  • Data: 2022-02-11 15:38:06
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.02.2022 o 15:02, Olin pisze:

    > O tym 'białku kolca' to nawet nie słyszałem, ale i tak zupełnie bym się nim
    > nie przejął.

    Szury też nigdy wcześniej o tym nie słyszały.
    Pierwszy raz zetknęli się z tym pojęciem podczas słuchania podcastów z
    żółtymi napisami, w których szur wyższy rangą wyciął coś z kontekstu
    jakiejś publikacji, coś poprzekręcał, coś pokłamał, a nawet dał linka do
    tej publikacji, że niby powołuje się na źródło.
    Ten pułkownik wie, że jego grupa docelowa nie jest zbyt lotna, u
    większości z nich umiejętności językowe (jeżeli w ogóle jakiekolwiek)
    kończą się na przetłumaczeniu tłita tego szura i puszczeniu go dalej w
    obieg. O kliknięciu w źródło i przeczytaniu ze zrozumieniem pracy na
    którą powołuje się szur nie ma mowy.

    Późniejsze prostowanie bredni i pokazywanie w którym miejscu nastąpiło
    przekłamanie i manipulacja tekstem źródłowym też nic nie daje, bo
    przeczytanie ze zrozumieniem takiego tekstu tak samo przekracza ich
    możliwości intelektualne. Prosty komunikat z tłitera jest dla nich
    bardziej wiarygodny, bo zrozumiały. Wystarczy, że zapamiętają słowa
    klucze "białko kolca", "trujący" itp. i już mogą błyszczeć w towarzystwie.

    > Tutejsi dyskutanci (nie wszyscy, rzecz jasna) jakoś nie mają oporów, żeby
    > poprawiać epidemiologów i wykazywać ich nieuctwo.

    Bo oni nie dyskutują z naukowcami, tylko z tobą i nie ich poprawiają,
    tylko ciebie :)
    Do dyskusji z naukowcami trzeba najpierw wyhodować jaja :)

    Pozdrawiam
    Piotr