  • 11. Data: 2021-04-04 11:41:45
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiadomo, czy są nielegalne. Bedzie wiadomo za kilka miesięcy, gdy
    > sąd zajmie stanowisko.

    No - to trzeba księdza dobrodzieja wylegitymować, jak będzie pyskował to
    wywieźć za miasto, notatkę do sanepidu wysłać. W końcu kulson przecież
    nie jest od myślenia - prawda?

    > Po za tym, jaki wpływ ma proboszcz na to, ile
    > osób wlezie do kościoła?

    Z grubsza taki sam jak własciciel supermarketu vczy czaszkowski w
    kwestii ile osób weejdzie do autobusa. No ale przecież kulson od
    myślenia nie jest tylko od jebania mandatami albo pałą. Tylko mu rura
    zmiękła jak na księdza trafia;)

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-04-04 12:48:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Czepianie się księdza o ilość wiernych w kościele ma podobny charakter.
    > Dokąd ludzie sami z siebie nie zrozumieją, że trzeba dystans zachowywać
    > i nie włazić bez istotnego powodu w tłum, to żadne nakazy, zakazy, czy

    Bez przesady. Niech się wysili i liczy ilu wpuścił. Żaden problem o ile
    się tylko chce. U mnie tak robią z kazdym jednym budynkiem w tym
    przeróżnych wielokondygnacyjnych sklepam. Fakt, że jest do tego
    infrastruktura, ale też kościół to zwykle pojedynczy budek gdzie można
    bez problemu zamknąć wszystkie wejścia poza jednym i ustawić na tym
    wejściu jakiegoś ciecia.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2021-04-04 12:56:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 12:48, Marcin Debowski pisze:
    > Bez przesady. Niech się wysili i liczy ilu wpuścił.

    Ale czemu proboszcz? Moze rada parafialna. Albo ksiądz odprawiający
    akurat tę mszę. Co do zasady proboszcza może nie być w parafii, bo
    pojechał do sklepu.

    > Żaden problem o ile się tylko chce.

    No i w tym problem. Po za tym co da liczenie, jak ludzie się pod
    ołtarzem zbiorą? Jeszcze by trzeba pilnować, by sie do siebie nie zbliżali.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-04-04 13:27:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > infrastruktura, ale też kościół to zwykle pojedynczy budek gdzie można
    > bez problemu zamknąć wszystkie wejścia poza jednym i ustawić na tym

    Zamknąć zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi?
    AFAIR na Syberii był przypadek w ostatnich latach pożaru przy
    zamkniętych wyjściach przeciwpożarowych. *Bardzo zabójczego* pożaru.

    Żeby nie było: W kościołach na tych mszach na których jest "pełno"
    (AFAIK w tygodniu są pustki) da się, choć w praktyce to banalnie proste
    najczęściej nie będzie. Jak się szuka wykrętów/rozgrzeszeń zamiast
    rozwiązań to na pewno się "nie da".

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2021-04-04 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Te mandaty w tej "śmiesznej" wysokości mają jakikolwiek sens
    > (epidemiologiczny) jeśli są nastawione na to żeby proboszczowie
    > zapłacili bez użerania się a przy kolejnych przekroczeniach
    > były już kary za *świadomą* recydywę. Mandaty tej wysokości za
    > recydywę to byłby IMHO *całkowicie bezdyskusyjny* skandal.
    >
    > "fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me"

    Zacznijmy od tego, ze swiadoma recydywa to opis działania 90%
    kosciołów.
    A zdanie które zacytowałem, ze proboszcz nie ma wpływu na ilosc osób w
    kosciele tylko wyostrzaja te optykę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 16. Data: 2021-04-04 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale taka jest prawda. Motorniczy w tramwaju, to jak stoi na łuku,
    > to nawet tego dalszego wagonu nie widzi. Kierowca autobusu
    > komunikacji miejskiej nie może przecież liczyć pasażerów. Co
    > więcej, gdy patrol wsiada, to jak ma policzyć, które osoby w
    > autobusie są nadmiarowe? Bo powiedzmy może siedzieć 10, a siedzi
    > 15. Które 5 ukarać? Te limity są niedorzeczne w samym swoim
    > założeniu, bo nie da się tego egzekwować po prostu.

    Wszystko sie da zorganizowac.
    W sklepach kasjerka tez nie widzi ile osób wchodzi a jednak w
    poczatkowym okresie pilnowano ilosci i teraz znów to wraca.

    "Podoba mi sie" twoj punkt widzenia ("którego z pasazerów ukarac") ale
    przeciez chodzi o to zeby wiekszej ilosci nie wpuscic. Wtedy nie trzeba
    nikogo karac. A jak juz ktos chciałby być bardzo praworzadny to
    przeciez odpowiedzialnym za pilnowanie ilosci jest przewoznik wiec ...

    Przy czym przypilnowanie ilosci wiernych w kosciele wydaje sie odrobine
    łatwiejsze niz przypilnowanie w tramwaju.
    Pomijam juz fakt ze tutaj nie chodzi o przekroczenie o 10% tylko np o
    300%.
    Chcesz mi wmówic ze ksiadz prowadzacy msze tego nie widzi ze koscioł
    pełny i ludzie siedza jeden obok drugiego?

> [...]
    > żadne nakazy, zakazy, czy kary tu nic nie pomogą. Problemem jest
    > brak wiary ludzi w to, co przekazuje rząd.

    Podoba mi sie to w jaki sposób sobie wybierasz gdzie "twarde prawo ale
    prawo", "kazdego trzeba legitymowac bo moze byc poszukiwany" a "nie
    czepiajmy sie bo przeciez ludzie sami musza zrozumiec".

    No bo skoro nie czepiamy sie ludzi wchodzacych do koscioła to dlaczego
    czepiamy sie tych w restauracjach czy na siłowniach? Ach, jak łatwo byc
    hipokrytą...

    A to ze nie wierza w to co mowi rzad... Rzad ciezko pracował na tą
    opinie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 17. Data: 2021-04-04 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale czemu proboszcz? Moze rada parafialna. Albo ksiądz
    > odprawiający akurat tę mszę. Co do zasady proboszcza może nie być
    > w parafii, bo pojechał do sklepu.

    Czyli jak np nie ma dyrektora sklepu albo własciciela siłowni to
    restrykcje przestaja obowiazywac?
    Podasz z ktorego paragrafu to wynika?
    Moze to jest jakies ogolne prawo zwalniajace z odpowiedzialnosci na
    czas nieobecnosci?

    > No i w tym problem. Po za tym co da liczenie, jak ludzie się pod
    > ołtarzem zbiorą? Jeszcze by trzeba pilnować, by sie do siebie nie
    > zbliżali.

    Zaprawde powiadam - wychodzenie ze strefy komfortu to piekny acz
    czasami bolesny proces!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 15. Data: 2021-04-04 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zygmunt Yörgensen z...@g...com ...

    > cyt.
    > Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im
    >
    > VS
    >
    > kowidowe ograniczenia
    >
    > Jak widzisz Budziku, sprawy nie są takie proste.

    Alez oczywiście - jak sie chce to sie wszystko da zrelatywizować.
    Gorzej jak chce sie dodatkowo uzyc zdrowego rozsadku.

    Ale jak widzisz, ja sie odniosłem tylko do zdania ze proboszcz nie ma
    wpływu na to ile osób wejdzie do koscioła - jakos tak mam ze zdania
    wybitnie głupie smiesza mnie zamiast przerazac ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 19. Data: 2021-04-04 14:09:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Wszystko sie da zorganizowac.

    Pod warunkiem, że musisz tego sam zrobić od początku do końca :-)

    > W sklepach kasjerka tez nie widzi ile osób wchodzi a jednak w
    > poczatkowym okresie pilnowano ilosci i teraz znów to wraca.

    Ooo! Nie spotkałem się. Znam jeden sklep meblowy, gdzie wykorzystywano
    coś na wzór górniczej "marki", ale to był meblowy o tak dużej
    powierzchni i małym zainteresowaniu, że to było po prostu komiczne, jak
    sprzedawca domagał się zabrania ze sobą tej marki.

> [...]
    > Chcesz mi wmówic ze ksiadz prowadzacy msze tego nie widzi ze koscioł
    > pełny i ludzie siedza jeden obok drugiego?

    Widzi zapewne. Ma porzycić ołtarz i przestawiać wiernych?

    > Podoba mi sie to w jaki sposób sobie wybierasz gdzie "twarde prawo ale
    > prawo", "kazdego trzeba legitymowac bo moze byc poszukiwany" a "nie
    > czepiajmy sie bo przeciez ludzie sami musza zrozumiec".

    Co ma legitymowanie wspólnego z ilością wiernych?

> [...]
    > hipokrytą...
    >
    > A to ze nie wierza w to co mowi rzad... Rzad ciezko pracował na tą

    Też tak uważam.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-04-04 14:13:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Czyli jak np nie ma dyrektora sklepu albo własciciela siłowni to
    > restrykcje przestaja obowiazywac?

    Restrykcje obowiązują, tylko trochę ciężko za ich naruszenie karać
    dyrektora. Pewnie jakiegoś kierownika zmiany, choć znowu jest problem,
    jak to stwierdzić.

    > Podasz z ktorego paragrafu to wynika?

    Nie można nieumyślnie naruszyć tego przepisu, bo ustawa wymaga umyślności.

    > Moze to jest jakies ogolne prawo zwalniajace z odpowiedzialnosci na
    > czas nieobecnosci?

    Widzisz. Rzuć okiem na początek kodeksu karnego.

    --
    Robert Tomasik