  • Data: 2013-03-06 02:08:37
    Temat: Re: zasiłek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Mar 2013, identyfikator: 20040501 wrote:
    [...komuś...]

    > i nic nie można zrobić?

    Wychodzi że nie. Mi wychodzi (prawnikiem nie jestem)

    > może założyć sprawę w sądzie pracy (chodzi o wywalczenie nowego zasiłku)?

    Na jakiej podstawie?
    Weź pod uwagę, że sprawa w sądzie pracy jest tylko pozornie i "potocznie"
    darmowa (przygrywający płaci, tyle, że pracownik - w odróżnieniu od
    sądu cywilnego - nie musi wnosić zaliczek)

    > jakoś nikt nie poinformował, że
    > zasiłek się "wstrzymuje", a nie anuluje nową pracą...

    To się nazywa "teza o powszechnej znajomości prawa".
    Bywa również określana jako "fikcja o powszechnej znajomości przepisów".
    Zasiłku się nie "wstrzymuje", ponowną wypłatę zasiłku się "skraca".

    Znasz ustawę (tak się przyjmuje):
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,18,30,273,13
    560,20130101,swiadczenia-dla-bezrobotnych.html
    +++
    Art. 73.
    1. Okres pobierania zasiłku wynosi:
    [...]
    5. Bezrobotny, który utracił status bezrobotnego na okres krótszy niż 365
    dni z powodu podjęcia zatrudnienia [...dłuuuga lista zdarzeń...]
    posiada prawo do zasiłku na czas skrócony o okres pobierania zasiłku
    przed utratš statusu bezrobotnego oraz o okresy, o których mowa w ust. 4.
    [...]
    7. Osoba, która utraciła na okres nie dłuższy niż 365 dni status
    bezrobotnego, a w dniu kolejnej rejestracji spełnia warunki okreœlone
    w art. 71, uzyskuje prawo do zasiłku na okres pomniejszony o poprzedni
    okres pobierania zasiłku oraz o okresy, o których mowa w ust. 4.
    ---

    Tako rzekli obradujący na Wiejskiej 4/6/8
    Nie widzę co by tu mógł zdziałać sąd.

    ATSD, IMO Sejm naruszył przepisy ustawy o języku.
    Powinno mieć "ma prawo do zasiłku" (z posiadaniem jest średnio, bo
    przecież nie może tego prawa np. zbyć, tak jak dajmy na to spółdzielczego
    prawa do lokalu, które *rzeczywiście* "posiada" w ścisłym tego
    słowa znaczeniu, może nim rozporządzać)

    pzdr, Gotfryd