  • Data: 2014-04-04 10:04:01
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ajgul" <p...@k...uz> napisał w wiadomości
    news:lhllfj$95t$1@speranza.aioe.org...

    > Dlatego, że Kaziu kantuje na kilometrówce to Jasio ma mieć zabrane? Skoro
    > wymagają ścislej kontroli przebiegów, to niech rozlicza się człowiek z
    > kilometrów które zużywa na pracę! A nie jakieś chamskie zabieranie połowy,
    > bo rząd sobie coś tam zakłada. Jak ktoś ma samochód do działalności, a
    > zachoruje mu dziecko, to musi iść z nim do lekarza na piechotę, bo mu
    > grożą kary! Wiadomo, że nie zrobi tak, i nikt go nie złapie, ale zaczyna
    > się znów wielkie, narodowe omijanie prawa. Jak ludzie mają się nauczyć
    > respektować prawo w Polsce?
    >
    > A.
    Dlatego uczciwie napisałem, że nie wiem jak to rozwiązać. Ty piszesz o
    ludziach, którzy rzeczywiście w prowadzonej DG używają samochodów, które
    czasem są też użyte prywatnie. I rozumiem Twoją irytację. Ale ja mówię o
    ludziach, którzy mając zarejestrowaną DG, wcale nie wymagającą używania
    samochodu albo w niewielkim zakresie, uzyskują prawo do de facto tańszego
    zakupu swojego prywatnego samochodu.
    Zwróć uwagę na powszechnie używany zwrot "kupić coś na firmę". Powstał on
    dla opisania sytuacji gdy kupujemy coś wcale nie "dla firmy" i na jej
    potrzeby, a właśnie "na firmę" tylko po to by zaoszczędzić na podatkach
    (VAT, PIT).
    Znalezienie rozwiązania nie wiążącego rąk uczciwym przedsiębiorcom, a
    równocześnie eliminującego cwaniactwo to by było to!
    Michał