodeksu karnego?

    Ale jaja.
    Czyli jak przyjda do mojej firmy to moge powiedziec ze nic nie wiem o
    obostrzeniach?
    Dzieki temu nie bedzie mnie mozna posądzic o umyslnosc.
    Nastepnym razem jak przyjda to powiem ze przeciez nie jestem w stanie
    pilnowac ilosci wchodzacych bo z miejsca gdzie mam biurko to nie widze
    ile osób wchodzi. I znow mam spokój.

    Dziekuje za wyjasnienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 23. Data: 2021-04-04 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pod warunkiem, że musisz tego sam zrobić od początku do końca :-)

    A ktos narzuca ustawa ze trzeba to robic samemu?
    No to musze prosić o ustawe.
    Ogolnie jako były ministrant otwieram szeroko oczy na sugestie ze
    ksiadz musi coś zrobić sam...

    > Ooo! Nie spotkałem się. Znam jeden sklep meblowy, gdzie
    > wykorzystywano coś na wzór górniczej "marki", ale to był meblowy o
    > tak dużej powierzchni i małym zainteresowaniu, że to było po
    > prostu komiczne, jak sprzedawca domagał się zabrania ze sobą tej
    > marki.

    Serio? W marcu, jak rozpoczeła się pandemia to nie stałes w kolejce
    przy roznych lidlach czy biedronkach? Bo ja stałem a robiłem zakupy dla
    bodaj 5 rodzin wiec zwłaszcza przed swietami wstawałem wczesniej zeby
    zrobic zakupy o 5 zanim kolejka sie powiekszyła.
    Przez cały okres pandemii w wielu małych sklepach czy aptekach jest
    napisane ze w srodku maks 2 osoby i ludzie stoja w kolejkach.
    Od paru dni zauwazyłem ze wrociły kolejki przed lidlami.
    Robert, gdzie ty zyjesz?

    > Widzi zapewne. Ma porzycić ołtarz i przestawiać wiernych?

    On ma przed twarza takie cos co sie nazywa mikrofonem.
    Jeżeli nie dopilnował na etapie wchodzenia to niech poprosi przed
    rozpoczeciem mszy.

    > Co ma legitymowanie wspólnego z ilością wiernych?

    ;-D
    Wybacz, ale albo dojdziesz sam albo oczy pozostana zamkniete.

    > Też tak uważam.

    Szkoda ze nie odpowiedziałes dlaczego ksiadz lepszy od własciciela
    siłowni...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 24. Data: 2021-04-04 17:49:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pewnie podobny jak właściciel gruntu, gdy sąsiad zetnie mu drzewo.
    Wiesz może, kto z tych dwóch płaci karę środowiskową (liczoną od każdego centymetra
    obwodu pnia)?

    -----

  • 25. Data: 2021-04-04 20:10:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 13:27, A. Filip pisze:

    > Zamknąć zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi?
    > AFAIR na Syberii był przypadek w ostatnich latach pożaru przy
    > zamkniętych wyjściach przeciwpożarowych. *Bardzo zabójczego* pożaru.

    Obejrzyj sobie odcinek kabaretu o drzwiach wejściowo-wyjściowych. Potem
    zadaj sobie pytanie do czego służą drzwi ewakuacyjne i dalej powinieneś
    się już domyślić. Jak dalej będziesz miał problemy to szukaj pod hasłem
    "dzwignia antypaniczna".

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2021-04-04 20:23:13
    Od: rAzor <h...@h...pl>

    Budzik pisze:

    > Własciciel nie odpowiada za firme?
    W tej firmie jest trzech właścicieli, wskażesz który odpowiada ?!?
    > Dziekuje za wyjasnienie.
    Prosze

    Azor

  • 27. Data: 2021-04-04 21:38:05
    Od: Kviat

    > Widzi zapewne. Ma porzycić ołtarz i przestawiać wiernych?

    Tak. Tak właśnie ma zrobić. W czym problem?
    I wyprosić nadmiar, skoro prawo tego od niego wymaga.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 28. Data: 2021-04-04 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik rAzor h...@h...pl ...

    > W tej firmie jest trzech właścicieli, wskażesz który odpowiada ?!?
    > Prosze

    A który odpowiada np za błedy w VAT?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 29. Data: 2021-04-04 22:27:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 21:38, Kviat pisze:

    > Tak. Tak właśnie ma zrobić. W czym problem?
    > I wyprosić nadmiar, skoro prawo tego od niego wymaga.

    Tak gwoli ścislości to tak samo wymaga jak od przedsiębiorców zamykania
    restauracji. Tylko idzie o to, że kulosny sobie wybierają kiedy wykonują
    rozkazy a kiedy zaczynają samodzielnie myśleć. I pół biedy (a może nawet
    chwała im za to) jakby dzielili to po linii rodzaju zdarzeń, co jest
    zdrowym i koniecznym objawem rozsądku. Ale oni dzielą po "sprawcach".

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-04-05 00:06:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > AFAIR na Syberii był przypadek w ostatnich latach pożaru przy
    > zamkniętych wyjściach przeciwpożarowych. *Bardzo zabójczego* pożaru.

    Ja sądzę, ze tu o coś innego chodzi. To już nie te czasuy, jak w latach
    70-80, gdy jak się z 10 minut prezed mszą nie przyszło, to nie tylko nie
    było gdzie usiąść, ale i stanąć wewnątrz kościoła. teraz kościoły są
    pustawe.

    Wyobraź sobie, że ksiądz stoi i odlicza tych wiernych i nagle nie może
    wpuścić "babci", która dwie godziny się szykowała i przyszła na mszę?
    Byłoby milion powodów, że ona jednak może itd. Skończyłoby się to tym,
    że ludzie by przychodzili godzinę wcześniej i przesiadywali.

    Po za tym teraz jeszcze przyszło mi do głowy, że o ile sklep jest
    miejscem publicznym, a sposób działalności określają ustawy, to w
    wypadku kościoła mam już wątpliwości.

    --
    Robert Tomasik