  • Data: 2002-09-25 06:10:57
    Temat: Re: sprzedaz telefonu i simlock
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 11:21:12 +0200), "Mateusz Dr
    praca" <n...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Mam jeszcze jedno pytanie. Kupuje uzywany aparat z niepodsteplowana
    >gwarancja.

    No to udaj sie do stosownej placówki i autoryzuj gwarancję. Całkiem
    jak w przypadku każdej innej rzeczy kupionej gdziekolwiek...

    >Jak wiadomo gwarancja to umowa miedzy nabywca a gwarantem.
    >Czy w przypadku telefonow komorkowych dokument gwar. jest zwykle na
    >okaziciela?

    Raczej tak, nie widziałem na moim żadnych informacji o właścicielu.
    Poza tym -- pamiętaj, że obok gwarancji przysługuje Ci rękojmia.

    >Czy z taka niepodsteplowana gwarancja mozna udac sie do ktoregokolwiek z
    >punktow gwaranta
    >i "ja podbic" rozpoczynajac tym samym bieg terminu gwarancyjnego?

    Nie. powinieneś ją autoryzować tam, gdzie kupiłeś aparat. No chyba że
    inny salon Ci to autoryzuje, bo Cię lubi... Poza tym -- bieg gwarancji
    jest od momentu zakupu, a nie ,,podbicia'' karty gawarncyjnej.

    >Czy niepodobita gwarancja jest niewazna ?

    To zależy. Wszystko zalezy od warunków gwarancji. Np. w przypadku
    sprzętu komputerowego nierzadko jest to plomba gwarancyjna z datą lub
    z numerem w systemie gwaranta i wtedy nie dostajesz osobnego druczka.

    Najczęściej jednak gwarancja powinna posiadać datę sprzedaży, podpis i
    pieczęć punktu sprzedaży.

    >Czy sa tu jakies terminy, np. co do jej podbicia po zakupie telefonu?

    Nie jestem pewny, ale raczej nie ma. Aczkolwiek lepiej załatwić
    szybko, żeby się sprzedawca nie stawiał, zaś autoryzacja gwarancji po
    pół roku nic nie daje, bo liczy się data sprzedaży.

    >Sytuacja kiedy z zepsutym telefonem mozna udacsie do punktu gwarncyjnego i
    >dopiero wtedy
    >podbic gwarancje i zlozyc telefon do naprawy gwarancyjnej, godzilaby chyba w
    >interesy gwaranta.

    Niekoniecznie, bo jak mówiłem, data sprzedaży się liczy. Choć może się
    on stawiać i dlatego lepiej jest ,,podbijać'' wcześniej...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)