  • Data: 2002-09-24 15:23:03
    Temat: Re: sprzedaz telefonu i simlock
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Sep 2002, Mateusz Dr praca wrote:
    [...]
    >+ Mam jeszcze jedno pytanie. Kupuje uzywany aparat z niepodsteplowana
    >+ gwarancja.
    >+ Jak wiadomo gwarancja to umowa miedzy nabywca a gwarantem.
    >+ Czy w przypadku telefonow komorkowych dokument gwar. jest zwykle na
    >+ okaziciela?

    Nie wiem, nie nabywam telefonów w detalu w ilościach
    hurtowych :)

    >+ Czy z taka niepodsteplowana gwarancja mozna udac sie do ktoregokolwiek z
    >+ punktow gwaranta
    >+ i "ja podbic" rozpoczynajac tym samym bieg terminu gwarancyjnego?
    >+ Czy niepodobita gwarancja jest niewazna ?

    IMO zależy od umowy; ponieważ gwarancja nie jest obowiązkowa - to
    warunki moga być "jakiekolwiek" :)

    >+ Czy sa tu jakies terminy, np. co do jej podbicia po zakupie telefonu?
    >+ Kodeks cywilny nie odpowiada mi na to pytanie.

    Bo "jak wyżej". Zazwyczaj termin gwarancji biegnie od daty
    zakupu a nie podstemplowania gwarancji (przynajmniej wg umowy :))

    2-3 dni które sprzedawcy dają "na podbicie" mogą mieć związek
    z kilkudniową rękojmią której udzielają niektórzy dostawcy
    (lub producenci), co znakomicie ułatwia życie wszystkim
    stronom. Po prostu sprzedawca końcowy może w tym okresie
    - zazwyczaj pod warunkiem zwrócenia nieuszkodzonej, niewypełnionej
    oryginalnej karty gwarancyjnej - sam skorzystać z rękojmi
    pt. "wymiana towaru".

    Pozdrowienia, Gotfryd