  • Data: 2013-03-04 18:30:04
    Temat: Re: zasiłek
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy może mi Ktoś naświetlić stan prawny w takiej sytuacji:
    > aktualny bezrobotny pracował w jednej firmie od 8.2011 do 6.2012 oraz w
    > drugiej od 12.2012 do 2.2013... pracę w drugiej firmie rozpoczął będąc na
    > zasiłku... co spowodowało przerwanie wypłacania zasiłku... no i tu jest
    > ciekawy numer... UP nie chce przyznać zasiłku motywując go tym, że nie może
    > przyznać zasiłku bo jeszcze wznawia się ten zaległy zasiłek, przez co nowy
    > nie może zostać przyznany... no co do ch...? jaka jest droga prawna w takiej
    > sytuacji?
    He he. Sytuacja pewnie podobna do tej z zawieszeniem działalności.
    Zawieszasz, idziesz do UP, przyznają Ci np. 6 miesięcy zasiłku, ale
    pierwsze 3 miesiące "wyczekujesz" sobie na ten zasiłek, czyli g*
    dostajesz. Po np. miesiącu znajdujesz sobie kolejną robotę, oczywiście
    "na działalność", więc odwieszasz. Niestety okazuje się, że po dwóch
    miesiącach współpraca się zakończyła, więc znów zawieszasz działalność i
    idziesz do UP zarejestrować się jako bezrobotny. No i niespodzianka, bo
    zasiłek już "pobrałeś". Przecież przez miesiąc pobierałeś trzy miesiące
    "wyczekiwania", no i teraz znów chcesz trzy miesiące "wyczekiwać", czyli
    3+3=6, co wyczerpuje Twój okres pobierania zasiłku :-)
    A jak się zarejestrujesz jako bezrobotny bez DG to UP chętnie Ci
    założenie DG zaproponuje, bo przecież składki na Fundusz Pracy skądś
    trzeba brać :-)

    Maciek